آرتا رسانه

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز چیست؟ شاید چیزهایی درباره محتوای همیشه سبز شنیده‌اید ولی نمی‌دانید که چیست؟ جای خوبی آمده اید، در این مقاله من توضیح خواهم داد که محتوای همیشه سبز چیست، چرا مهم است و چگونه از آن در استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنیم.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوایی است که موضوع همیشه سبز دارد و در همه دوران توسط کابران جستجو می شود و محتوای آن بدون نیاز به تغییر و آپدیت، همیشه مورد توجه کاربران و کاربردی است . این محتواها نظیر محتوای تاپیک کلاستر برای سئو سایت بسیار حیاتی هستند و هرچه محتوای شما سبز باشد می‌توانید در نتایج گوگل دیده شوید.

 نام آن از گیاهان همیشه سبز گرفته شده است که برگ‌های سبز خود را در تمام طول سال حفظ می کنند. موضوعات همیشه سبز موضوعاتی هستند که در طول زمان مورد توجه و تقاضای جستجو هستند.

در ادامه چند موضوع همیشه سبز و غیر همیشه سبز را مثال می‌زنیم تا درک آن آسان‌تر شود.

چند نمونه از موضوعات همیشه سبز

  • چگونه وزن کم کنیم: مهم نیست امروز باشد یا 100 سال دیگر. مردم همیشه می‌خواهند وزن کم کنند.
  • چگونه پوستی شفاف داشته باشیم: این موضوع برای همه مهم است به خصوص خانم‌ها، اتفاقاً این موضوع رفته رفته اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند و یکی از موضوعاتی است که مردم همواره دنبال مطلب درباره آن هستند.
  • قیمت سئو: بله این موضوع هم یک موضوع همیشه سبز است و مردم می خواهند قیمت خمدمات سئو را بدانند تا آن را برون سپاری کنند.

این موضوعات و موضوعات نظیر آن همیشه طرفدار دارند و هیچوقت ما از کسب اطلاعات در این زمینه‌ها بی نیاز نیستیم. حالا چند موضوع غیر همیشه سبز هم ببینیم تا بهتر متوجه تفاوت این محتواها باشیم:

نمونه ایی از موضوعات غیر همیشه سبز

“انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 “ : این اتفاق فقط یک بار اتفاق افتاد و در همان بازه زمانی ترافیک زیادی را بوجود آورد ولی بعد از مشخص شدن نتیجه دیگر کسی دنبال آن نیست و ترافیکی هم نخواهد داشت.

ثبت نام در جشنواره خرید نوروز 1402: بعد از امام جشنواره، طبیعتاً کسی به دنبال سرچ همچین عبارتی نخواهد بود.

آیا همه موضوعات سبز، محتوای سبز دارند؟

  • قیمت دلار یا طلا را در نظر بگیرید. همیشه اکثر مردم می خواهند قیمت روز طلا یا دلار را بدانند. اما برای این موضوع نمی توان محتوای سبز نوشت. چون محتوایی که برای این موضوع ارائه می شود با تغییر تاریخ، تغییر می کند. خودتان، کلاه تان را قاضی کنید، قیمت دلار الان با قیمت دلار سال 1400 برابر است؟😥😥
  • اما موضوعی مانند اینکه چگونه وزن کم کنم، هم موضوع همیشه سبز است و هم محتوای همیشه سبز می توان برای آن نوشت. روش هایی مثل ورزش، پرهیز از پرخوری، عدم استفاده از غذاهای فست فودی و غیره، روش هایی هستند که همیشه برای کم کردن وزن، بهترین روش هستند.
  • سئو چیست؟ هم یک موضوع همیشه سبز و هم یک محتوای همیشه سبز است. چون تا اینترنت وجود دارد این سوال پیش می آید که سئو چیست و تعریف سئو هم همیشه یکسان است. سئو یعنی بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم های گوگل.
  • 12 نکته برای کمک به کاهش وزن ، اصول کاهش وزن، حداقل طبق گفته مقامات بهداشت عمومی، در چند سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است. بنابراین اگرچه آخرین بار در سال 2019 این موضوعات “بررسی” شده، اما همچنان رتبه های بالای خود را حفظ کرده است.
  • چگونه کراوات ببندیم، در این خصوص ویدیویی در سال 2012 منتشر شده است. اما همچنان همیشه سبز است و در رتبه بالایی در گوگل قرار دارد.

منطقی است، روند تغییر زیادی نمی‌کند و نیازی به به‌روزرسانی آن نیست. اینجاست که تفاوت بین موضوعات و محتواهای همیشه سبز آشکار می‌شود.

پس نتیجه می گیریم که یک موضوع همیشه سبز، الزاماً یک محتوای همیشه سبز ندارد

محتوای همیشه سبز، بدون تاریخ انقضا است و تاریخ مصرف ندارد و سال های سال کاربران، با مراجعه به آن، جواب سوالات خود را دریافت می کنند.

چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟

اگر محتوای همیشه سبز پیرامون موضوعات همیشه سبز ایجاد می‌کنید، می‌توانید ترافیک ارگانیک را ماه به ماه به پست خود جذب کنید، بدون اینکه بعد از یک یا دو هفته شاهد کاهش شدید ترافیک باشید. در واقع شما یکبار یک محتوای سبز و باکیفیت تولید می کنید و بدون نیاز به تغییر مداوم آن، بهترین نتیجه را از آن محتوا می گیرید.

اگر برای تولید محتوای همیشه سبز، مهارت کافی داشته باشید و این محتوا را به جایگاه خوبی برسانید، با توجه به سبز بودن موضوع، پس مشخصاً افراد زیادی آن را سرچ می کنند و چون جایگاه خوبی هم دارید، کلیک بالایی می گیرید. همین موضوع باعث می شود که با توجه به اعتماد کاربران، گوگل هم به شما اعتماد می کند و جایگاه شما را تثبیت می کند. به این ترتیب ترافیک بالایی را برای ساییتان به ارمغان می آورید.

نحوه ایجاد محتوای همیشه سبز

ایجاد محتوای همیشه سبز یک فرآیند دو مرحله ای است.

  • موضوعات همیشه سبز را پیدا کنید: یافتن موضوعات همیشه سبز، یعنی موضوعاتی را پیدا کنید که همواره بدون توجه به تاریخ، همیشه سرچ بالایی دارند. برای انجام این کار، شما باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. کلمه کلیدی چیست را مطالعه کنید.
  • کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک را پیدا کنید: چند موضوعی را که دوست دارید در وبلاگ خود هدف قرار دهید، کلمات کلیدی مرتبط با این موضوعات را انتخاب کنید و با استفاده از ابزارهای موجود در این زمینه آن ها را بسنجید تا از ترافیک آن‌ها مطلع شوید خلاصه وقت بگذارید و تحقیق کنید تا کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید. اگر نمی دانید با چه ابزارهایی کلمات کلیدی سایت را پیدا کنید، مقاله (تحقیق کلمه کلیدی) را مطالعه کنید 
  • روند مثبت را در طول زمان بررسی کنید: موضوع همیشه سبز به این معنی است که نباید روندی نزولی داشته باشد. آیا موضوعی در طول زمان محبوبیت پیدا می‌کند یا محبوبیت خود را از دست می‌دهد.

چگونه می توانید وضعیت همیشه سبز محتوای خود را حفظ کنید

 برای اکثر موضوعات همیشه سبز، دنبال کردن مراحل بالا باید محتوای شما را برای مدتی همیشه سبز نگه دارد. اما وضعیت همیشه سبز محتوای شما برای همیشه دوام نخواهد داشت.

همه چیز تغییر می‌کند و بارها متوجه می شوید که محتوای شما نیاز به تجدید نظر و تازه‌سازی دارد. به عنوان مثال، زمینه سئو نسبتا سریع در حال آپدیت است و بسیاری از مقالات خودمان برای یک یا دو سال بدون نیاز به آپدیت با ارزش و سبز می مانند. 

چگونه می‌توانید محتوای همیشه سبز خود را زیر نظر داشته باشید و آن را حفظ کنید؟

  • رتبه بندی خود را دنبال کنید: اگر گوگل با گذشت زمان رتبه شما را کاهش دهد، می تواند نشانه ای از این باشد که اگرچه موضوع شما ممکن است همیشه سبز باشد، اما محتوای شما اینطور نیست. البته به این نکته هم داشته باشید که ممکن است همیشه زمانی که رتبه شما کاهش می یابد، محتوای شما قدیمی نباشد. به عنوان مثال، ممکن است رقابت بیشتری وجود داشته باشد. اما رقبای که از شما بالاتر هستند به این معنی است که آنها کاری را بهتر از شما انجام می دهند، بنابراین هنوز هم ارزش دارد که نگاهی بیندازید و دلیل آن را بدانید.

  • محتوای خود را به روز کنید: وقتی وضعیت همیشه سبز محتوای شما تمام شد، باید به محتوای خود نگاه کنید و بفهمید که چرا دیگر از نظر گوگل مرتبط نیست. معمولاً به این دلیل است که بخشی از آن قدیمی شده است، مانند: آمار، روند ، اسکرین شات‌ها،  پیوندها ، سال در عنوان.

  • نکته: بسیاری از سئوکاران از راه حل سریع تغییر سال در عنوان به محض رسیدن سال جدید استفاده می کنند. همچنین باید به صفحاتی که بالاتر از شما قرار دارند، نگاه کنید. از آنجایی که هدف Google ارائه بهترین و مرتبط ترین نتیجه برای پرس و جو است، صفحاتی که اکنون از شما بالاتر هستند ممکن است سرنخ هایی در مورد آنچه در پست شما وجود ندارد داشته باشند. از خود بپرسید: آنها چه چیزی دارند که شما ندارید؟ آن موضوعات یا نکات را در پست خود لحاظ کنید. سپس تنها چیزی که باقی می‌ماند بازخوانی، انتشار مجدد و تبلیغ مجدد آن است.

پیشنهاد ویژه: تهیه لیست بک لینک رایگان

سخن پایانی

اگر می خواهید ترافیک ثابت و زیادی به مرور زمان به سایت شما بیاید، باید موضوعات همیشه سبز را هدف قرار دهید. سپس برای حفظ وضعیت همیشه سبز آنها با بازنشر و تبلیغ مجدد آنها تلاش کنید. در این مقاله سعی کردیم در خصوص محتوای همیشه سبز مطالبی را برای شما گردآوری کنیم. امیدواریم که سودمند واقع شود.

 

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا