• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

بازاریابی نسل z

بازاریابی نسل z

تا به حال در مورد نسل Z چيزي شنيده اي؟ يا آیا تا به حال بازی یک کودک نوپا را با آی‌پد تماشا کرده اید؟ من دیده ام، و کاملا در حیرت بودم. در حاليكه من به عنوان یک دهه شصتی دارم تلاش می کنم تا بفهمم چرا برنامه من به روز نمی شود، در حالی که این کودک دو ساله من را شرمنده می کند. در سن پنج سالگی او احتمالاً بسیار بیشتر از من در زمینه فناوری اطلاعات خواهد داشت. 

نسلZ  بین سال‌های 1996 تا 2010 (1375 تا 1389 در ايران ) به دنیا آمده‌اند، از ارزش‌ها آگاه هستند و به سمت برندهایی کشیده می‌شوند که آن را واقعی نگه می‌دارند.

آنها خلاق، جسور و خالق بسیاری از پست ها در TikTok، Instagram Reels و دیگر پلتفرم‌ها هستند آنها به رویکردی کمی متفاوت از همتایان نسل Y خود نیاز دارند.

در مقاله بازاریابی نسلی چیست؟ نسل هاي مختلف بازايابي را توضيح داده ايم.

 چگونه می‌توانید به بازار نسل Z در سال 2022 دسترسی پیدا کنید و با آن ارتباط برقرار کنید؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید. در اینجا در مورد نسل Z و استراتژي هاي بازاريابي اين نسل صحبت خواهیم کرد.

در صورتیکه به مباحث بازاریابی دیجیتال علاقه مند باشید می توانید مقالات آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

نسل Z چه كساني هستند؟

نسل Z جوان، باهوش فناوری و دارای تفکر اجتماعی، متنوع ترین نسل از نظر نژادی و قومیتی است که تا به حال با قدرت هزینه بیش از 140 میلیارد دلار است.

این افراد بومی دیجیتال که با گوشی‌های هوشمند، اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بزرگ شده‌اند، به احتمال زیاد از برندهایی خرید می‌کنند که ارزش‌های مشخصی دارند، فراگیر هستند و جامعه آنلاین قوی دارند.

به گفته لیز تونی، یکی از بنیانگذاران PRZM، “آنها هزینه ها را هدایت می کنند، پشت برخی از بزرگترین تغییرات رفتاری و فرهنگی هستند که امروز می بینیم، و همچنین تصمیماتی می گیرند که برای سال های آینده ما را تحت تاثیر قرار می دهد.”

اگر فکر کردن به این نسل جوان را شروع نکرده اید، سال 2022 بهترین زمان برای شروع است. با چند استراتژی که به طور خاص برای Gen Z یا نسل Z طراحی شده است، می توانید به آنها برسید و محتوایی را ایجاد کنید که آنها با اين موضوع درگیر هستند بدون اینکه مشتریان فعلی خود را از خود دور کنید.

آیا برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی قوی نسل Z آماده هستید؟

استراتژی های بازاریابی نسل Z برای اجرا در سال 2022

برای ارتباط با این نسل از کارشناسان دیجیتال، باید این پنج استراتژی را در ذهن داشته باشید:

  1. ارزش ها و ماموریت های روشن را ایجاد کنید
  2. شفاف و پاسخگو باشید
  3. شخصیت برند خود را مشخص کنید
  4. سرگرم کننده باشید
  5. یک جامعه بسازید
نسل Z

شماره 1: ارزش ها و ماموریت های واضح را ایجاد کنید

قبل از بازاریابی برای نسل Z، برای برند شما مهم است که ارزش ها و ماموریت خود را مشخص کند. اما چرا این امر مهم است؟

لری میلشتاین، کارشناس نسل Z (و ژنرال Zer!) توضیح می دهد: “نسل Z تمایل بیشتری به رای دادن با دلارهای ما دارند و معتقدند ارزش های یک برند بازتابی از ارزش ما هستند.

برخی از موضوعاتی که برای نسل Z مهم است عبارتند از:

حقوق : 60 درصد از نسل Z فکر می کنند که زوج های همجنس باید بتوانند فرزندانی را به فرزندی قبول کنند.

تنوع: 60 درصد از نسل Z می گویند افزایش تنوع نژادی و قومی برای جامعه خوب است.

مسئولیت اجتماعی: 70 درصد از نسل Z سعی می کنند از شرکت هایی که آنها را اخلاقی می دانند خرید کنند.

لری می افزاید: «ما سه برابر بیشتر از نسل های قدیمی تر معتقدیم که یک شرکت در بهبود جامعه نقش دارد.

با ارزش‌های مشخص، می‌تواند خود را از سایر برندهای صنعت خود متمایز کند و با مخاطبان نسل Z تعامل داشته باشد.

2: شفاف و پاسخگو باشید

گام بعدی در استراتژی بازاریابی Gen Z شما این است که اطمینان حاصل کنید که شفاف هستید و در قبال هرگونه اشتباه مسئولیت پذیر هستید.

نسل Z هیچ ابایی از انجام تحقیقات خود ندارد. آن‌ها در وب‌سایت یک برند جستجو می‌کنند، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را مرور می‌کنند و نظرات و دیدگاه ها را می‌خوانند.

«اعتماد به برند از نظر تعیین اینکه از چه برندهایی حمایت می‌کنیم، در رتبه دوم قرار دارد. لری توضیح می‌دهد که برندها به دلیل عدم رعایت استانداردهایی که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند، از بین می‌روند.

شماره 3: شخصیت برند خود را مشخص کنید

به منظور تعامل و ارتباط با نسل Z، با زیبایی شناسی متمرکز بر هزاره محتوای کاملاً انتخاب شده خداحافظی کنید.

دیگر خبری از تصاویر شیک و مینیمال نیست ، نسل Z برندهایی را می خواهد که جسور، صدای قوی و شخصیت داشته باشند. از ایجاد موج نترسید!

Starface محافظ‌های جوش می‌فروشد و وب‌سایت و پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی آن پر از رنگ‌های زرد روشن، ستاره‌ها و صورتک‌ها است:

آنها می توانند محصولات خود را به روشی ساده و احمقانه تبلیغ کنند و این استراتژی موفقیت چشمگیری داشته است. آنها بیش از 1 میلیون دنبال کننده در TikTok با ویدیوهای پر از پست هاي مراقبت از پوست، دگرگونی های سرگرم کننده و موسیقی جذاب دارند.

برای برندهای معتبرتر، لری به همکاری Crocs و KFC به عنوان نمونه ای از هدف قرار دادن نسل جوان اشاره می کند:

«آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، کاری که آنها به خوبی انجام داده‌اند این است که از طنزی استفاده می‌کنند که نسل Z ها به سمت آن گرایش دارند، به خصوص در دنیایی که عدم اطمینان و ناآرامی گسترده وجود دارد.

شماره 4: سرگرم کننده باشید

نسل Z ها توانایی عجیبی در فیلتر کردن محتوا دارد. با یک بازه توجه کوتاه، “حدود 8 ثانیه فرصت دارید تا اساساً به ما بگویید که چرا قبل از حرکت باید توجه کنیم.”

و بهترین راه برای جلب توجه آنها سرگرم کردن آنهاست!

لری می گوید که برند آرایشی Fenty Beauty این کار را با محتوای TikTok و Instagram Reels خود به طور موثر انجام داده است:

ایجاد آموزش‌های سرگرم‌کننده و سریع با تأثیرگذاران و خالقان مختلف زیبایی به Fenty Beauty اجازه می‌دهد تا محصولات خود را به روشی آسان و قابل هضم در معرض دید قرار دهد.

نکته: محتوایی ایجاد کنید که آموزشی، سرگرم کننده یا ارزشمند باشد – راه سرگرم کننده برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما چیست؟ چگونه می توانید توجه یک کاربر را به خود جلب کنید و از بین جمعیت متمایز شوید؟

شماره 5: یک جامعه بسازید

ایجاد یک جامعه دیجیتال در استراتژی بازاریابی نسل Z شما ضروری است. طبق نظرسنجی‌ها، ژنرال Z تنهاترین نسل در آمریکا است، بنابراین آنها فعالانه به دنبال راه‌هایی برای تعامل و ارتباط با افراد همفکر هستند. برندها می توانند به تسهیل ارتباط و مکالمه معتبر کمک کنند، اما فراتر از کار با مگا اینفلوئنسرها است. جواب؟ به دنبال افراد واقعی باشید که پلتفرم های جالبی دارند و ارزش های برند شما را تجسم می کنند.

لری توضیح می‌دهد: «این می‌تواند یک خلاق، یک هنرمند، یک رهبر فکری یا یک فعال باشد – افرادی را پیدا کنید که فکر می‌کنید می‌توانند به عنوان سفیر خدمت کنند و به شبکه‌های آن‌ها به گونه‌ای که کمتر معامله‌کننده و معتبرتر به نظر می‌رسد، نفوذ کنند.

راه دیگر برای ایجاد یک جامعه این است که در طول توسعه محصول از نسل Z مشاوره و بازخورد بخواهید یا از مشتریانی که سال‌ها به برند شما وفادار بوده‌اند تجلیل کنید.

به عنوان مثال، Chipotle میزبان رویدادهای Zoom در فاصله اجتماعی با سوپر طرفداران و مهمانان مشهور ویژه بود:

این نه تنها به تقویت حس اجتماعی شما کمک می کند، بلکه می تواند اعتماد به برند شما را ایجاد کند. و همانطور که قبلاً گفتیم، اعتماد به برند برای مخاطبان نسل Z بسیار مهم است!

سخن پاياني

بازاریابی نسل Z راهی عالی برای دستیابی به نسل جوان و ارتباط با نوع جدیدی از مصرف کننده است: مصرف کننده ای که دارای ارزش است، شخصیت های جسور را دوست دارد و به دنبال جامعه است.