آرتا رسانه

استراتژی تولید محتوا برای کسب و کار کوچک شما

اولین باری که کسی به من گفت که استراتژی توليد محتوای رسانه های اجتماعی را ارائه کنم، نمی دانستم چه کار کنم. از آن زمان، من یاد گرفتم که همیشه ساده بودن بهترین است. اگر بتوانید اصول اولیه را به درستی رعايت کنید،در راه خود موفقیت هستید. داشتن یک استراتژی توليدمحتوای رسانه های اجتماعی برای کسب و کار کوچک شما تضمین می کند که سخت کوشی شما با بازاریابی رسانه های اجتماعی که یکی از مباحث آموزش دیجیتال مارکتینگ می باشد از اهداف کلی کسب و کار شما پشتیبانی می کند.

برای شروع، در اینجا مراحل ساده ای برای ایجاد استراتژی توليد محتوای رسانه های اجتماعی آورده شده است:

1. اهدافی را برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید که با اهداف کسب و کار شما همسو باشد.

ایجاد اهداف شبكه های اجتماعی واضح به شما کمک می کند تا بقیه استراتژی خود را بسازید، به عنوان معیارهای تعریف شده برای اندازه گیری پیشرفت شما عمل کند و احتمال موفقیت شما در رسانه های اجتماعی را افزایش دهد.

برای به دست آوردن بهترین نتایج برای کسب و کار کوچک خود، اهداف رسانه های اجتماعی خود را با اهداف تجاری گسترده تر خود هماهنگ کنید. از این اهداف برای تعیین نوع محتوایی که به عنوان بخشی از استراتژی کلی خود ایجاد می کنید استفاده کنید. به طور کلی، 9 هدف رسانه اجتماعی وجود دارد که بازدهی شما را از رسانه های اجتماعی به حداکثر می رساند:

  1. آگاهی از برند را افزایش دهید.
  2. ترافیک را به وب سایت یا صفحه فرود خود هدایت کنید.
  3. سرنخ های جدید تولید کنید.
  4. افزایش درآمد (با افزایش ثبت نام یا فروش).
  5. جامعه ای پیرامون کسب و کار خود بسازید.
  6. تعامل برند را تقویت کنید.
  7. افزایش ذکر در رسانه ها
  8. افزایش رضایت از خدمات مشتری اجتماعی
  9. گفتگوهای مثبت در مورد برند خود را افزایش دهید.

توصیه می‌کنیم استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را با تمرکز بر دو تا سه هدف ساده نگه دارید – هر کدام که در حال حاضر با نیازهای کسب‌وکار شما هماهنگ‌تر هستند.

برای مثال، یک برند جدید مراقبت از پوست متخصص در محصولات وگان و بدون آسیب برای نسلZ و زنان هزاره ممکن است بخواهد بر روی ایجاد مخاطب تمرکز کند، اگر آنها از صفر شروع کنند. بنابراین، هدف آنها ممکن است استفاده از شبكه هاي اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند باشد.

مهم نیست که چه هدفی را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که واقعاً با اهداف کسب‌وکار شما همسو است، در غیر این صورت نادیده گرفتن رسانه‌های اجتماعی و ناکارآمد بودن آن آسان می‌شود، در حالی که در واقع استراتژی رسانه‌های اجتماعی صرفاً باید متناسب با استراتژی کلی کسب‌وکار باشد. .

2. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

همه چیز وقتی بهتر است که بتوانید مستقیماً با مخاطبان هدف خود به زبانی که آنها استفاده می کنند و می فهمند صحبت کنید، شاید حتی چیزهایی را بگویید که قبلاً فکر کرده اند یا با دوستانشان صحبت کرده اند.

یک راه عالی برای تعریف مخاطب هدف خود برای رسانه های اجتماعی، ساختن پرسونا است. پرسوناها پروفایل های داستانی و توصیفی افرادی هستند که به بازار هدف شما تعلق دارند. اگر تا به حال شخصیت‌هایی درست نکرده‌اید، ممکن است احساس نوشتن داستان‌های تخیلی داشته باشید، اما وقتی به دنبال نوع محتوایی هستید که بیشتر در بین مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود، این ابزارها می‌توانند واقعاً ابزار قدرتمندی باشند.

هنگام ایجاد شخصیت خریدار، با نگاه کردن به اطلاعات جمعیت شناختی مشتریان بالقوه خود (محدوده سنی، موقعیت مکانی، شغل، درآمد و غیره) و اطلاعات روانشناختی آنها (رفتارها، نگرش ها، ترجیحات سبک زندگی، انواع شخصیت، علایق، سرگرمی ها و غیره) شروع کنید. .). مطمئن شوید که نیازها و چالش های آنها را نیز برای لایه ای از عمق اضافه کنید.

برای مثال برند مراقبت از پوست ما، شخصیت خریدار می‌تواند شخصی به نام «نیا» باشد، معلم مهدکودکی ۲۴ ساله از واشنگتن دی سی. او در بازار محصولات مراقبت از پوست وگان، ارگانیک و بدون آسيب برای پوست حساس خود است. با این حال، یافتن محصولات مناسبی که معیارهای او را برآورده می‌کند، زمان‌بر است و علاوه بر آن، او در طول روز دستش را با دانش‌آموزانش پر کرده و زندگی اجتماعی فعالی دارد که او را در زمان تعطیلی‌اش مشغول نگه می‌دارد. او اهمیت ایجاد یک رژیم زیبایی ثابت را درک می کند، اما به دلیل آن چالش ها آن را به تعویق می اندازد.

ایجاد این پرسوناها به شما و تیمتان کمک می‌کند تا افراد پشت داده‌ها را یادتان باشد و محتوایتان را برای آنها سفارشی کنید. برای کمک به توسعه بیشتر نمایه مخاطب هدف خود، راهنمای کامل ما را برای شخصیت های بازاریابی بررسی کنید.

بازاریابی شبکه اجتماعی

3. بهترین شبکه های اجتماعی را برای کسب و کار خود شناسایی کنید

دیدن کسب و کارهای بزرگ و شرکت های بزرگ با حساب در هر شبکه اجتماعی طبیعی است – اما کسب و کارهای کوچک با تیمی متشکل از چند نفر؟ که چالش برانگیز خواهد بود. به جای تلاش برای حضور در هر شبکه اجتماعی، روی شبکه هایی که مخاطبان هدف شما هستند تمرکز کنید. با انتخاب پلتفرم مناسب رسانه های اجتماعی و تنظیم پیام های کلیدی خود برای هر کدام، می توانید بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

 علاوه بر اطلاعاتی که مخاطبان هدف شما زمان خود را در کجا می گذرانند، هویت برند شما، و نوع محصولات و خدماتی که ارائه می کنید، همگی به شکل گیری پلتفرم هایی که بیشترین تاثیر را برای کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی خواهند داشت، کمک می کند.

شایان ذکر است که چگونه هر پلتفرم رسانه اجتماعی دارای ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فرد خود است که برای انواع خاصی از محتوا مناسب است. توییتر برای مکالمات و موضوعات پرطرفدار عالی است، در حالی که لینکدین برای به اشتراک گذاری اطلاعات حرفه ای و مرتبط با شغل مناسب تر است. بنابراین هنگام انتخاب خود این را در نظر داشته باشید.

اگر به مثال خود برگردیم، با دانستن اینکه مخاطبان هدف برند مراقبت از پوست ما Gen Z و زنان هزاره هستند، ممکن است ارزش حضور در رسانه های اجتماعی در یوتیوب و اینستاگرام را داشته باشد زیرا هر دوی این پلتفرم ها در بین نسل Z و نسل هزاره استفاده بالایی دارند. TikTok نیز گزینه خوبی برای بررسی است، زیرا به طور گسترده توسط Gen Z استفاده می شود، در حالی که فیس بوک در میان هزاره ها برتر است.

4. برنامه ریزی و ایجاد محتوا

ایجاد محتوای با کیفیت بالا که طنین انداز شود یکی از قطعات اصلی یک استراتژی موفق محتوای رسانه های اجتماعی است. محتوایی که ایجاد می کنید نقش مهمی در دستیابی به اهداف تجاری و رسانه های اجتماعی شما دارد. پست های رسانه های اجتماعی شما باید با هدف هر پلتفرم اجتماعی و مخاطبان آن هماهنگ باشد. و باز هم، درک خوب مخاطبان هدف شما به این امر کمک خواهد کرد. به شخصیت های خریدار خود نگاه کنید و در نظر بگیرید:

  • آنها چه اهداف و چالش هایی دارند؟
  • چگونه می توانید به حل آنها کمک کنید؟

با نگاهی به برند مراقبت از پوست، راه‌های زیادی برای مقابله با چالش‌هایی که مخاطبان هدف آن‌ها با آن‌ها مواجه هستند، وجود دارد. آنها می توانند آموزش های آرایش سریع و آسانی را ایجاد کنند که خط جدید محصولات شما را برای پوست های حساس به نمایش بگذارد. سپس می‌توان ویدیوها را در اینستاگرام و یوتیوب پست کرد. این به نیا کمک می کند تا چالش ایجاد یک رژیم زیبایی ساده و ثابت را برطرف کند. ما به او کمک کرده‌ایم تا از به‌هم‌ریختگی عرضه گسترده محصولات زیبایی که بسیاری از آن‌ها معیارهای او را برآورده نمی‌کنند: گیاه‌خواری، ارگانیک و برای پوست‌های حساس ساخته شده‌اند.

هنگام برنامه ریزی محتوا، نمی توانیم بر تأثیر مثبتی که استفاده از تقویم محتوای رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی پست های شما می تواند داشته باشد تأکید کنیم. این به شما کمک می کند تا جزئیات آنچه را که باید پست کنید محدود کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز در جهت حمایت از اهداف تجاری شما کار می کند.

یک تقویم محتوا همچنین به شما کمک می کند تا پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید، و می توانید زمان بندی پست های خود را برای زمانی که مخاطبان شما احتمالاً آنها را ببینند و با آنها درگیر شوند، بهینه کنید.

بازاریابی شبکه اجتماعی

5. پیگیری و اندازه گیری عملکرد

مهم است که این مرحله را نادیده نگیرید – هنگامی که برای ایجاد و ارسال محتوای خود تلاش کردید، نظارت بر تجزیه و تحلیل های خود به شما امکان می دهد ببینید کدام قسمت از محتوا بیشتر در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود و آیا محتوای شما به شما کمک می کند تا به اهداف اجتماعی خود برسید. اهداف رسانه ای

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که محتوای ویدیویی عملکرد بهتری نسبت به عکس‌ها دارد یا برعکس، و می‌توانید بر اساس داده‌هایی که مشاهده می‌کنید، در استراتژی محتوای خود تغییراتی ایجاد کنید.

معیارهای زیادی در دسترس هستند، به جای بررسی همه آنها، معیارهایی را که از اهداف شما پشتیبانی می کنند محدود کنید. به عنوان مثال. اگر هدف شما افزایش ترافیک پست های وبلاگتان است، تمرکز روی لایک در اینستاگرام منطقی نیست.

در عوض، داده‌هایی را که مستقیماً با اهداف شما همخوانی دارند، بررسی کنید.  اما برای شروع، در اینجا چند معیار کلی رسانه های اجتماعی وجود دارد که می توانید برای ردیابی عملکرد خود از آنها استفاده کنید:

  • دسترسی: تخمینی از تعداد افرادی که حداقل یک بار در یک دوره زمانی محتوای شما را می بینند.
  • نرخ کلیک (CTR): درصد افرادی که روی محتوا، نمایه شبکه های اجتماعی یا پیوندهای شما کلیک می کنند.
  • نرخ تعامل: تعداد کل تعاملات (به عنوان مثال، لایک، نظرات، اشتراک گذاری) تقسیم بر تعداد کل دنبال کنندگان در حساب شما.
  • عملکرد هشتگ: اگر قصد دارید از هشتگ ها برای محتوای خود یا برای هر کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید، نظارت بر عملکرد هشتگ به شما بینشی در مورد اینکه چگونه این هشتگ ها بر میزان دسترسی و میزان تعامل شما تأثیر می گذارد، می دهد. به عنوان مثال، می‌توانید به هشتگ‌های پرکاربرد خود یا پست‌هایی با هشتگ‌هایی که با بالاترین نرخ دسترسی و تعامل مرتبط هستند، نگاه کنید.
    هر شبکه رسانه اجتماعی بینش و ابزارهای تحلیلی خود را دارد تا به شما در اندازه گیری این معیارها کمک کند. تجزیه و تحلیل همچنین در بافر تعبیه شده است تا تمام معیارهای اجتماعی و KPIهای شما را در یک پلتفرم ادغام کند تا فرآیند اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده ها را ساده کند.

همچنین توصیه می‌کنیم از Google Analytics استفاده کنید تا ببینید کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین ترافیک ارجاع را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. 

به تکرار ادامه دهید

کلید هر استراتژی موفق، سازگاری آن است. رسانه های اجتماعی به سرعت حرکت می کنند و ابزارها یا ویژگی های جدید به طور منظم منتشر می شوند. در حالی که نکات بالا به شما در اصول اولیه کمک می‌کند، مهم است که استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را در طول سال مرور و تطبیق دهید تا اهداف، ابزارها یا برنامه‌های جدید را بهتر منعکس کنید.

این مورد شامل ردیابی و اندازه گیری مداوم عملکرد و ایجاد تغییراتی در طول مسیر بر اساس بینش است. و در حالی که ممکن است زیاد به نظر برسد، استفاده از یک ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی مانند Buffer می‌تواند به شما کمک کند با ایجاد، برنامه‌ریزی، تجزیه و تحلیل، پست‌های خود در یک پلتفرم و همچنین تعامل با مخاطبان، کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهید.

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا