• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

بازاريابي ايميلي چيست؟

بازاريابي ايميلي چيست؟

بازاریابی ایمیلی سودآورترین و مقرون به صرفه ترین کانال بازاریابی مستقیم است که به ازای هر 1 دلار خرج شده، میانگین بازگشت سرمایه (ROI) 42 دلاری را ایجاد می کند.

بازاريابي ايميلي يكي از سرفصل هاي مهم آموزش ديجيتال ماركتينگ است كه ما در اين مقاله شرح خواهيم داد.

 ایمیل باید یک ستون کلیدی در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد. انجام ندادن ایمیل مارکتینگ مانند گذاشتن پول روی میز است. 

اگر کمی سردرگم هستید که از کجا شروع کنید،کاملا طبیعی است. ایمیل یک حوزه گسترده است. برای مبتدیان بديهي است که در دریایی از ابزارها، تکنیک ها و اصطلاحات گم شوند.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یک کانال بازاریابی مستقیم است که به کسب و کارها اجازه می دهد محصولات جدید، فروش و به روز رسانی ها را با مشتریان در لیست مخاطبين خود به اشتراک بگذارند.

بازگشت سرمایه (ROI) بالا آن را برای استراتژی کلی ورودی بیشتر کسب و کارها ضروری می کند.
ایمیل مارکتینگ مدرن از ارسال نامه های انبوه یکسان فاصله گرفته و به جای آن مبتني بر رضایت، تقسیم بندی و شخصی سازی تمرکز دارد. ممکن است این کار وقت گیر به نظر برسد، اما اتوماسیون بازاریابی بیشتر کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد. در درازمدت، یک استراتژی بازاریابی ایمیلی که به خوبی طراحی شده است، نه تنها باعث فروش می شود، بلکه به رشد برند شما کمک می کند.

انواع ایمیل های بازاریابی

ایمیل های بازاریابی می توانند تبلیغاتی، اطلاعاتی یا هدف خاصی در روند سفر مشتري باشند.

ایمیل های تبلیغاتی

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ پیشنهادات ویژه، انتشار محصولات جدید، محتواهايي مانند کتاب‌های الکترونیکی و وبینارها و در کل شناسايي برند شما استفاده می‌شوند. یک کمپین می تواند شامل 3 تا 10 ایمیل باشد که طی چند روز یا چند هفته ارسال می شود.

ایمیل های تبلیغاتی یک فراخوان برای اقدام واضح دارند – به اختصار CTA

CTA (Call To Action) نشان دهنده اقدام خاصی است که شما می خواهید خواننده انجام دهد، چه بازدید از یک صفحه در وب سایت شما یا استفاده از یک کوپن برای خرید.

ریتم فروش و بازاریابی کسب و کار شما معمولاً تعیین می کند که چند بار این نوع ایمیل بازاریابی را ارسال می کنید. در دوره‌های حیاتی مانند جمعه سیاه، ممکن است چندین ایمیل تبلیغاتی در یک دوره ۲۴ ساعته ارسال کنید. در دوره های کندتر در تقویم بازاریابی، ممکن است چند هفته بین کمپین های تبلیغاتی شما فاصله باشد.

نمونه ايميل تبليغاتي
نمونه ایمیل تبلیغاتی

ایمیل های اطلاعاتی

خبرنامه: یک خبرنامه همانطور که از نام آن پیداست، اخبار مربوط به کسب و کار شما را به اشتراک می گذارد. تصور کنید: به نقاط عطف جدید رسیده‌اید، قابلیت‌های محصول جدید، یا دارای محتوای ارزشمند مانند مطالعات موردی.

خبرنامه‌هایی که در فواصل زمانی منظم ارسال می‌شوند – هفتگی، دو هفته‌ای، ماهانه – به حفظ نقاط تماس ثابت با مشترکین ایمیل شما کمک می‌کنند.

اما آیا می دانستید که خبرنامه ها نباید فقط درباره اخبار باشند؟ همانطور که ” آن هندلی”، متخصص ایمیل می گوید، روی جنبه نامه تمرکز کنید. تصور کنید در حال نوشتن نامه ای تک به تک برای مشترکین خود در مورد چیزی هستید که مورد علاقه آنهاست.

به بیان ساده، خبرنامه فرصتی برای به اشتراک گذاشتن بینش، افکار و نکات است – هر چیزی که بیشترین ارزش را برای مخاطبان شما به ارمغان می آورد.

اطلاعیه ها: ایمیل راهی عالی برای اطلاع رسانی به مشتریان از اطلاعیه های شرکت، عرضه محصولات جدید، تغییرات در خدمات و غیره است. 

اغلب اوقات، ایمیل کانالی است که برای پیام‌های مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر مشکلی در وب سایت شما وجود دارد، تاخیر در حمل و نقل یا قطعی در سیستم/نرم افزار شما، به روز رسانی مخاطبین خود از طریق ایمیل بهترین راه برای حفظ ارتباط است. ایمن، فوری است و می‌تواند با لحن رسمی حتی مهم‌ترین اعلان‌ها مطابقت داشته باشد.

 

نمونه ایمیل خبری
نمونه ایمیل خبری

ایمیل های تعامل مجدد

یکی دیگر از انواع مهم ایمیل بازاریابی، ایمیل تعامل مجدد است. همانطور که از نام آن پیداست، ایمیل های تعامل مجدد به مشتریان یا مشترکینی که اخیراً فعال نبوده اند، کمک می کند.

به این مثال از Shopify نگاهی بیندازید:

 

نمونه ایمیل یادآوری
یک نمونه ایمیل یادآوری مجدد Shopify

چرا بازاریابی ایمیلی مهم است

ایمیل یک فناوری جدید نیست. در واقع، این یکی از اولین ابزارهای ارتباط دیجیتال بود که در سال 1971 وارد شد. اما در 50 سالگی، بازاریابی ایمیلی امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است فکر کنید، «آیا مردم واقعا هنوز از ایمیل استفاده می کنند؟ آیا رسانه‌های اجتماعی امروز برای بازاریابی در آنجا نیستند؟» در حالی که درست است که شبكه های اجتماعی یک کانال مهم برای هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ هستند، ایمیل چندین مزیت دارد.

اول، کمپین های بازاریابی ایمیلی را می توان به میزان بیشتری نسبت به کمپین های موجود در رسانه های اجتماعی شخصی سازی کرد.

در مرحله بعد، هزینه ها به طور قابل توجهی کمتر از سایر کانال ها است، به خصوص با توجه به دسترسی و نرخ تبدیل مرتبط با بازاریابی ایمیلی. این بخشی موردي است که بازاریابی ایمیلی را برای مشاغل کوچک بسیار ایده آل می کند.

در نهایت، چیزی که بازاریابی ایمیلی را بسیار قدرتمند و پرسود می کند این است که به شما امکان دسترسی مستقیم و فردی به صندوق ورودی مخاطبانتان را می دهد.

هنوز ما را باور نمی کنید؟ بیایید نگاهی به اعداد بیندازیم:

در سال 2020، بیش از 4 میلیارد کاربر جهانی ایمیل وجود داشت.
80 درصد از آمریکایی ها حداقل یک بار در روز ایمیل خود را چک می کنند و نزدیک به یک چهارم آنها چندین بار در روز ایمیل شخصی خود را چک می کنند.
62 درصد از مصرف کنندگان ایمیل را در بهترین کانال های ارتباطی ترجیحی خود با مشاغل کوچک رتبه بندی کردند.
با توجه به ارقام، نداشتن استراتژی بازاریابی ایمیلی به معنای از دست دادن فرصت های فروش و فرصت ایجاد روابط پایدار با مشتری است.

مزایای بازاریابی ایمیلی

از تایید سفارش گرفته تا خبرنامه، ایمیل ها بخش مهمی از رشد و مدیریت کسب و کار شما هستند.

بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا به سه هدف کلیدی دست یابید:

1. تبدیل (فروش محصولات و خدمات شما)

راه اندازی فروش یا تبلیغات؟ برای افزایش فروش می توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی برای مشترکین خود ارسال کنید.  علاوه بر این، سعی کنید از این تکنیک های ایمیل مارکتینگ برای افزایش بیشتر تبدیل استفاده کنید:

کوپن های شخصی یا پیشنهادات ویژه برای تولد/سالگردهای مشترکین، در ایمیل های خوش آمدگویی، و به عنوان راهی برای جذب مجدد مخاطبان.
ایمیل‌های سبد خرید رها شده هر زمان که یک بازدیدکننده کالایی را به سبد خرید خود اضافه می‌کند اما آن را بررسی نمی‌کند فعال می‌شود.

2. آگاهی از برند

چیزی که در مورد ایمیل عالی است این است که به شما امکان می دهد مستقیماً به کسی دسترسی پیدا کنید. در بهترین حالت ارتباط یک به یک است. و مردم این روزها فقط به کسی اجازه ورود به صندوق ورودی خود را نمی دهند. این فضایی است که برای برندها و نشریات مورد علاقه در نظر گرفته شده است.

نمایش در صندوق ورودی ایمیل شخصی به برند شما کمک می کند تا در ذهن مشترکین به روز بماند. یک ایمیل بازاریابی شخصی سازی شده تاثیرگذارتر از یک پست شبكه اجتماعی است که در آن نمی توانید مطمئن باشید که آیا کسی واقعاً پیام شما را دیده است یا خیر. 

یکی از مهمترین مزایای بازاریابی ایمیلی، مقیاس پذیری آن است. این بدان معنی است که ایمیل ها می توانند به تعداد زیادی از گیرندگان ارسال شوند در حالی که مقرون به صرفه هستند (در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی).

3. وفاداری مشتری

ایمیل باعث وفاداری مشتری در هر مرحله از سفر خریدار می شود: پرورش سرنخ، تبدیل، پذیرش، حفظ.

بازاریابی ایمیلی ابزار ضروری برای استفاده در کنار سیستم‌های CRM فروش برای ساده‌سازی ارتباطات است.