اجازه بدهید ابتدا اهمیت سئو سایت را بازگو کنم و بعد به سراغ چند نکته ی اساسی در تعیین تعرفه سئو سایت سایت بروم.
برای همه ما پیش آمده که قصد خرید چیزی را داشته ایم و قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنیم با گشت و گذار در اینترنت و در میان فروشگاه های مختلف و مقایسه قیمت کالا یا خدمات مورد نظر و پس از آنکه یک رنج قیمت معقول به دست آوردیم، اقدام به خرید می کنیم. حال برای به دست آوردن مشتری بیشتر، باید در صفحه اول گوگل و در میان چند لینک ابتدایی صفحه باشیم تا بتوانیم مشتریان را به سمت خود جذب کنیم.
پس مشخص شده که انجام سئو و بهینه سازی سایت نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود.
ولی به شما حق میدهم تا به دنبال تعرفه ای برای سئو باشید که با کمترین مبلغ ممکن بهترین نتیجه را به دست بیاورید. در ادامه با من همراه باشید تا نکات ریز و درشت موثر در تعیین تعرفه سئو را با شما در میان بگذارم.
اصولا کار SEO و یا طراحی سایت مانند برخی مشاغل نیست که دارای اتحادیه و انجمن یا نرخ مصوب مشخصی باشد. معمولا شرکت ها با توجه به کارنامه و تخصص شان در زمین بهینه سازی سانرخی را در قالب بسته های پیشنهادی ارائه می دهند.
از جمله عواملی که در تعیین تعرفه سئو سایت موثر است می توان به موارد ذیل اشاره کرد.
اولین مورد در تعیین تعرفه سئو سایت تخمین میزان سختی کلمه کلیدی است. برای این منظور، کافی است کلمه کلیدی درخواستی مشتری را در گوگل سرچ کنید و ببینید که گوگل چه تعداد سایت را با آن کلمه به شما پیشنهاد می دهد.
حال از میان سایت های پیشنهادی گوگل چند سایت که در صفحه اول هستند را آنالیز کنید. از نظر ظاهر سایت، قدمت دامنه، تعداد کاربران، رتبه الکسای سایت، تعداد بک لینک ها و تعدد سایت ها و دامنه هایی که به سایت رقیب بک لینک داده اند، سرعت سایت رقیب و در نهایت اینکه آیا بر روی سایت رقیب، سئو انجام شده است یا خیر.
بررسی کنید که در سایت رقیب تمامی اصول Seo onpage رعایت شده است. از لینک های داخلی به خوبی و بهینه استفاده شده است. وضعیت انکرتکست ها چگونه است. همینطور نگاهی به منو و دسته بندی های سایت رقیب، تعداد محتوی و کیفیت محتوی، عکس ها و ویدئوهای استفاده شده در سایت، وضعیت زبان برنامه نویسی سایت و یا اگر از قالب های وردپرسی استفاده شده است، وضعیت سئو پذیری قالب به چه صورت است.
پس از اینکه رقبا را مود آنالیز قرار دادید، بر اساس کیفیت سایت رقبا، سایت مشتری را بررسی کنید و ببینید که سایت مد نظر برای رسیدن به رقبا و پیشی گرفتن از آنها در صفحه اول گوگل در چه مرحله ای قرار دارد. این قسمت مهمترین بخش تعیین تعرفه سئو سایت می باشد.
همه این مواردی که گفته شد تک به تک نیاز به کار مداوم و حرفه ای دارند که برای انجام هر یک از این موارد چه در سئو داخلی و چه در سئو خارجی، سئوکاران با صرف هزینه های بسیار جهت آموزش و کسب تجربه و گذر از مرحله آزمون و خطا، تجاربی را به دست آورده اند که بر اساس آن و موارد بررسی شده، تعرفه ای را برای سئو سایت بیان می کنند.
اما مساله ای که به نظر من، در تعیین تعرفه سئو سایت ، کارفرماها به آن دقت نمی کنند و می توان گفت که از آن غافل هستند، استرس بالای کار سئو و دست و پنجه کردن با رقبا و گوگل هست. زمانی که شما کار را به یک شرکت حرفه ای در زمینه سئو سپرده اید، با خیال آسوده به انجام کار خود می پردازید و شرکت سئوکار هست که لحظه به لحظه وضعیت سایت شما و رقبای شما را به عهده دارد.
هر آپدیت در الگوریتم های گوگل، اضافه شدن رقیب به دایره رقبای موجود، وضعیت های سیاسی و اقتصادی که در اکثر مواقع بر روی میزان سرچ کلمه ای تاثیر گذار می باشد و تعیین استراتژی برای مقابله با همه این موارد به عهده سئوکار می باشد و هر کدام از آنها می تواند خواب و خوراک را از سئوکار بگیرد.
در شرکت آرتا رسانه سعی نموده ایم با ارائه بسته های اقتصادی و به صرفه در خصوص تعرفه سئو و بهینه سازی سایت، در کنار کسب و کارهای اینترنتی و گسترش دهنده مشاغل بوده و به آنها در رسیدن به هدف که افزایش فروش یا افزایش بازدید می تواند باشد، کمک کنیم. جهت مشاهده تعرفه های سئو اینجا کلیک کنید.