آرتا رسانه

سوالات مربوط به راه اندازی کمپین گوگل ادوردز

گوگل ادوردز یکی از ابزارهای گوگل برای تبلیغات آنلاین می باشد.

گسترش وب گردی، استفاده از موتورهای جستجوی گوگل برای پاسخ به سوالات و احتیاجات در زمینه های مختلف ازجمله یافتن سایت برای خرید کالایی خاص، پیدا کردن شماره تماس یا آدرس ارائه دهنده خدمات مختلف، باعث شده است که صاحبان کسب و کار و ارائه دهندگان خدمات، در استفاده از گوگل ادوردز و تبلیغات کلیکی و در نتیجه نمایش تبلیغات خود در صفحه اول جستجوی گوگل با یکدیگر رقابت داشته باشند.

گوگل ادوردز چیست ؟

در ایران در چند سال اخیر، رونق کسب و کارهای اینترنتی، طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن های موبایل را رونق بخشیده است .

همانطور که پس از افتتاح فروشگاه، شرکت و کارگاه مربوط به کسب و کار خود به روش سنتی، باید کار بازاریابی فروش محصولات و ارائه خمات خود را شروع کنید، در کسب و کارهای اینترنتی نیز پس از طراحی سایت توسط شرکت طراحی سایت، باید زمینه را برای جذب مشتریان آماده کنید.

یکی از این ابزارهای سئو و  بهینه سازی سایت ، استفاده از تکنیک های سئو می باشد. ولی با توجه به این که سئو یک کار زمانبر می باشد پس از طراحی سایت و شروع کار سئو، حداقل 6 ماه طول می کشد تا گوگل محتوای سایت را ایندکس کرده و به جستجوگران براساس کلمه کلیدی مورد جستجو، سایت را نمایش دهد.

این مساله باعث می شود که صاحبان مشاغل اینترنتی و صاحبان کسب و کار در دنیای واقعی که دارای سایت نیز می باشند، برای افزایش فروش محصولات و رسیدن به سود بیشتر به فکر روش های دیگر تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ بیافتند.

چرا که تبلیغات به روش های سنتی از قبیل چاپ و پخش تراکت تبلیغاتی، نصب بنر در سطح شهر و تبلیغات تلویزیونی در بسیاری موارد با هزینه های بالا همراه است که هیچ تضمینی برای بازگشت هزینه و افزایش فروش نیست.

به همین دلیل استفاده از تبلیغات اینترنتی یا گوگل ادز یکی از روش های تبلیغات آنلاین می باشد که به خصوص برای سایت های نوپا و ارائه دهندگان خدمات بسیار کار آمد می باشد.

مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی

در تبلیغات آنلاین با صرف هزینه ای به مراتب کمتر در مقایسه با روش های سنتی تبلیغات، می توانید با تعریف کلمات کلیدی مهم برای کسب وکارتان، به هنگام جستجوی آن کلمه توسط کاربر، در صفحه اول گوگل باشید، حتی اگر سئو سایت شما در وضعیتی نباشد که در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل ادوردز، می توانید نرخ کلیک به ازای هر کلیک، مکان جغرافیایی نمایش تبلیغات، ساعت و زمان نمایش تبلیغات کلمات کلیدی و دستگاه مورد استفاده کاربران را انتخاب و تنظیم کنید.

در برخی موارد که کاربر و مشتری فقط به شماره تماس مشاغلی مانند خدمات لوله بازکنی، قالیشویی، ارائه دهندگان خدمات نظافتی و غیره نیاز دارد تا بتواند از آن خدمات استفاده کند، می توان در تبلیغات گوگل ادوردز، شماره تماس را به تبلیغ گوگل ادوردز اضافه کرد تا مشتری فقط با لمس آیکن تماس و شماره تماس بتواند با ارائه دهنده تبلیغ تماس گرفته و به هدف برسد.

چند نکته که در استفاده از تبلیغات کلیکی باید به آنها دقت کنید

در استفاده از گوگل ادز بی گدار به آب نزنید و حتما با شرکت معتبر در زمینه تبلیغات کلیکی و گوگل ادز مشورت کنید و مدیریت اکانت و کمپین تبلیغاتی خود را به آنها بسپارید.

اول با یک حساب سرانگشتی ببینید که اصلاً نوع شغل و حرفه و درآمد حاصل از مشتری هدایت شده توسط تبلیغات کلیکی، به حدی هست که هزینه هر کلیک را توجیه کند.

گاه ممکن است کلمات کلیدی که انتخاب می کنید جزو کلمات پر رقابت و گران باشد، در نهایت مجبورشوید به ازای هر کلیک مبلغ بالایی را هزینه کنید.

محاسبه کنید که اگر از هر کاربر که بر روی سایت و تبلیغ شما کلیک می کنند به مشتری تبدیل شوند، درآمد حاصل، هزینه ناشی از کلیک های انجام گرفته توسط کاربرانی که به مشتری تبدیل شده یا نشده اند را پوشش می دهد؟ آیا علاوه بر پوشش هزینه، سود نیز عاید شما می شود یا خیر؟

براین اساس شما می توانید حداکثر هزینه برای هر کلیک را برای تبلیغ خود مشخص کنید و در مناقصه گوگل برای نمایش تبلیغات شرکت کنید.

مشکلاتی که به هنگام تنظیم تبلیغات کلیکی ممکن است با آن مواجه شوید.

همواره دوستان و کاربران از من درباره مشکلاتی که به هنگام انجام تنظیمات تبلیغات کلیکی و نوشتن متن تبلیغ در گوگل ادوردز با آن مواجه هستند، سوال می کنند. در ادامه قصد دارم به چند سوال منتخب پاسخ بدهم. شما هم اگر سوالی در زمینه نحوه تنظیمات اکانت گوگل ادوردز و نمایش تبلیغات خود دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

1- چرا به هنگام سرچ کلمه ای مشابه کلمه کلیدی موجود در کمپین تبلیغاتی، تبلیغ مربوط به سایت من نمایش داده می شود؟

ممکن است در حین مدیریت اکانت و کمپین تبلیغاتی خود با این مشکل مواجه شده باشید که تبلیغ شما در هنگام سرچ کلمات مشابه، در صفحه گوگل نمایش داده می شود و کلیک بر روی تبلیغ باعث کسر هزینه از بودجه شما می شود.

در بسیاری موارد، استفاده کنندگان از تبلیغات کلیکی تمایل دارند که تبلیغات آنها فقط به هنگام جستجوی کلمات و عبارات کلیدی که عیناً در تبلیغات گوگل ادوردز تعریف کرده اند، نمایش داده شود. چراکه کلیک کنندگان کلمات مشابه  به عنوان کاربر هدف محسوب نمی شوند و بازگشت هزینه ای در کار نخواهد بود.

برای رفع این مشکل، کلمه کلیدی را حتما در حالت Phrase Match قرار دهید. با این تنظیمات به گوگل می گویید که تبلیغ شما را فقط به هنگام جستجوی کلمات کلیدی کاملاً مطابق با کلمات کلیدی شما نمایش دهد.

نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز

2- آنالیتیکس سایت من با یک حساب کاربری تشکیل شده و اکانت گوگل ادز با حساب کاربری دیگر ساخته شده است. چگونه گوگل ادز را به google analytics وصل کنم؟

در مقاله تنظیمات تبلیغات گوگل ادز در مورد نحوه وصل کردن اکانت گوگل ادوردز به حساب گوگل آنالیتیکس صحبت خواهم کرد.

ولی مشکلی که در برخی موارد پیش می آید این است که حساب آنالیتیکس با gmail متفاوت از gmail اکانت گوگل ادز ساخته شده است. در این گونه موارد نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز به یکدیگر کمی متفاوت می باشد.

برای اینکار ابتدا در اکانت google analytics در قسمت اضافه کردن کاربر، به جی میل اکانت گوگل ادوردز دسترسی در سطح Edit بدهید. سپس مراحل وصل دو اکانت گوگل آنالیتیکس و جی ادز را طی کنید.

نمایش تبلیغات کلیکی در صفحه گوگل

3- دریک گروه تبلیغاتی (اد گروپ AdGroup) چندین کلمه کلیدی با تبلیغ های متفاوت ایجادکرده ام. ولی به هنگام سرچ یکی از کلمات کلیدی تبلیغ کلمه کلیدی دیگر نمایش داده می شود.

یکی از سوالاتی که کاربران بسیار می پرسند و کار با گوگل ادوردز را برایشان مشکل کرده است، همین مساله نمایش تبلیغ کلمه کلیدی دیگر موجود در ادگروپ تبلیغاتی، به هنگام سرچ یکی دیگر از کلمات کلیدی موجود در ادگروپ می باشد.

مطمئناً این مشکل زمانی برای شما پیش می آید که چندین تبلیغ و کلمه کلیدی را که هر کدام متن تبلیغ و لندینگ پیج جداگانه دارند را در یک ادگروپ جمع کرده اید.

یک مثال ساده برایتان می زنم. تصور کنید چند نوع میوه دارید و همه ی میوه ها را در یک سبد ریخته اید. حال قصد دارید یکی از این میوه ها را از سبد خارج کنید. دستتان را داخل سبد می کنید، معلوم نیست بار اول کدام میوه به دستتان برسد و از سبد خارج کنید. گوگل نیز در اینگونه مواقع همینطور عمل می کند. شما چند کلمه کلیدی و متن تبلیغ متفاوت را در یک سبد یا AdGroup قرار داده اید.

برای حل این مشکل برای هر یک از کلمات کلیدی یک AdGroup جداگانه تشکیل دهید و متن تبلیغ جداگانه و یونیک برای هر کدام تنظیم کنید. به شما قول می دهم دیگر هرگز با این مشکل مواجه نشوید.

تاثیر تنظیم بودجه روزانه در تبلیغات کلیکی بر نمایش آگهی تبلیغ گوگل ادوردز

4- چندین تبلیغ در گوگل ادوردز با کلمات کلیدی متفاوت تنظیم کرده ام. چرا به هنگام سرچ کلمات کلیدی، گاهی تبلیغات من نمایش داده می شود، گاهی نمایش داده نمی شود؟

در اینگونه مواقع دقت کنید که در تنظیم کمپین تبلیغاتی و تنظیمات اولیه گوگل ادوردز، بودجه روزانه را برای کمپین خود چه مقدار در نظر گرفته اید.

اگر بودجه روزانه شما کمتر از حد معمول باشد، به دلیل محدودیت در بودجه روزانه، گوگل تبلیغات شما را یکی در میان و گاهی چند در میان نمایش می دهد. بهتر است برای نمایش بهتر تبلیغات کلیکی خود بودجه روزانه در نظر گرفته شده را افزایش دهید.

در مقالات بعدی نحوه تنظیمات اکانت گوگل ادوردز را به صورت تصویری و قدم به قدم آموزش خواهم داد.

در صورتی که هنوز سایت خود را راه اندازی نکرده اید حتما پکیج های طراحی سایت ارزان را در آرتا رسانه مشاهده نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا