آرتا رسانه

استراتژی ايميل ماركتينگ و 10 راهكار طلايي

آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید کدام استراتژی ايميل ماركتينگ مفید است؟ در مقاله هاي پيشين درباره بازاريابي ايميلي صحبت كرديم و فهميديم كه ایمیل مارکتینگ تقریباً بخش جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است
همچنين درباره استراتژي ايميل ماركتينگ و انجام درست آن صحبت كرديم.

در این بخش بر روی استراتژی ایمیل مارکتینگ و بهترین شیوه ها برای انجام بازاریابی ایمیلی به خوبی تمرکز مي كنيم. اگر به مباحث بازاريابي ديجيتال علاقه مند باشيد در اين بخش مي توانيد جديدترين مقالات در حوزه آموزش ديجيتال ماركتينگ را ببينيد.

در این مقاله به معرفي 10 استرات‍ژي براي موفقيت و رسيدن به فروش بيشتر در بازاريابي ايميلي مي پردازيم:

1. هرگز لیست ایمیل نخرید

ایجاد یک لیست ایمیل می تواند کند باشد، به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید. خرید یک لیست ممکن است میانبر وسوسه انگیزی به نظر برسد، ایده وحشتناکی است.

خرید یک لیست کسب و کار شما را در معرض خطر قرار می دهد زیرا:

  • ارسال ایمیل‌های ناخواسته و ذخیره داده‌های افراد در CRM شما بدون رضایت آنها كار درستي نيست.
  • احتمال اینکه افراد ایمیل های ناخواسته را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند، به اعتبار فرستنده ایمیل شما لطمه می زند و احتمالاً شما را در لیست مسدودی ایمیل قرار می دهند.
  • اکثر خدمات دهندگان ایمیل مارکتینگ از همکاری با شما امتناع می‌کنند زیرا لیست‌های خریداری شده می‌توانند به قابلیت تحویل سایر کاربران در آدرس‌های IP مشترک آسیب بزنند.

به طور خلاصه، لیست های ایمیل را نخرید. فهرست خود را به صورت ارگانیک – هرچند آهسته – بسازید و در دراز مدت از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

2. از دو انتخاب استفاده کنید

عبارت “opt-in” به فرآیند ثبت نام اشاره دارد. دو نوع مختلف انتخاب برای بازاریابی ایمیلی وجود دارد:

  • انتخاب اول زمانی است که مشترک پس از ارسال فرم ثبت نام به لیست ایمیل اضافه می شود.
  • انتخاب دوم زمانی است که یک ایمیل تأیید با یک پیوند برای هر مشترک جدید ارسال می کنید. مشترک باید برای تکمیل اشتراک روی پیوند کلیک کند. بدون این تأیید، آنها ایمیلی از شما دریافت نخواهند کرد.

مطمئناً، انتخاب دوبار یک مرحله اضافی بین مشترک احتمالی و لیست شما اضافه می کند. اما این فرآیند به دور از اینکه یک مانع باشد، خيلي مهم است – به ویژه برای تحویل ایمیل.

انتخاب دوبار، هرگونه آدرس ایمیل با غلط املایی را ، حذف می کند. همچنین تله های هرزنامه را رد می کند و به عنوان مدرکی برای رضایت مشترک عمل می کند.

برای بازاریابی ایمیلی بهتر، انتخاب دوگانه راهی بهتر است.

ثبت نام ایمیل

3. لیست پستی خود را بخش بندی کنید

همانطور که لیست ایمیل شما گسترش می یابد، احتمالاً حاوی پروفایل خریدارهاي متنوعی است.

تقسیم بندی لیست  مشترکین شما به لیست های فرعی کوچکتر با ویژگی های مشترک است ايده خوبي است. ایده پشت این تکنیک این است که مشترکین را با ایمیل‌های مرتبط‌تر و هدفمند درگیر کند.

به طور معمول، لیست های مخاطبین بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی مانند سن و مکان و همچنین اطلاعات مشتری مانند امتیاز سرنخ و سابقه خرید تقسیم بندی می شوند. 

برای شروع اولیه در بخش بندی، مشترکین را در طول ثبت نام با پرسیدن در مورد محتوای ایمیل و اولویت های فرکانس آنها به لیست های جداگانه اضافه کنید.

4. شخصی سازی

واقعا چه کسی دوست ندارد احساس کند مورد توجه قرار گرفته است؟ 

مردم معمولاً از وقتی که برندها نکات شخصی را اضافه می کنند و به جزئیات کوچک توجه می کنند، قدردانی می کنند. وقتی نوبت به ایجاد احساس ارزشمندی و درک ما به عنوان یک مشتری می‌رسد، کمی تلاش می‌تواند راهگشا باشد. این مورد برای بازاریابی ایمیلی نیز صادق است.

شخصی سازی ایمیل برای ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و مشتریان ضروری است.

در اینجا چند ایده ساده شخصی‌سازی ایمیل برای کمک به افزایش نرخ کلیک و تبدیل شما وجود دارد.

  • از نام مشترکین در موضوع ایمیل و محتوای آن استفاده کنید.
  • هنگام برنامه ریزی کمپین ها، مناطق زمانی را در نظر بگیرید تا شانس خوانده شدن ایمیل خود را به حداکثر برسانید. اکثر مشترکین شما کجا هستند
  • مخاطبین را به گونه‌ای تقسیم کنید که پیام‌ها هدفمند و مرتبط باشند.
  • از ایمیل های رفتاری بر اساس نحوه تعامل مشتریان با محصول/خدمت شما استفاده کنید.
شخصی سازی ایمیل

5. خط موضوع ایمیل، نام فرستنده و متن پیش نمایش خود را بهینه کنید

موضوع ایمیل

معرفی یکی از مهمترین عناصر کمپین ایمیل مارکتینگ:  موضوع ایمیل. 

این چند کلمه می تواند تعیین کند که آیا ایمیل شما خوانده می شود یا خیر ؟ با وجود رقابت زیاد در صندوق ورودی این روزها، آنها باید برجسته باشند.

هدف ایجاد چالش یا تمایل به باز کردن فقط در چند کلمه باشد.

  • خط موضوع را 50 کاراکتر نگه دارید.
  • جالب ترین پیشنهاد خود را برجسته کنید.
  • به احساسات و جاه طلبی های مشترکین خود متوسل شوید.
موضوع ایمیل

نام فرستنده

وقتی یک ایمیل دریافت می کنید، اولین چیزی که به آن نگاه می کنید چیست؟ احتمالا از کیست

نام فرستنده به اولین سوال ناخودآگاه گیرنده پاسخ می دهد: آیا این واقعی است یا هرزنامه است؟

بهترین راه برای تقویت اعتماد و شناخت برند این است که نام تجاری خود را در نام فرستنده بگنجانید. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • نام شرکت / نام تجاری / خبرنامه شما به تنهایی
  • ترکیبی از نام تجاری و نام کوچک شما 
  • نام فرستنده متمایز برای متمایز کردن انواع خاصی از محتوای ایمیل
    برای اینکه به راحتی در صندوق ورودی شناسایی شوید، از یک نام و آدرس فرستنده برای همه کمپین ها استفاده کنید.

از آدرس‌های ایمیل بدون پاسخ خودداری کنید، زیرا این آدرس‌ها اعتماد به برند شما را کاهش می‌دهند و مانع از تماس مشترکین با سؤالات می‌شوند.

پیش‌هدر/پیش‌نمایش متن

پیش‌هدر ایمیل (یا متن پیش‌نمایش) قطعه‌ای از متن است که بعد از خط موضوع ایمیل برای مشتریان خاص ایمیل، به‌ویژه در دستگاه‌های تلفن همراه ظاهر می‌شود.

پیش‌هدر زمینه ارزشمندی را به خط موضوع شما اضافه می‌کند و می‌تواند به میزان قابل توجهی نرخ باز شدن شما را افزایش دهد. خط موضوع و پیش‌هدر باید با هم کار کنند تا داستانی را برای خواننده شروع کنند.

باز هم، باید حس کنجکاوی کافی را القا کند تا خواننده بخواهد ایمیل را باز کند و بیشتر بیاموزد. 

تنظیم یک متن پیش‌نمایش انجام نمی‌شود و سرویس گیرنده ایمیل خط اول متن را می‌بیند.

«این ایمیل را در مرورگر خود مشاهده کنید» آیا فریبنده نیست؟

6. تستA/B محتوای بازاریابی ایمیلی خود را آزمایش کنید

تردید بین دو خط موضوع؟ مطمئن نیستید که مخاطب شما به چه محتوایی بهترین واکنش را نشان خواهد داد؟ تست A/B یکی از راه‌های پی بردن به این موضوع است – و یک راه عالی برای بهینه‌سازی نرخ باز شدن و نرخ کلیک کمپین‌های شما.

فرمول های مختلف خط موضوع ایمیل، قالب های محتوا و CTA ها را آزمایش کنید. ببینید کدام یک بهترین تعامل را دارند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

7. قابلیت تحویل ایمیل را بهینه کنید

موفقیت در بازاریابی ایمیلی حتی بیشتر از خطوط موضوع، فراخوان برای اقدام و کپی کردن، به تحویل قابل اعتماد ایمیل بستگی دارد.

برای بازاریابان ایمیل بسیار مهم است، قابلیت تحویل ایمیل به توانایی ارسال ایمیل به صندوق ورودی اشاره دارد.

وقتی همه چیز طبق برنامه پیش رفت، ایمیل از فیلترهای هرزنامه عبور کرده و به مقصد می رسد. هنگامی که قابلیت تحویل به خطر می افتد، ایمیل در پوشه اسپم قرار می گیرد یا بدتر از آن، IP فرستنده شما توسط ISP در لیست بلوک قرار می گیرد. 

در حالی که قابلیت تحویل اغلب به عوامل فنی بستگی دارد، راه‌های غیر فنی زیادی وجود دارد که به خبرنامه‌های ایمیل شما کمک می‌کند تا به صندوق ورودی برسند.

در اینجا برخی از بهترین شیوه های تحویل ارائه شده است:

  • اطمینان حاصل کنید که خط موضوع ایمیل هرزنامه یا بیش از حد تبلیغاتی نباشد. اگر مخاطبی قبل از باز کردن ایمیل شما تصمیم بگیرد که ایمیل شما هرزنامه است، احتمال تحویل شما کاهش می یابد.
  • با حذف مخاطبین و آدرس های غیرفعال، پایگاه داده مشترکین خود را به روز نگه دارید.
  • فقط برای مشترکین شرکت کننده ارسال کنید. اگر برای کسی که هرگز نام شما را نشنیده است ایمیل بفرستید و به احتمال زیاد شما را به عنوان هرزنامه گزارش خواهد کرد. این به قابلیت تحویل آینده شما آسیب می رساند.

همیشه یک پیوند لغو اشتراک داشته باشید. براساس GDPR (مقررات حفاظت از داده اروپا)، یک فرد حق دارد نحوه استفاده از داده های خود را دیکته کند. عمل لغو اشتراک کاملاً در این حقوق قرار دارد، بنابراین این گزینه باید همیشه در دسترس باشد.

8. لیست ایمیل خود را مرتباً پاک کنید

پایگاه داده خود را برای تحویل بهینه ایمیل و نرخ تعامل بالاتر به روز نگه دارید.

مشترکینی دارید که رادار را رها کرده باشند؟ اگر شخصی حداقل شش ماه است که با ایمیل های شما درگیر نشده است، یک کمپین فعال سازی مجدد بفرستید یا حتی درخواست انتخاب مجدد کنید. ببینید آیا می توانید دوباره آنها را علاقه مند کنید.

اگر هنوز تعاملی وجود ندارد، مشترکین را از لیست خود حذف کنید.

مطمئناً، هیچ کس دوست ندارد مشترکین خود را از دست بدهد، اما این برای قابلیت تحویل شما در دراز مدت بهتر است.

نکته مهم دیگر: لغو اشتراک را با دکمه لغو اشتراک به وضوح قابل مشاهده کنید. اگر مردم نتوانند راه خروج را پیدا کنند، به احتمال زیاد شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کنند.

9. معیارهای بازاریابی ایمیلی را دنبال کنید

تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی بازاریابی ایمیلی به شما می آموزد که چگونه استراتژی خود را برای کمپین های آینده بهبود بخشید. اکثر ESP ها دارای یک داشبورد تجزیه و تحلیل با حداقل معیارهای زمان واقعی زیر هستند:

نرخ باز کردن: نسبت تعداد افرادی که ایمیل شما را باز کردند تقسیم بر تعداد کل گیرندگان.
نرخ کلیک: نسبت تعداد افرادی که روی پیوندی در ایمیل شما کلیک کرده اند تقسیم بر تعداد کل گیرندگان.
نرخ لغو اشتراک: تعداد افرادی که اشتراک را لغو کردند تقسیم بر تعداد کل گیرندگان. اگر این عدد زیاد است، باید فرکانس ایمیل و بخش بندی خود را بررسی کنید.
نرخ پرش: تعداد ایمیل هایی که تحویل داده نشدند تقسیم بر تعداد کل ایمیل های ارسال شده.
جهش های نرم به دلیل مشکلات موقتی مانند پر بودن صندوق ورودی گیرنده است. از سوی دیگر، پرش های سخت به دلیل مشکلات دائمی مانند آدرس ایمیل غیرفعال است.

10. مقیاس با پاسخگوی خودکار و اتوماسیون ایمیل

هنگامی که همه چیز را به دست آوردید، استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را خودکار کنید تا کسب و کار شما حتی سریعتر رشد کند.

پاسخ‌دهی خودکار ساده‌ترین شکل اتوماسیون ایمیل است.

پاسخگویان خودکار یک ایمیل شخصی سازی شده خودکار (یا سری ایمیل) در مراحل مختلف سفر خریدار ارسال می کنند. شما می توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی برای زدن ارسال، با مشترکین پیگیری کنید.

ایمیل خوش آمدگویی رایج ترین نمونه پاسخگوی خودکار است و اکثر سرویس های ایمیل مارکتینگ دارای عملکرد پاسخگوی خودکار هستند.

با داشتن نرم‌افزار اتوماسیون ایمیل مناسب، می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و با استفاده از منطق if/then/else، توالی‌های پیچیده اتوماسیون ایمیل را تنظیم کنید. این نوع از سری ایمیل ها برای پرورش سرنخ و امتیازدهی سرنخ بسیار موثر است.

نتیجه

امیدواریم این مقاله به شما ایده بهتری از دنیای بازاریابی ایمیلی داده باشد. می دانیم که مطمئناً اطلاعات زیادی در اینجا وجود دارد. اما با برداشتن یک مرحله در یک زمان، هر کسی می تواند از ایمیل مارکتینگ برای رشد کسب و کار خود استفاده کند.

منبع : sendinblue

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا