آرتا رسانه

۱۲ نکته مهم چک لیست سئو بر اساس الگوریتم های 2024

12 نکته مهم چک لیست و اصول اولیه سئو

اگر در ابتدای راه سئو سایت هستید، اگر هنوز به دنبال آموزشی در زمینه سئو سایت هستید مقاله ی 12 نکته مهم در چک لیست سئو را تا آخر بخوانید.

در این مقاله تجربیات خودم  را که در ابتدای راه آموزش seo با مسائلی دست و پنجه نرم کردم در اختیار خوانندگان این مقاله قرار میدهم.
قطعا همه کسانی که در زمینه سئو فعالیت می کنند یک هدف نهایی را دنبال می کنند و آن غلبه برغول گوگل و پارتنرهای گوگل و تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای می باشد.

دنیای دیجیتال؛ طراحی سایت؛ کدنویسی و برنامه نویسی؛ ساخت اپلیکیشن؛ سئو و بهینه سازی سایت دنیایی است که همیشه نیازمند یادگیری، آموزش و استفاده از تجربیات بزرگان این حرفه است.

برای این کار فهرست وار، مواردی را که به شما در طی این مسیر کمک می کند را می گویم.

گام اول: بررسی سئو

1-همیشه یک دفترچه و خودکار همراه داشته باشید. ممکن است در ماشین یا حتی تختخواب خود به هنگامی که با گوشی موبایل مشغول مطالعه در زمینه دوره سئو و بهینه سازی سایت (seo) هستید یک نکته به چشم شما بخورد که لازم باشد سریع یادداشت کنید. مسائل در ابتدای راه فرار است. پس هرگز از نوشتن و نکته برداری غافل نشوید.

2- سایت های مختلف را ببینید. و به موارد زیر توجه کنید:

  •  URL و نامک
  • meta description
  • عنوان نوشته ها
  • محتوای مطالب و مقالات
  • نوع ادبیات استفاده شده در محتوا
  • عکس های بکار رفته در مقالات

3- اگر در سایتی ایرادی به چشم شما خورد حتما آن را یادداشت کنید. و به عنوان نکته ای که هرگز نباید تکرار کنید به یاد داشته باشید.

4- هر چند وقت یکبار دفترچه یادداشت خود را مرور کنید. به نکاتی که یادداشت کرده اید بازنگری داشته باشید.

گام دوم: یادگیری سئو

  1. با اصطلاحات seo آشنا شوید. معانی آنها را بدانید
  2. در خصوص seo و تکنیک های seo بسیار مطالعه کنید. البته توجه داشته باشید که اطلاعات غلط می تواند آسیب جبران ناپذیری به کار شما وارد کند.
  3. سعی کنید از فیلم های آموزشی بیشتر استفاده کنید. زیرا آموزش بصری تاثیر بیشتری دارد.
  4. در نوشتن محتوا دقت کافی داشته باشید. از غلط املایی بپرهیزید که از چشم خواننده به دور نخواهد ماند.
  5. در سایت های آموزشی ثبت نام کنید. مقالات ارسال شده به ایمیل تان را مطالعه کنید.
  6. کلمات کلیدی محبوب را بشناسید و در تولید محتوا تمرین کافی داشته باشید.
  7. شبکه های مجازی موثر در سئو سایت را بشناسید، در مورد تولید محتوا در هر کدام از شبکه های اجتماعی آموزش ببینید.
  8. با ابزارهایی که در seo استفاده می شود و به کار می آید آشنا شوید. از آن جمله:
  • google trends
  •  google search console
  • google Analytics
  • google tag manager
  • google keyword planer
  • gtmetrix

بدون شک راهی که در آن قدم گذاشته اید دریای بی پایانی است که هیچوقت نمی توان گفت به اقیانوسی رسیده اید. همیشه در آموزش تکنیک های seo سایت، دانشجو باشید.
رعایت الویت های کار سئو (seo) امری اجتناب ناپذیر است.

با آگاهی از اهمیت سئو و برای داشتن یک چک لیست در خصوص سئو سایت نوشته بعدی را بخوانید.

چطور چک لیست سئو را تهیه کنیم؟

داشتن یک چک لیست از اقدامات و کارهایی که در زمینه سئو سایت باید بر روی سایت مشتری انجام شود، می تواند راه گشا باشد.و کسانی را که در ابتدای راه بهینه سازی سایت هستند، از سردرگمی و اتلاف وقت نجات دهد.

اگر یک قرارداد seo سایت بسته اید حتی یک ساعت را نباید از دست بدهید. زمان و سئو از هم جدایی ناپذیرند. سردرگمی و عدم رعایت الویت ها در اجرای تکنیک های seo می تواند شما را از رسیدن به نتیجه مطلوب دور کند یا به تاخیر بیاندازد.

برای داشتن چک لیست پیشنهاد می کنم این مقاله را تا آخر بخوانید.

چک لیست سئو داخلی

1. قبل از هر چیزی بررسی فعال بودن google search console و google analytics  الزامی است.در صورتی که فعال نبود یک اکانت در هر دوی آنها ایجاد کنید. می توانید آموزش سرچ کنسول را از سری آموزش های رایگان ما دنبال کنید.

2. google search console را بررسی کنید. ایرادات اولیه سایت را ببینید و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

3.  از اولین صفحه سایت تمامی نوشته ها، برگه ها، portfolio ها را ببینید. URL، نامک، کلمات کلیدی و متا دیسکریپشن ها را بررسی کنید. اگر نیاز به اصلاح باشد، آنها را اصلاح کنید.

4.  وضعیت لینک های داخلی سایت را بررسی کنید. لینک های بی ارزش و نامربوط را حذف کنید. دقت داشته باشید که در صورت وجود آیکن لینک، لینک سازی به درستی انجام شده باشد.

5.  اگر سایت دارای محتوا می باشد آنها را مطالعه و بهینه کنید. از کلمات کلیدی هم خانواده و هم ریشه استفاده کنید. از ابزار ترند بهره ببرید.

6.  مسیر site:example.com را در گوگل برررسی کنید. در این صورت لینک ها و نوشته هایی از سایت که درگوگل index شده اند را می بینید. لینک هایی که نباید ایندکس می شد را از طریق google search console از حافظه گوگل حذف کنید .

7.  محتوا تکراری سایت را حذف کنید. یا از تگ canonical استفاده کنید. ما در مقاله 7 تگ مهم html در سئو در این خصوص صحبت کرده ایم.

چک لیست سئو محتوا

8. اگر در قرارداد شما شامل تولید محتوا نیز می باشد، به موارد زیر توجه کنید:

  • ابتدا چارچوب آن را بسازید.
  • برگه یا portfolio مربوطه را بسازید.
  •  URL آن را کامل کنید.
  •  نامک را برای صفحه خود بنویسید.
  •  meta description آن را بنویسید.
  • اصول نگارشی را رعایت کنید
  • عنوان مناسب و جذاب انتخاب کنید
  • تگ ها را  بررسی و بهینه کنید.
  • استفاده از دسته بندی مناسب.

این باعث می شود که بدون اتلاف وقت پس از رفع تمامی ایرادات در لینک ها و صفحات، site map آن را بسازید و به گوگل معرفی کنید. تا در تولید محتوا، وقت کشی نکرده باشید و لینک ها در گوگل index شود.

9.  عکس های به کار رفته در نوشته ها را بررسی کنید. عکس ها باید دارای Alt باشند.

10.  پس از اینکه مطمئن شدید لینک ها به درستی انجام شده و منوی سایت شما بدون اشکال است، Site map سایت خود را بسازید.
– سایت خود را به فهرست ها معرفی کنید.

11. با gtmetrix سرعت سایت را بررسی کنید. خطاهای موجود را حل کنید.

برای حذف خطاهای موجود در gtmetrix نوشته های بعدی ما را بخوانید.

12. وضعیت سایت را روزانه در google search console و google Analytics بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا