• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

روش های جمع آوری لیست ایمیل

روش های جمع آوری لیست ایمیل

ایمیل مارکتینگ بخش جدایی ناپذیر تقریباً هر کسب و کاری است. به همین دلیل است که یک لیست بزرگ و فعال از مخاطبین ایمیل یکی از بزرگترین دارایی های بازاریابی و فروش شما است. اما اگر می خواهید لیست ایمیل خود را بسازید (چه لیست کوچکی داشته باشید و چه از ابتدا شروع کنید)، مهم ترین سوال این است که در وهله اول چگونه آدرس ایمیل را دریافت کنید.

علاوه بر این، چگونه آدرس های ایمیل مناسب را جمع آوری می کنید؟ زیرا مخاطبینی که در لیست ایمیل خود دارید به اندازه تعداد مخاطبین شما مهم است. شما به مشتریان بالقوه نیاز دارید، نه فقط هر کسی که یک حساب جیمیل داشته باشد.

در صورتیکه به مباحث بازاریابی دیجیتال علاقه مند باشید از اینجا می توانید کلیه مقالات بروز درخصوص آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

اگر می‌پرسید چگونه این کار را انجام دهید، به جای درستی آمده‌اید زیرا در این مقاله بهترین روش‌ها و نکاتی را که تفاوت ایجاد می‌کنند را نشان می‌دهیم.

ایمیل های بیشتری جمع آوری کنید

فهرست مطالب

چرا ایمیل جمع می کنیم؟

قبل از اینکه جلوتر برویم، در اینجا جنبه هایی وجود دارد که بازاریابی ایمیلی را به یک اهرم بسیار مهم برای تجارت تبدیل می کند و احتمال دارد.

ایمیل: ابزاری مستقیم و شخصی سازی شده

ایمیل یکی از شخصی ترین وسایل ارتباط آنلاین است. در واقع، کاربران اینترنت معمولاً با جلوگیری كردن از انباشته شدن ایمیل‌ها از صندوق ورودی خود مراقبت می‌کنند. بنابراین، اگر کسی به شما اجازه می‌دهد برایشان ایمیل بفرستید، می‌توانید آن را به عنوان نشانه‌ای از اعتماد او به شما و قدردانی از آنچه شما ارائه می‌دهید تعبیر کنید.

علاوه بر این، ایمیل‌ها می‌توانند بیشتر به فعالیت‌های تجاری و كسب و كار مرتبط باشند، برخلاف شبکه‌های اجتماعی که به شما امکان می‌دهند با خانواده و دوستان خود، تبلیغات تجاری و سایر پیشنهادات در ارتباط باشید.

یک مطالعه نشان می دهد که 72٪ از مردم ترجیح می دهند محتوای تبلیغاتی را از طریق ایمیل دریافت کنند در حالی که تنها 17٪ آنها شبکه های اجتماعی را ترجیح می دهند.

ایمیل دامنه وسیعی دارد

اگرچه تعداد افرادی که در شبکه های اجتماعی ثبت نام می کنند بسیار چشمگیر است، به عنوان مثال فیس بوک دارای بیش از 2.3 میلیارد کاربر فعال ماهانه است، تعداد افرادی که از ایمیل استفاده می کنند حتی چشمگیرتر است. در واقع، این یکی از اولین چیزهایی است که باید هنگام ثبت نام در این پلتفرم ها ارائه دهید.

توجه داشته باشید که تعداد کاربران ایمیل دو برابر بیشتر از سایت مذکور است. بنابراین، پایگاه کاربر بزرگی است و احتمال اینکه مخاطبان هدف خود را پیدا کنید بسیار بیشتر از سایر کانال‌های بازاریابی است.

راهی بسیار ارزان و سودآور

حتی اگر مجبور باشید مقداری پول خرج کنید، ایمیل همچنان یکی از ارزان ترین گزینه ها در صنعت بازاریابی است. فقط نگاهی به آمار مربوط به میانگین هزینه بازاریابی مشاغل آمریکایی بیندازید:

  • ایمیل: 1.5 میلیارد دلار
  • تبلیغات تلویزیونی: 64 میلیارد دلار;
  • رسانه های چاپی: 34 میلیارد دلار;
  • تبلیغات اینترنتی: 39 میلیارد دلار

این تفاوت بسیار زیاد است و علاوه بر اینکه نیاز به هزینه بسیار کمی دارد، بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون به صرفه ترین راه های بازاریابی محسوب می شود.

ایمیل جایی نمی رود

استفاده از ایمیل به دهه 1960 برمی گردد و برای چندین دهه همچنان وسیله ارتباطی مورد استفاده اکثر کاربران اینترنت بوده است، حتی زمانی که کانال های دیگر می آیند و می روند.

تصور کنید که برای تثبیت حضور خود در یک پلتفرم وقت و هزینه می کنید و سپس آن را حذف می کنید. این امر با ایمیل مارکتینگ به احتمال زیاد اتفاق نمی افتد و تمرکز بر ایجاد لیست ایمیل استراتژی است که در دراز مدت برای کسب و کار شما سودآور خواهد بود.

ایمیل قابلیت اندازه گیری را ارائه می دهد

هنگامی که از ایمیل استفاده می کنید، ردیابی نتایج کمپین های بازاریابی بسیار ساده تر است. این به این دلیل ساده است که شما مقدار زیادی داده بسیار قابل اعتماد دارید که می توانید در تجزیه و تحلیل خود از آنها استفاده کنید. اینها برای مثال عبارتند از:

  • نرخ باز کردن تعداد افرادی که در لیست پستی شما هستند که ایمیل شما را باز کرده یا مشاهده کرده اند.
  • نرخ کلیک نسبت گیرندگانی که روی پیوند یا دعوت به اقدام کلیک کرده اند.
  •  نسبت ایمیل‌های ارسالی که به صندوق ورودی مشترکین ارسال نشده‌اند، Bounce Rate.
  • رتبه اشتراک ایمیل به تعداد گیرندگانی که ایمیل شما را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند یا آن را برای یک دوست ارسال کرده اند.
  • نرخ تحویل درصد ایمیل هایی که واقعاً به صندوق ورودی مشترکین تحویل داده شده است.
  • میزان لغو اشتراک نسبت افرادی که از لیست پستی شما لغو اشتراک می کنند را رتبه بندی کنید.

این داده های متفاوت به شما این امکان را می دهد که بر اساس عملکرد استراتژی بازاریابی خود تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.

قابليت اندازه گيري ايميل

دید خود را حفظ کنید و فرصت های خرید مشتری را افزایش دهید

اگر به طور مرتب ایمیل بفرستید، مشترکین شما دائماً شما را در ذهن خواهند داشت و در صورت نیاز به خدماتی که ارائه می دهید به شما مراجعه می کنند.

ایده این است که با آنها در ارتباط بمانید ،حتی اگر چیزی برای فروش ندارید، می توانید خبرنامه هایی مانند آخرین مقالات، نکات، توصیه ها و … به طور خلاصه هر چیزی که به زندگی گیرندگان شما ارزش می بخشد برای آنها ارسال کنید.

علاوه بر این، فراموش نکنید که با هر ایمیلی که ارسال می‌کنید، شانس خود را برای فروش افزایش می‌دهید و برای موفقیت هر بار، اقدامات خاصی وجود دارد که باید به آنها احترام بگذارید.

روش‌های خوب برای جمع‌آوری کارآمد ایمیل‌ها

روش های مختلفی برای جمع آوری ایمیل از بازدیدکنندگان وب سایت شما وجود دارد. اما فراموش نکنید که اصل برانگیختن تمایل آنها برای دادن این اطلاعات به شما است و عاقلانه است که یک استراتژی خوب و ابزار مناسب را انتخاب کنید تا نرخ تبدیل شما بهینه باشد.

1) ارزش افزوده را در ازای آدرس ایمیل ارائه دهید

هنگامی که تیم دیجیتال مارکتر گالری از قالب های تبلیغاتی فیس بوک را برای بازدیدکنندگان خود ارائه کرد، آنها بیش از 35000 سرنخ را در 60 روز ایجاد کردند! این مثال نشان می‌دهد که در ازای ایمیلی که بازدیدکنندگان به شما می‌دهند، باید چیزی ارزشمند به آنها ارائه دهید.

اما با این حال، این آهنربا باید بتواند به تجربه آنها ارزش بیافزاید تا به خوبی کار کند. برای انجام این کار، در مورد قالب محتوا چندین گزینه دارید از جمله:

  • فیلم ها؛
  • فایل های PDF؛
  • تصاویر یا تصاویر؛
    و غیره..

به خاطر داشته باشید که ویدیو برای بسیاری از مردم انتخاب ارجح است زیرا به سرعت توجه را به خود جلب می کند. در واقع، HubSpot دریافته است که منابع ویدئویی آن بهترین آهنرباهای آنها هستند. به سادگی پیوندی به ویدیوی وعده داده شده در اولین ایمیلی که بازدیدکنندگان وب سایت شما پس از ثبت نام دریافت می کنند قرار دهید. می توانید به عنوان مثال شامل اين موارد باشد:

  • دوره رایگان؛
  • الگوها؛
  • راهنمای شروع سریع؛
  • فهرست منابع؛
  • امتحان رایگان ؛
  • و غیره..

2) روش های جمع آوری ایمیل ها را چند برابر کنید

روش های مختلفی برای جمع آوری ایمیل ها وجود دارد، همانطور که در فصل بعدی خواهیم دید. برای اینکه شانس خود را برای دریافت هرچه بیشتر ایمیل از مشتریان احتمالی خود چند برابر کنید، فقط روی یک روش تمرکز نکنید. بنابراین ترکیبی از چند روش ایجاد کنید و مطمئن شوید که تعادل مناسب را پیدا کرده اید تا بازدیدکنندگان خود را آزار ندهید.

3) فرم کپچر را به درستی قرار دهید

گرفتن ایمیل از بازدیدکنندگان وب سایت شما از طریق یک فرم انجام می شود و برای تأثیرگذاری، آن را به خوبی در وب سایت خود قرار دهید. بدیهی است که نمی توانید با غرق کردن بازدیدکنندگان خود در انبوهی از تبلیغات یا با قرار دادن آنها در فوتر وب سایت خود توجه آنها را به خود جلب کنید، به خصوص که بسیاری از کاربران اینترنت تا آخر اسکرول نمی کنند.

برای انجام این کار، مناطق استراتژیک وب سایت خود را شناسایی کنید و به سادگی اقدام به آزمایش کنید. سپس تجزیه و تحلیل کنید و موقعیت یا زمانی را پیدا کنید که به شما امکان می دهد بیشترین ثبت نام را داشته باشید. شما چندین گزینه در این سطح دارید:

  • پنجره های پاپ آپ در بالا یا پایین صفحه؛
  • فرم ها در بالای صفحه، در پایین صفحه؛
  • فرم های سمت چپ یا راست؛
  • فرم های داخل پست های وبلاگ شما؛
  • و غیره..

4) یک فرم ضبط قانع کننده ارائه دهید

قبل از اینکه کسی ایمیل خود را به شما بدهد، باید تمايل داشته باشد این کار را انجام دهد و شما باید با فرمی جذاب او را متقاعد کنید. برای انجام این کار، به موارد زیر دقت کنید:

  • با فرمی که ظاهر بسیار زیبایی دارد و کاملاً با دکور وب سایت شما مطابقت دارد، شانس بیشتری برای طراحی دارید.
  • از نظر ارگونومی علاوه بر طراحی، مراحل ثبت نام باید بسیار آسان و با حداکثر یک کلیک باشد.

برخی از اشتباهات وجود دارد که من از شما می خواهم در هنگام ایجاد فرم خود از آنها اجتناب کنید:

  • فیلدهای زیادی برای پر کردن بیش از حد فیلدها برای پر کردن: کاربران اینترنت دوست ندارند اطلاعات زیادی ارائه دهند و اغلب آن را اتلاف وقت می دانند. کار را برای آنها آسان تر کنید و فقط آدرس ایمیل را پر کنید، اما می توانید نام کوچک را نیز جمع آوری کنید.
  • متن بیش از حد واضح و دقیق بدون استفاده از کلمات زیاد باشد. بازدیدکنندگان باید بتوانند در یک نگاه از مزایای آن مطلع شوند. اما اگر فروش طولانی داشته باشید، خطر این را دارید که به طور خودکار همه را خاموش کنید
ثبت نام ايميل

5) ابزار جمع آوری ایمیل مناسب را انتخاب کنید

یک ابزار کارآمد و ابزار قدرتمند جمع آوری ایمیل، چیزی است که برای موثر بودن در جمع آوری ایمیل ها به آن نیاز دارید. در حال حاضر چندین ابزار با ویژگی های بسیار پیشرفته وجود دارد

 اینها به شما این امکان را می دهند که فرآیند را خودکار کنید و آن را به روش های مختلف انجام دهید. در این سطح، شما چندین راه حل دارید از جمله:

  • Icegram؛
  • Scroll Trigerred Boxes ;
  • Optimonster ;
  • SumoMe ;
  • BounceExchange;
    و غیره..

در حالی که برخی از ابزارهای مجموعه کاملا رایگان هستند، برخی دیگر پولی هستند و انتخاب با توجه به نیاز شما به عهده شما خواهد بود.

بهترین روش های جمع آوری ایمیل

چندین روش وجود دارد که به شما امکان می دهد ایمیل ها را جمع آوری کنید، اما همه آنها برابر نیستند. کارایی آنها بستگی زیادی به مخاطبان هدف شما و همچنین نحوه استفاده از آنها دارد. برای این کار، من از شما دعوت می‌کنم که به تجزیه و تحلیل بالادستی بپردازید تا ابزارهای مرتبط با کمپین شما را شناسایی کنید. همچنین در صورت امکان چند آزمایش را برای یافتن جایگزینی که بیشترین ثبت نام را برای شما به ارمغان می آورد، در نظر بگیرید.

1) از پاپ آپ ها استفاده کنید

یکی از متداول ترین روش ها برای گرفتن آدرس ایمیل است. اگر به درستی از آنها استفاده کنید، می توانند بسیار مؤثر باشند، به ویژه از آنجایی که نیل پاتل، یکی از بنیانگذاران KISSmetrics و Crazy Egg، می گوید که پاپ آپ ها تبدیل ها را 17 درصد در وب سایت او بهبود بخشیده اند.

برای به دست آوردن سریع نتایج خوب، اهداف بازاریابی خود را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که آن پاپ آپ ها را طراحی کرده اید و آنها را به خوبی قرار داده اید. اکثر ابزارهای طراحی پاپ آپ چندین گزینه از جمله:

  • سفارشی سازی: می توانید تصاویر خود را آپلود کرده و استفاده کنید، رنگ ها، فونت ها را تغییر دهید و انیمیشن ها را اضافه کنید تا پنجره به درستی در وب سایت شما قرار گیرد.
  • هدف گذاری: به شما امکان می دهد آنها را بر اساس پارامترهای مختلف مانند کشور، منبع ترافیک، دستگاه، بازدیدکنندگان جدید یا بازگشتی و غیره نمایش دهید.
  • تریگرهای هوشمند این امکان را به شما می دهند که با توجه به پارامترهایی مانند میزان اسکرول، مدت زمان مشخص و غیره ظاهر شوند.

2) به مشترکین جدید کوپن ارائه دهید

طبق یک مطالعه توسط Blippr، کاربران کوپن 46٪ بیشتر از خریداران معمولی در هنگام پرداخت هزینه می کنند. شما می توانید از مزاحمتی که این روش ایجاد می کند برای جمع آوری ایمیل های جدید و افزایش فروش خود در همان زمان استفاده کنید.

برای پیاده سازی این راه حل می توانید از پاپ آپ ها استفاده کنید تا بازدیدکنندگان از وجود چنین تبلیغاتی مطلع شوند و سپس کد کوپن را در پیام خوش آمدگویی ارسال کنید.

چندین ایده برای بهره برداری در اینجا وجود دارد:

  • ارسال رایگان؛
  • تخفیف در یک بازه زمانی خاص؛
  • تخفیف برای برخی محصولات

3) یک مسابقه برای جمع آوری ایمیل ها ایجاد کنید

آیا می دانستید که یک مسابقه آنلاین می تواند جذب  را تا 500٪ افزایش دهد؟ در واقع  کشفی است که تیم LeadQuizzes انجام داده است. به هر حال، همه عاشق آزمون‌ها هستند و جالب است که این تاکتیک را در استراتژی خود ادغام کنید.

Airbnb Trip Matcher یک نمونه عالی است که به بازدیدکنندگانش اجازه می‌دهد به برخی سؤالات پاسخ دهند تا شخصیت خود و شهرهایی را که باید بازدید کنند، بیابند.

4) میزبانی وبینارهای رایگان

میزبانی یک وبینار به شما این امکان را می دهد که چندین کار را همزمان انجام دهید:

  • اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید؛
  • جمع آوری سرنخ های ایمیل؛
  • محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید.

برای انتظار تعداد زیادی از شرکت کنندگان، می توانید به سادگی وبینار را رایگان کنید.

5) ترافیک رسانه های اجتماعی را به یک صفحه فرود هدایت کنید

شبكه های اجتماعی فرصت‌های زیادی را برای بسیاری از فرصت‌ها برای ایجاد ترافیک ارائه می‌دهند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید و از آنها برای هدایت فالوورهای خود به صفحه اصلی یا یک صفحه فرود استفاده کنید.

اینستاگرام
این پلت فرم به شما امکان می دهد پیوندی به یک صفحه وب در بیوگرافی اضافه کنید. می‌توانید از آن برای درج URL صفحه فرود علاوه بر دعوت به اقدام برای تشویق افراد به کلیک کردن روی پیوند استفاده کنید.

فیس بوک
این پلتفرم به شما امکان می دهد دکمه ثبت نام” را در بالای صفحات فیس بوک خود اضافه کنید. همچنین گزینه ای برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی وجود دارد که به شما امکان می دهد پیوندی به یک صفحه فرود برای گرفتن آدرس ایمیل جاسازی کنید.

همین امر در مورد سایر شبکه های اجتماعی نیز صدق می کند و می توانید از آنها برای هدایت کاربران به صفحه اصلی وب سایت یا صفحه فرود استفاده کنید. اما زمانی که کمپین‌هایی را از شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌کنید، اکیداً توصیه می‌کنم که آنها را دنبال کنید تا مثلاً صفحات فرود خود را آزمایش کنید.

اگر این کار را انجام دهید، نرخ تبدیل شما می تواند به 300٪ برسد، همانطور که در یک مطالعه خانه فولاد نشان داده شده است.

6) برای تبدیل بازدیدکنندگانی که بازدید خود را رها می کنند از پنجره های پاپ آپ Exit استفاده کنید

پاپ‌آپ‌های خروجی می‌توانند بازدیدکنندگان خروجی را بسیار مؤثرتر به مشتری تبدیل کنند، اما تنها در صورتی که به درستی از آنها استفاده شود. این به این دلیل است که پاپ‌آپ‌های دیگری که در بدو ورود یا در اواسط سایت ظاهر می‌شوند، گاهی اوقات به‌عنوان مختل‌کننده دیده می‌شوند

اما پاپ آپ خروج متفاوت است زیرا آخرین تلاش برای حفظ بازدیدکنندگان است. برای انجام این کار، معمولاً حاوی پیشنهادی است که اگر می‌خواهند صفحه وب را ببندند، نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند.

یک فراخوان معمولی برای اقدام برای این نوع پنجره‌های بازشو می‌تواند به عنوان مثال «قبل از خروج از 20 درصد تخفیف استفاده کنید».

پاپ آپ تخفيف

7) مسابقات یا قرعه کشی ها را سازماندهی کنید

سازماندهی مسابقات یا قرعه کشی راه های جالب دیگری برای ایجاد سرنخ به راحتی و در عین حال ایجاد یک جامعه در اطراف وب سایت شما است. شما چندین گزینه برای بهره برداری در این سطح دارید، اما باید مراقب باشید که گزینه ای را انتخاب کنید که واقعاً با مخاطبان شما طنین انداز شود. شما می توانید بین:

  • مسابقات و هدیه؛
  • مسابقه عکس و فیلم؛
  • قرعه کشی؛
  • و غیره..

برای داشتن تعداد زیادی شرکت کننده، نه تنها به پیشنهاد جوایز بسیار جذاب فکر کنید، بلکه راه شرکت و قوانین را برای کاربران اینترنت ساده و قابل درک کنید. علاوه بر این، بدون فراموش کردن شبکه های اجتماعی، از تمام اهرم ها برای تبلیغ مسابقه خود استفاده کنید.

انتخاب یک ابزار خوب نیز بسیار مهم است و شما افزونه‌هایی مانند KingSumo giveaways، Gleam دارید… در واقع، آنها به شما اجازه می‌دهند تا فرمی را برای جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل شرکت‌کنندگان اضافه کنید و سپس برندگان را به‌طور تصادفی انتخاب کنید.

9) یک ابزار رایگان ارائه دهید

تصور کنید که باید دید وب سایت خود را بهبود ببخشید و شخصی به شما یک ممیزی رایگان سئو را با یکی از ابزارهای خود ارائه می دهد، فقط در ازای ایمیل شما. آیا موافقت می کنید که آدرس ایمیل خود را برای این اطلاعات ارزشمند ارائه دهید؟ شما با من موافق خواهید بود که مبادله واقعا ارزشش را دارد.

در واقع، این فرمول یکی از بهترین ها است زیرا به شما امکان می دهد ارزش واقعی را برای تجربه بازدیدکنندگان خود بیاورید. ایده ساده است: یک ابزار مرتبط را ارائه دهید که بازدیدکنندگان شما به صورت رایگان در ازای آدرس ایمیل خود از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال، من قصد دارم یک ابزار تجزیه و تحلیل SEO را در وب سایت خود ادغام کنم که به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا با استفاده از URL وب سایت خود، نوعی حسابرسی کوچک را دریافت کنند. در عوض، آدرس ایمیل آنها را خواهم داشت که به من امکان می دهد گزارش را برای آنها ارسال کنم.

نتیجه

به محض راه‌اندازی یک کسب‌وکار، اولین قدم‌هایی که برای موفقیت آن باید برداشته شود، اجرای استراتژی‌هایی برای نمایان کردن آن و استراتژی‌هایی برای قابل مشاهده کردن آن و جلب مشتری است. در این راستا تعداد زیادی تکنیک از جمله ایمیل مارکتینگ وجود دارد که به دلیل مزایای فراوانی که دارد از مهم ترین و پرکاربردترین آنهاست. در واقع، علاوه بر اینکه یک وسیله ارتباطی ضروری است، یکی از سودآورترین اهرم های بازاریابی است. در این راستا، از شما دعوت می‌کنم تا به سرعت یک استراتژی برای جمع‌آوری آدرس ایمیل وب‌سایت خود از بازدیدکنندگان وب‌سایت خود تنظیم کنید. برای افزایش شانس خود و جمع‌آوری ایمیل‌های بیشتر، ابزار مناسب را انتخاب کنید و به شیوه‌های خوب احترام بگذارید.