آرتا رسانه

3 روش حرفه ای و موثر برای افزایش بازدید سایت

در این مقاله قصد دارم به یکی از سوالات پرتکرار پاسخ دهم. سوال این است که برای افزایش بازدید سایت و افزایش نرخ کلیک سایت چه باید بکنم؟

اگر شما هم به عنوان یک سئوکار کار سئو سایت را انجام می دهید و خواننده این مطلب هستید، شاید به جرات بتوان گفت که بزرگترین چالش پیش رو برای همه شما این است که پس از انجام کلیه اقدامات و مراحل سئو داخلی از جمله تولید محتوی، لینک سازی داخلی و … همچنین سئو خارجی سایت که مهمترین آن ساخت بک لینک های معتبر است، برای بهبود وضعیت بازدید سایت چه باید بکنیم؟

آمار بازدید سایت در گوگل سرچ کنسول

یکی از دغدغه های سئوکاران این است که وقتی به سراغ گزارش های google search console می روند از نتیجه کار راضی نیستند و با آنکه تقریباً تمامی اصول سئو سایت را رعایت کرده اند، به مهمترین هدفشان یعنی افزایش بازدید سایت و افزایش نرخ کلیک که به تبع آن افزایش فروش یا دیگر هدف های اصلی سایت را به دنبال خواهد داشت، نرسیده اند.

در این مقاله قصد دارم تا تجربیات خودم را در خصوص اقدامات بعد از سئو و راهکارهایی که منجر به افزایش بازدید سایت خواهد شد را با شما در میان بگذارم.

بررسی گزارش performance در google search console

در قسمت performance گوگل سرچ کنسول گزارشی مانند تصویر زیر ایجاد کنید.

گزارش performance در google search console
 

آنچه که از این گزارش مشهود است این است که در 28 روز اخیر، در مقابل حدود 46000 ایمپرشن فقط حدود 3هزار کلیک داشته است و این سبب شده است که میانگین CTR نرخ کلیک سایت هم در وضعیت نه چندان مطلوبی باشد.

همگی بر این موضوع واقف هستیم که بالابودن ایمپرشن و پایین بودن نرخ کلیک خود دلیلی بر امتیاز منفی خواهد بود.

پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از Query در گوگل سرچ کنسول

برای رسیدن به داده های Query در قسمت performance گوگل سرچ کنسول، صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و مانند تصویر زیر بر روی ستون Click، کلیک کنید تا بر اساس بیشترین کلیک مرتب شود.

داده های Query در قسمت performance- google search console
 
  1. استفاده از سرچ کنسول و Query : کوئری ها را بر اساس کلیک به صورت صعودی sort کنید و عبارات با کلیک بالا را شناسایی کنید. همان عبارات را در گوگل سرچ کنید و پس از پیدا کردن عبارات مرتبط، در مورد آن عبارات مرتبط مقاله تولید کنید.
  2. در قسمت Query : کلمات با ایمپرشن بالا و کلیک پایین را شناسایی کرده، محتوی مربوط به صفحه آن کلمه را آپدیت کنید. به طور مثال Onpage را بررسی کرده و به سراغ بک لینک های سایت بروید. حتی اگر همه چیز اوکی بود از موارد به ظاهر جزئی غافل نباشید. مثلا تاریخ انتشار و آپدیت محتوی را بروزرسانی کنید. به محتوی موجود یک پاراگراف مطلب جدید اضافه کنید.
  3. کلمات را بر اساس CTR پایین مرتب کنید. باید بررسی کنید نسبت به رقبا محتوی شما در چه وضعیتی قرار دارد و آن را آپدیت کنید.

البته روش های تحقیق کلمات کلیدی را در دوره آموزش سئو مفصل توضیح داده ایم.

دو روش برای بهبود صفحات با CTR (نرخ کلیک ) پایین

  1. برای افزایش بازدید سایت، کلمات با CTR پایین را در گوگل سرچ کنید تا مشخص شود چه محتوایی در خصوص آن کلمات نمایش داده می شود. آیا محتوای شما هم بر همان اساس است؟ مثلا اگر گوگل آنالیتیکس را سرچ کنید محتوای نمایش داده شده در مورد نحوه نصب google analytics است یا آموزش گزارش گیری و یا نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس به سرچ کنسول. ببینید محتوی های موجود در صفحه اول گوگل بیشتر در چه سمت و سویی است؟ یا محتوی شما هم در آن سمت و سو است یا اساساً محتوی سایت شما اشتباه است و باید صفحه دیگری بسازید و صفحه قبلی را با استفاده از تگ کنونیکال به صفحه جدید مربوط کنید.
  2. یا ممکن است محتوی شما درست همان چیزی باشد که با همان مضمون در سرچ نمایش داده می شود. در این صورت به سراغ تمام عبارات مرتبط با گوگل آنالیتیکس رفته و برای همه آن عبارات محتوی تولید کنید. نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز، اتصال google analytics به google search console، چگونگی ساخت داشبورد در گوگل آنالیتیکس و ارائه گزارش به مشتری، نحوه ساخت گل در گوگل آنالیتیکس، یا آدرس سایت گوگل آنالیتیکس و موارد دیگر.

دو مورد آخر را در مورد فیلتر بر اساس Pages نیز انجام می دهیم.

در مقالات بعدی سعی خواهم کرد موارد دیگری از روش های افزایش بازدید سایت و اقدامات بعد از سئو سایت را توضیح دهم. اگر سوال یا تجربه ای داشته باشید در زیر همین مقاله برای ما کامنت کنید تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا