سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

سئو چیست؟ وچرا اهمیت دارد؟

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

جلسه اول

 

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟ آموزش کامل و جامع سئو با تدریس جدیدترین مسائلی که برای گوگل مهم است.

گفته می شود سئو در زبان های انگلیسی و فارسی متفاوت است. ولی این تفکر درست نیست.چون گوگل با تعدادی الگوریتم های (ربات ها ) ثابت برای کل دنیا، فعالیت می کند. و عملکرد الگوریتم ها در همه جا یکسان است.

اما اینکه عواملی که باعث بهبود سئو در کشورهای مختلف می شود بستگی به چگونگی استفاده مدیران سایت دارد. یعنی زمانی که از یک ترفند عده ی کمی استفاده می کنند مشکلی ندارد. اما زمانی که این ترفند همه گیر شد،گوگل مشکوک می شود. و برای آن فعالیت غیر استاندارد، الگوریتمی طراحی میکند تا جلوی اسپمرها را بگیرد.

سئو چیست؟(Search Engine Optimization)

 

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بر اساس قوانینی که گوگل تعریف کرده را سئو می گویند. که نتیجه آن افزایش رتبه ی سایت در صفحه ی نتایج است.
مفهوم کلی سئو این است که گوگل را قانع کنید که سایت شما خوب و ارزشمند است. وقتی گوگل مطمئن شد سایت شما برای کاربر مفید است سعی میکند با امتیاز دادن، سایت شما را در دسترس کاربران قرار دهد.

چرا سئو اهمیت دارد؟

هدف از بودن در صفحه اول گوگل چیست؟

وقتی کاربر وارد صفحه جستجو می شود غالبا غیر از صفحه اول به جای دیگری سر نمی زند.

اما بودن در خط اول چه اهمیتی دارد؟
نتایج تحقیقات نشان می دهد که ۶۷% کلیک ها روی گزینه اول است . ۳۱% روی گزینه دوم و سوم و نهایتا ۲% آخر مربوط به بقیه نتایج می شود.
اما هدف از گرفتن رتبه ی یک گوگل بیشتر دیده شدن وب سایت است. در نتیجه ی آن رسیدن به اهدافمان که می تواند شامل برند سازی، افزایش مشتری، کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی باشد.

چرا سئو اهمیت دارد

آیا سئو همان فریب گوگل است؟

 

در گذشته که گوگل ربات های امروزی را نداشت و به اندازه امروز توانا نبود، می توانستیم از طریق چند ترفند گوگل را فریب دهیم و سایت خود رابه رتبه های بالا در صفحه نتایج گوگل برسانیم.

بدین منظور مدیران سایت ها اقداماتی انجام می دادند مثل اینکه صفحه را پر می کردند از کلمات کلیدی یا نوشتن دو محتوای متفاوت. یکی برای گوگل که مورد پسند گوگل بود و یکی برای کاربر که فاقد ارزش بود. گوگل با توجه به محتوایی که برای گوگل نوشته شده بود به سایت رتبه می داد.
این ترفندها را روش های سئو کلاه سیاه می گفتند.
اما اخیرا گوگل پیشرفت های زیادی کرده و توانسته با تسلط و سرعت بیشتری سایت ها را تحت نظر بگیرد. و با طراحی ربات ها در زمینه های متفاوت جلوی فعالیت های اسپم را سد کرده.

هدف گوگل از طراحی تمام این ربات ها بهینه کردن وب سایت به مفهوم واقعی آن است. یعنی  سایت طوری باشد که کاربر را راضی کند. به این روش Human Experience Optimization می گویند، یعنی بهینه سازی بر اساس تفکرات، نیازها و علایق انسانی .به همین دلیل  ربات ها طوری طراحی می شوند که بتوانند رفتارهای انسانی را تقلید کنند.

موتور جستجو چیست؟

لیست کردن تمام وب سایت های دنیا به ترتیب ارزش و اهمیت آن وب سایت ها، به طوری که بیشترین ترافیک البته ترافیک هدفمند را به سمت سایت مطلوب ببرد.که گوگل در این کار بهترین است.
نتایج پیشنهادی گوگل مهمترین دارایی گوگل است و بنابراین برای دفاع از دارایی خود اجازه نمی دهد سایت ها به راحتی به صفحه ی اول بیایند.
بینگ و یاهو نیز بعد از گوگل در لیست موتورهای جستجو قرار دارند.

 

گوگل بر چه اساسی سایت ها را رتبه بندی می کند؟

سایت هایی که اصول آنها بر تولید محتوا با ارزش و مرجع است، فعالتر هستند.

سایت هایی که مطالب خود را در جای مناسبی پست کنند در دسترس نیز خواهند بود.

حالا اگر کمی  سرعت سایت خود را بهینه کنیم بسیار مورد توجه کاربر قرار می گیریم.یعنی وب سایت ما USer friendly می شود و نهایتا برای گوگل نیز محبوبتر و در نتیجه در اولویت گوگل قرار می گیریم و به رتبه های بالاتر می رویم.
برای این که بتوانیم وب سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینیم لازم است از دید گوگل به سایت ها نگاه کنیم. یعنی اگر شما گوگل بودید و فقط می توانستید۱۰ نتیجه در صفحه ی اول نمایش دهید و همزمان کاربر را رازی نگه دارید چه می کردید؟
به چه مسائلی اهمیت می دادید؟
سئوی خوب برای شما ارزش داشت؟
محبوبیت چطور؟
نیاز کاربر چه جایگاهی برای شما داشت؟
اگر شما گوگل بودید:
سعی در نمایش بهترین وب سایت ها، بررسی عمیق، سعی در فریب نخوردن، برخورد با متقلب ها میکردید. با تعیین قوانین شفاف و یکسان برای همه،خود را محبوب می کردید.

در این دوره چه خواهیم کرد؟

  • آشنایی با اصطلاحات سئو
  • چک لیست و اصول اولیه سئو
  • توضیحاتی درباره دامنه و هاست
  • معرفی ابزارهای آنلاین برای کلمات کلیدی
  • نحوه ی انتخاب کلمات کلیدی
  • شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو
  • شناخت الگوریتم های گوگل
  • بررسی تمام عوامل موثر در سئو
  • بررسی تاثیر سرعت سایت بر سئو
  • آموزش مهمترین بخش های وب مستر تولز (Webmaster Tools)
  • تولید محتوای تخصصی بر اساس اصول سئو
  • بهینه سازی محتوا برای گوگل
  • لینک سازی داخلی (Internal) و عنکبوتی
  • لینک سازی خارجی (External)
  • بررسی Index صفحات توسط گوگل و بهبود آن
  • افزونه های سئو برای یک سئو کار
  • گوگل پنالتی
  • Sand Box گوگل چیست؟
  • ماه عسل (Honey moon) گوگل چیست؟
  • ابزارهای تحلیل سایت