آرتا رسانه

بهبود کیفیت صفحه سایت

آیا صفحه شما تعداد افرادی را که فکر می کردید جذب می کند جذب نمی کند؟ یا نمی‌دانید چه چیزی را می‌توانید بهبود بخشید تا صفحه خود را در نتایج جستجو بالاتر ببرید؟ و برای اینکه مردم در سایت شما بمانند و به آن بازگردند. چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا با بهبود کیفیت صفحه سایت، شانس بهتری برای عملکرد خوب بدهید. در این مقاله، ما در مورد اینکه چگونه می توانید تعیین کنید کدام صفحات می توانند از عشق اضافی استفاده کنند و برای تبدیل آنها به صفحات با کیفیت بالا چه کاری می توانید انجام دهید بحث خواهیم کرد!

اگر به مباحث آموزش دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید می توانید ابتدا مقالات این حوزه را مطالعه کنید.

ممکن است قبلاً با سئو سایت  آشنایی داشته باشید و چند صفحه داشته باشید که آنطور که شما می خواهید عمل نمی کنند. یا شاید شما آنقدرها در زمینه سئو تجربه ندارید و از فکر تسلط بر آن می ترسید. در این صورت، مایلیم به شما اطمینان دهیم که وقتی اصول اولیه را با دوره سئو بدانید کار چندان سختی نیست.

درک این نکته مهم است که سئو می تواند تأثیر زیادی بر تجارت و یافتن آنلاین شما داشته باشد. به خصوص از زمانی که گوگل به‌روزرسانی محتوای مفید خود را اعلام کرد، اگر محتوای بی‌کیفیت زیادی داشته باشید، ممکن است رتبه‌بندی شما آسیب ببیند. این فقط چند بار استفاده از کلمه کلیدی مناسب نیست، موتورهای جستجو امروزه به کل تصویر نگاه می کنند. به همین دلیل است که ما از طرفداران متعصب سئوی جامع هستیم. بیایید در مورد چگونگی تعیین کیفیت صفحات خود و مواردی که باید روی آنها کار کنید بحث کنیم.

چگونه کیفیت صفحه خود را تعیین کنیم

تعیین اینکه کدام صفحات و به چه ترتیبی نیاز به بهبود دارند بسیار مهم است. شروع کردن با اولین صفحه ای که به ذهنتان می رسد می تواند وسوسه انگیز باشد، اما برای بررسی عملکرد صفحات خود کمی زمان بگذارید. این به شما کمک می کند اولویت بندی کنید و تصمیم بگیرید که چه صفحه ای ابتدا به توجه شما نیاز دارد.

نگاهی به معیارها بیندازید

شما احتمالاً تا حدودی مخاطبان خود را می شناسید، اما بعید است که دقیقاً بدانید آنها چه می خواهند. یا اینکه چگونه آنلاین جستجو می کنند و در سایت شما پیمایش می کنند. حتی اگر نظری دارید یا مرتباً از آنها می شنوید، مطمئن شوید که به داده ها نگاه کنید تا تأیید کنید که مردم در سایت شما چه می کنند و کجا می توانید پیشرفت کنید. یک ابزار عالی برای انجام این کار گوگل آنالیتیکس است. آموزش اتصال سایت به گوگل آنالیتیکس را می توانید در این مقاله دنبال کنید.

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس به شما امکان می دهد به اطلاعات زیادی در مورد سایت خود دسترسی داشته باشید. می تواند به شما بگوید چند نفر از سایت شما بازدید می کنند و از کجا آمده اند. اما همچنین، کدام صفحات بیشتر بازدید می شود و افراد چقدر تمایل دارند در این صفحه بمانند. همه اینها به شما کمک می کند تا کیفیت صفحات شخصی خود را تعیین کنید. راهنمای ما در مورد ردیابی SEO خود با Google Analytics به شما کمک می کند تا این داده ها را درک کنید و از آن برای تعیین جایی که می توانید صفحه خود را بهبود ببخشید استفاده کنید.

از تحلیل محتوای Yoast SEO استفاده کنید

در مبحث سئو داخلی سایت Yoast SEO به طور هوشمندانه محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند تا به شما در شناسایی مشکلات کمک کند. محتوای شما ممکن است مشکلاتی در خوانایی داشته باشد که درک آنچه شما می‌گویید را برای کاربران سخت می‌کند. یا ممکن است از کلمات کلیدی خود بیش از حد استفاده کرده باشید و متن خود را غیرطبیعی و هرزنامه جلوه دهید. با استفاده از سئوی Yoast، می توانید با توجه به چراغ های قرمز یا نارنجی در نمای کلی، به راحتی ببینید که کدام صفحات و پست ها نیاز به بهبود دارند.

yoast

مراقب محتوای تکراری باشید

هنگامی که یک سایت را نگهداری می کنید، به خصوص یک سایت در حال رشد، استفاده از محتوای یکسان در صفحات مختلف می تواند وسوسه انگیز باشد. تسلیم این وسوسه نشو! هنگامی که محتوای دقیق را می توان در صفحات مختلف یافت، یک مورد از محتوای تکراری دارید. این به شانس شما برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو لطمه می زند. گوگل حتی می تواند شما را به خاطر داشتن آنها جریمه کند.

ممکن است بدون اینکه بدانید آن را در صفحه خود داشته باشید. به همین دلیل است که ما رایج ترین دلایل و راه حل های محتوای تکراری را فهرست کرده ایم.

در مقاله نحوه تشخیص محتوای کپی توضیح داده ایم که چگونه می توانید محتوای تکراری را تشخیص دهید.

صفحات با کیفیت پایین را با Screaming Frog شناسایی کنید

ابزاری که می توانید از آن برای شناسایی محتوای کم کیفیت استفاده کنید Screaming Frog SEO Spider است. هنگامی که یک پرس و جو برای وب سایت خود در سئو spider اجرا می کنید، لیستی از تمام URL های سایت خود را دریافت خواهید کرد. اکنون در آن لیست حرکت کنید و از هر URL که برای شما بی معنی است بازدید کنید. 

در امتداد خطوط html. قدیمی فکر کنید، جایی که اکنون URL های خود را با یک اسلش انتهایی پایان می دهید. به صفحات پیوست خود یا هر چیزی که تعداد زیادی در آن وجود دارد فکر کنید. همه اینها باید باعث شود که شما مشکوک شوید. از صفحه بازدید کنید، ببینید آیا محتوای با کیفیت پایینی را نشان می دهد که نباید در Google باشد. تست کنید که آیا این صفحات ایندکس شده اند و ببینید آیا صفحات بیشتری مانند آنها وجود دارد یا خیر. فقط همینطوری کار کنید و در کوتاه ترین زمان این صفحات با کیفیت پایین را پیدا خواهید کرد. به صفحاتی که پیدا کرده اید نگاه انتقادی بیندازید.

نکاتی برای بهبود مستقیم کیفیت صفحه

هنگامی که کیفیت صفحات جداگانه خود را تعیین کردید، ایده خوبی است که فهرستی تهیه کنید که در آن ابتدا به صفحاتی که می خواهید روی آنها کار کنید اولویت دهید. پس از آن، لذت واقعی آغاز می شود. بنابراین بیایید به شش پیشنهاد اولی که برای بهبود کیفیت صفحه شما داریم نگاهی بیندازیم.

1. تصمیم بگیرید که می خواهید با صفحه چه کاری انجام دهید

این احتمال وجود دارد که چند صفحه قدیمی یا صفحاتی را که نیازی به نمایش در گوگل ندارند، دوباره ظاهر کنید، حتی اگر بخواهید آنها را در سایت خود نگه دارید. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید با آنها چه کاری انجام دهید. در صفحاتی که می خواهید نگه دارید، اما نمی خواهید در گوگل نشان داده شوند، می توانید از تگ noindex استفاده کنید. اگر یک صفحه با کیفیت پایین همچنان پیوندهای مرتبط به بخش‌های دیگر وب‌سایت شما را نگه می‌دارد و به‌عنوان مثال، به‌دلیل لینک‌هایی از سایر وب‌سایت‌ها، مقداری ترافیک دارد، می‌توانید از noindex استفاده کنید و متا تگ روبات‌های خود را دنبال کنید. به این ترتیب گوگل می تواند صفحه را پیدا کند، لینک های مربوطه را دنبال کند، اما خود صفحه را از نتایج جستجو دور نگه می دارد.

در مورد صفحاتی که دیگر به روز نیستند، سوال زیر را از خود بپرسید. آیا می توانید صفحه را با ایجاد چند تغییر در آن به روز کنید؟ عالی است، پس می توانید به دومین نکته در این لیست بروید. اما برای صفحاتی که دیگر هیچ کسب و کاری در سایت شما وجود ندارد، بهتر است آنها را حذف کنید.

آیا می دانستید که Yoast SEO Premium تغییر مسیرها را بسیار آسان می کند؟ دیگر خبری از 404 های ناخواسته نیست: هر زمان که پستی را حذف می کنید به راحتی یک تغییر مسیر ایجاد کنید. درباره مدیر تغییر مسیر بیشتر بدانید!

با URL ها چه کنیم؟ اگر هنوز حجم مناسبی از ترافیک دریافت می کنند، آنها را تغییر مسیر دهید. در صورت امکان به یک صفحه یا پست مشابه، در غیر این صورت به یک دسته یا صفحه برچسب مرتبط، و اگر همه اینها مناسب نیست، به صفحه اصلی خود. اگر ترافیک کمی وجود دارد، صفحه خود را به درستی حذف کنید و به گوگل اجازه دهید پیام خطای 404 یا 410 را پیدا کند. صفحه شما از نتایج جستجو ناپدید می شود و گوگل به جای آن می تواند روی صفحات مرتبط سایت شما تمرکز کند.

2. در مورد هدف جستجو فکر کنید

هنگامی که می خواهید کیفیت صفحه را بهبود بخشید، تمرین خوبی است که هدف جستجو را در نظر بگیرید. هدف جستجو (یا هدف کاربر) اصطلاحی است که برای توصیف هدف جستجوی آنلاین استفاده می شود. به طور دقیق تر، این دلیلی است که کسی یک جستجوی خاص را انجام می دهد. در طول سال ها، گوگل سخت کار کرده است تا الگوریتم خود را بهبود بخشد تا بتواند هدف جستجوی افراد را تعیین کند. به همین دلیل است که باید به فکر تطبیق محتوای خود با هدف جستجوی افراد در هنگام ورود به صفحه خود باشید.

دلیل بحث ما در اینجا این است که می خواهید مطمئن شوید که صفحات شما برای اهداف جستجوی مناسب نشان داده می شوند. وقتی کسی به دنبال اطلاعات است، نمی‌خواهید فوراً او را به صفحه محصول خود بفرستید. احتمالاً هنوز برای آن آماده نیستند. و هنگامی که شخصی قصد معامله دارد، نمی‌خواهید در یکی از پست‌های وبلاگ شما در مورد آخرین اخبار صحبت کند. شما می خواهید مطمئن شوید که آنها فوراً به صفحه محصول (یا دسته بندی) مناسب می روند.

3. محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید

فاکتور مهمی که کیفیت صفحه شما را تعیین می کند محتوا است. چند اصل اساسی وجود دارد که باید فوراً به آنها رسیدگی کنید. به عنوان مثال، همیشه با انجام تحقیقات کلمات کلیدی، محتوای خود را بر اساس عبارات کلیدی مناسب قرار دهید. می توانید مقاله کلمه کلیدی چیست را مطالعه کنید. همچنین، اگر صفحه بی کیفیت شما متن زیادی ندارد و اطلاعات زیادی در خود جای نمی دهد، این می تواند محتوای نازکی در نظر گرفته شود. کاربران و موتورهای جستجوگر شما طرفدار این نوع محتوا نیستند، زیرا برای آنها ارزش کمی دارد یا اصلاً ارزش ندارد. همانطور که قبلاً در مورد محتوای تکراری صحبت کردیم، این مورد نیز صادق است. بنابراین مطمئن شوید که به طور گسترده در مورد موضوعی که می خواهید در آن یافت شوید بنویسید.

سعی کنید به جای کپی کردن منبع دیگری، نسبت به نوشته خود انتقاد کنید و منبعی برای مردم شوید. اگرچه همیشه خوب است که مراقب رقبای خود و محتوایی که آنها منتشر می کنند، باشید، مطمئن شوید که صدای خود را دارید. اگر محتوای منحصر به فرد، روشنگر و مفید بنویسید، مردم تمایل بیشتری به خواندن آن و حتی به اشتراک گذاری محتوای شما در رسانه های اجتماعی یا لینک دادن به آن خواهند داشت. گوگل آن محتوا را به عنوان افزودنی به فهرست خود خواهد دید.

ما نمی خواهیم نحوه ارتباط شما با مخاطبان خود را تغییر دهیم. این چیزی است که شما را منحصر به فرد می کند. تجزیه و تحلیل خوانایی در افزونه Yoast SEO ما می تواند به شما کمک کند چند چیز را برای ایجاد متنی آسان برای خواندن ایجاد کنید که همه دوستش دارند. اگر می‌خواهید مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید، نسخه Premium این افزونه با ابزارهای بیشتری همراه است و به آموزش کپی‌نویسی SEO ما دسترسی دارید. وقتی نوبت به نوشتن محتوای عالی می رسد، گوگل همچنین در سال 2011 نوعی چک لیست به ما ارائه کرد که ارزش بررسی را دارد. بسیاری از آنچه در آنجا وجود دارد، ده سال بعد هنوز مرتبط است. همینطور می توانید مقاله نحوه تولید محتوای سئوپذیر را مطالعه کنید.

4. تخصص و قابل اعتماد بودن را نشان دهید

امروزه همه می توانند صاحب یک وب سایت شوند. این عالی است، زیرا وب را برای همه باز می کند. اما این رشد آنلاین در مورد سایت‌هایی که هنوز با آن‌ها آشنایی ندارید، به مشکلات اعتماد نیز منجر شده است. به همین دلیل بسیار مهم است که به خوانندگان و موتورهای جستجو نشان دهیم که می‌توان به شما اعتماد کرد و در حوزه کاری خود یک مرجع هستید. این نه تنها به نمایش صفحات شما در نتایج جستجو کمک می کند، بلکه به کاربران کمک می کند تا به سطح اعتمادی که برای انجام تجارت آنلاین با شما نیاز دارند برسند.

اعتماد و تخصص خود را از طریق سایت و محتوای سایت خود نشان دهید. شما می توانید این کار را با استفاده از توصیفات، باز بودن در مورد کسب و کار خود، مهر و موم های امنیتی و نوشتن محتوای زیادی که تخصص شما را نشان می دهد، انجام دهید. همه اینها کیفیت صفحات شما را بهبود می بخشد و در عین حال به شما کمک می کند تا یک برند قوی آنلاین بسازید.

5. روی شهرت سایت خود کار کنید

یکی دیگر از عواملی که ارتباط نزدیکی با قابل اعتماد بودن دارد، شهرت سایت شما است. این چیزی است که موتورهای جستجو هنگام تعیین کیفیت صفحات سایت شما نیز به آن توجه می کنند. اما چگونه شهرت شما را تعیین می کنند؟ با تجزیه و تحلیل آنچه دیگران در مورد شما آنلاین می گویند. به عنوان مثال، رتبه بندی کاربران در مورد سایت شما و میزان مثبت بودن آنها. همچنین سایر کارشناسان یا سایت های تاسیس شده کسب و کار شما را در سایت خود ذکر می کنند. یا هر گونه اطلاعات دیگری در مورد کسب و کار شما یا نویسندگان ذکر شده در سایت های دیگر.

6. به صفحه خود و از آن لینک دهید

برای اینکه افراد و موتورهای جستجو بتوانند صفحه شما را پیدا کنند، باید مطمئن شوید که به آن لینک داده اید. از سایر صفحات سایت شما که مربوط به صفحه ای است که در حال حاضر روی آن کار می کنید. بنابراین مطمئن شوید که روی پیوند داخلی خود کار کنید و محتوای سایت خود را به یکدیگر متصل کنید.

همانطور که گفته شد، مهم است که زیاده روی نکنید و به هر صفحه ای که دارید در یک پست پیوند دهید. همیشه کاربر را در نظر داشته باشید. بنابراین مطمئن شوید که به صفحات یا پست هایی که واقعا مرتبط هستند و می توانید به طور طبیعی به آنها لینک دهید، پیوند دهید. 

نکاتی برای بهبود عملکرد سایت

ما هنوز 4 نکته در پیش داریم، و همه آنها به عملکرد سایت شما مرتبط هستند. برخی از آنها ممکن است زمان بیشتری را صرف کنند، اما اگر می خواهید کیفیت صفحات و سایت خود را بهبود بخشید، این جنبه ها ضروری هستند. نه فقط برای موتورهای جستجو، بلکه به ویژه برای کاربران شما.

7. سرعت سایت خود را بهبود بخشید

سرعت وب سایت شما تعیین می کند که آیا رتبه خوبی در گوگل کسب کنید یا خیر، و اهمیت آن مدام در حال افزایش است. چرا؟ زیرا پردازش سایت‌های سریع‌تر برای موتورهای جستجو آسان‌تر است. و چون موتورهای جستجو می دانند که کاربران وب سایت های کند را دوست ندارند. کاربران تمایل دارند از سایت های کندتر کمتر خرید کنند و آنقدر که در سایتی با سرعت بالا انجام می دهند مطالعه نمی کنند و درگیر نمی شوند. بنابراین روی بهبود سرعت سایت خود کار کنید، بعداً از آن سپاسگزار خواهید بود. گوگل همچنین اعلام کرد که تجربه صفحه فاکتور رتبه بندی جدید آنها در ماه مه 2021 عرضه خواهد شد و سرعت و تجربه کاربری در سایت شما را مهم تر می کند. می توانید با استفاده از مقاله 9 روش برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک بگیرید.

8. تجربه کاربری را در نظر بگیرید

تجربه کاربری که UX نیز نامیده می‌شود، درباره نحوه تجربه کاربران از یک سایت یا محصول است. پس چرا UX باید بخشی از استراتژی سئو شما باشد؟ موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتیجه را برای سوال یا جست و جوی خود به کاربران خود ارائه دهند. بهترین نتیجه تنها به معنای بهترین پاسخ نیست، بلکه به معنای بهترین تجربه است. بنابراین حتی اگر یک پاسخ عالی در یک پست نوشته باشید، اما سایت شما کند یا نامرتب است، گوگل پست شما را بهترین پاسخ در نظر نخواهد گرفت.

به هدف سایت و صفحات خاص خود فکر کنید. می خواهید بازدیدکنندگان در صفحه شما چه کاری انجام دهند؟ خرید وسایل؟ مقالات خود را بخوانید؟ طراحی و محتوای شما باید از این هدف پشتیبانی کند. داشتن یک هدف واضح در ذهن به شما کمک می کند تا بهبودهای سایت خود را اولویت بندی کنید. این با هدف جستجوی یک صفحه خاص مرتبط است، اما باید در نظر داشته باشید که آیا طراحی و ساختار صفحات شما از هدف سایت شما پشتیبانی می کند یا خیر. و چگونه سایت شما در دستگاه های تلفن همراه کار می کند؟ اگر هنوز نمی دانید تجربه کاربری چیست، مقاله ما در این مورد را مطالعه کنید.

9. دسترسی را فراموش نکنید

آخرین سوال به سایت تلفن همراه شما اشاره می کند و دلیل خوبی هم دارد. امروزه موبایل به قدری بخش بزرگی از زندگی اکثر مردم است، به طوری که شما این تجمل را ندارید که یک سایت موبایلی با عملکرد خوب نداشته باشید. مطمئن شوید که سایت شما روی دستگاه‌های مختلف و در مرورگرهای مختلف کار می‌کند تا بتواند هر یک از بازدیدکنندگان سایت شما را تامین کند. ما یک راهنمای نهایی در مورد سئوی موبایل داریم که به شما کمک می کند وضعیت سایت تلفن همراه خود را تعیین کنید و آنچه را که هنوز می توانید در آن بهبود دهید.

10. سایت خود را سالم و ایمن نگه دارید

ایمنی و سلامت سایت شما برای دیده شدن سایت شما مهم است، اما برای شما و کسب و کارتان نیز مهم است. بنابراین مطمئن شوید که در حال حاضر امنیت سایت خود را بررسی کرده و بهبودهای لازم را برای شاد و سالم نگه داشتن سایت خود انجام دهید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، ما پست‌های وبلاگی داریم که در چند مرحله آسان به سلامت سایت و امنیت شما کمک می‌کند.

زمان بهبود کیفیت صفحه است!

همه این نکات به شما کمک می کند تا کیفیت صفحات خود را بهبود بخشید. و به گوگل وب سایتی بدهید که واقعاً به بازدیدکنندگانشان کمک کند و در پایان به سادگی به سؤال آنها پاسخ دهد. به محض اینکه تمام محتوای با کیفیت پایین و تمام صفحات با کیفیت بالا را در گوگل تمیز کردید، می دانید که یک قدم پایدار دیگر به سمت رتبه بندی بهتر برداشته اید. خوش بگذره!

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا