• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

نحوه افزایش اعتبار وب سایت (رتبه بندی دامنه) 2022

نحوه افزایش اعتبار وب سایت (رتبه بندی دامنه) 2022

اگر می خواهید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک اصلی بیشتری برای وب سایت خود داشته باشید، ممکن است فکر کنید که راه حل، افزایش اعتبار وب سایت شماست. با این حال، هر چند افزایش اعتبار وب سایت چیز بدی نیست، ولی افزایش امتیاز به خودی خود نباید تمرکز اصلی شما باشد. درعوض، باید روی آنچه باعث افزایش امتیاز می شود تمرکز کنید: یکی از این راه حل ها دریافت بک لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • اعتبار وب سایت (Domain Rating) چیست؟
  • دامین آتوریتی چگونه محاسبه می شود.
  • چگونه رتبه دامنه خود را افزایش دهیم (روش صحیح)

اعتبار وب سایت چیست؟ (domain Authority)

اعتبار وب سایت معیاری از ارائه دهندگان ابزار سئو است که قدرت نسبی نمایه بک لینک یک سایت را در مقایسه با هر سایت دیگری در ایندکس آنها اندازه گیری می‌کند. تقریباً همه ابزارهای اصلی سئو دارای این معیار هستند، اما نام و نحوه محاسبه آن در هر یک متفاوت است.

در Ahrefs، معیار اعتبار وب سایت، رتبه دامنه (DR) است.

مانند سایر معیارهای اعتبار وب سایت، در مقیاس 0-100 اجرا می شود.

برای بررسی دامین آتوریتی سایت خود، می توانید به لینک Website Authority Checker بروید.

حالا، درک این نکته ضروری است که مقیاس رتبه بندی دامنه لگاریتمی است. این بدان معناست که رفتن از DR 69-70 بسیار چالش برانگیزتر از 9-10 است.

یک راه خوب برای تجسم این موضوع، فکر کردن به رتبه بندی در یک بازی ویدیویی است.

شاید شما به عنوان یک “طلایه‌دار” شروع کنید، و ممکن است چند ساعت طول بکشد تا نشان “تکاور” خود را به دست آورید. اما پرش به سطح بعدی می‌تواند ماه‌ها طول بکشد و فقط بازیکنان واقعاً فداکار می‌توانند به وضعیت “Epic” دست یابند.

مقیاس لگاریتمی همچنین به این معنی است که یک سایت DR 20 بیش از دو برابر یک سایت DR 10 “معتبر” است.

رتبه بندی دامنه (authority) چگونه محاسبه می شود؟

قبل از تلاش برای افزایش اعتبار وب سایت خود، ابتدا باید بدانید که رتبه دامنه چگونه محاسبه می شود.

بنابراین بیایید سه مورد اصلی را که بر رتبه‌بندی دامنه تأثیر می‌گذارند، بررسی کنیم.

  • تعداد وب سایت هایی که به شما لینک می دهند
  • امتیاز DR پیوند دامنه ها
  • تعداد سایت هایی که هر دامنه ارجاع دهنده به آنها لینک می‌دهد. ( تعداد لینک های خروجی هر سایت )
  1. تعداد وب سایت هایی که به شما لینک می دهند

در Ahrefs یک متریک داریم به نام دامنه های ارجاع. این تعداد وب سایت هایی است که به یک صفحه یا وب سایت پیوند می دهند.

این را برای هر سایتی که در Site Explorer تجزیه و تحلیل می کنید، مشاهده خواهید کرد.

برخی افراد فکر می کنند که هر چه این عدد بیشتر باشد، رتبه دامنه شما بالاتر است. اما این طور نیست. زیرا فقط پیوندهای “دنبال شده” در محاسبات DR در نظر گرفته می شوند. پیوندهایی با ویژگی‌های UGC، sponsored و nofollow باعث بهبود DR نمی‌شوند.

همچنین، پیوندهای بعدی از همان وب‌سایت، DR سایت را بهبود نمی‌بخشد، زیرا دامنه‌های ارجاع‌دهنده و نه بک لینک‌ها مورد محاسبه قرار می گیرند.

  1. امتیاز DR پیوند دامنه ها

هر کسی می تواند هزاران لینک را از یکسری سایت های بی کیفیت دریافت کند. به همین دلیل است که هنگام محاسبه DR امتیاز DR سایت پیوند دهنده نیز در نظر گرفته می شود.

این بدان معنی است که بک لینک از وب سایت هایی با امتیاز DR بالا احتمال بیش‌تری برای افزایش رتبه دامنه شما نسبت به وب سایت هایی با امتیاز DR پایین دارد.

این نکته جالبی است که باید بدانید. این بدان معنی است که با افزایش DR یک وب سایت پیوند دهنده، شما نیز می توانید آن را افزایش دهید.

برای مثال، اگر امروز پیوندی از یک وب‌سایت DR 15 ایجاد می‌کنید، و صاحب آن وب‌سایت سخت تلاش می‌کند تا اعتبار و لینک ها را در طول زمان به صورت طبیعی ایجاد کند، ممکن است همان پیوند از یک وب‌سایت DR 40 در یک سال به شما نیز قدرت بدهد. بنابراین حتی اگر تنها یک پیوند را ایجاد کرده باشید، امتیاز DR شما احتمالاً در طول زمان افزایش می یابد.

نکته مهم در اینجا این است که ساخت پیوندهایی از سایت هایی که پتانسیل را نشان می‌دهند، سودمند است، حتی اگر امتیازات DR آنها در آن زمان بسیار پایین باشد.

چگونه می توانید “قدرت یک سایت” را تشخیص دهید؟

ابتدا محتوای آنها را بررسی کنید. اگر آنها مطالبی با کیفیت بالا منتشر می کنند، به احتمال زیاد در طول زمان پیوندهای با کیفیت بالا را جذب می کنند.

سپس، رشد پیوند آنها را در اکسپلورر سایت Ahrefs بررسی کنید. اگر شیب رو به بالا آهسته و ثابتی در نمودار دامنه های ارجاع دهنده وجود داشته باشد، به احتمال زیاد همه چیز در آن جهت ادامه خواهد داشت و DR آنها در طول زمان رشد خواهد کرد.

  1. تعداد سایت هایی که هر یک از دامنه های ارجاع دهنده به آنها پیوند دارند

 بیایید در نظر بگیریم که شما دو پیوند «فالو شده» می‌سازید: یکی از The Guardian و دیگری از IMDB. هر دوی این سایت‌ها امتیازهای DR یکسانی دارند، اما کدام پیوند رتبه دامنه شما را بیشتر افزایش می‌دهد؟

پاسخ: بستگی به تعداد سایت هایی دارد که هر کدام با حداقل یک لینک دنبال شده به آن ها لینک می‌دهند. هر چه یک سایت به وب‌سایت‌های منحصربه‌فردتری پیوند داشته باشد، ارزش بالاتری دارد.

 بنابراین، بیایید گزارش دامنه‌های پیوندی را برای هر سایت بررسی کنیم و فقط پیوندهای “دنبال شده” را فیلتر کنیم.

به نظر می رسد که Guardian به سایت ها حدود 50 برابر بیشتر از IMDB پیوند می دهد (272218 در مقابل 5256). بنابراین، لینک از IMDB رتبه دامنه شما را بیش از لینک ازThe Guardian افزایش می دهد.

بیایید ببینیم این مسئله چقدر می‌تواند تفاوت برای DR ایجاد کند.

این وب سایت دارای یک دامنه ارجاع دهنده است که IMDB است. امتیاز DR آن 34 است.

این وب سایت هم یک دامنه ارجاع دارد، اما این بار آن The Guardian است. امتیاز DR آن 1.5 است.

باید توجه داشته باشید که این موضوع باعث نمی‌شود همه پیوندهای IMDB نسبت به پیوندهای The Guardian «معتبرتر» شوند. عوامل زیادی در ایجاد یک بک لینک خوب نقش دارند.

چگونه رتبه دامنه خود را افزایش دهیم

پیوندهای “فالو شده” بیشتری به سایت خود بسازید. به همین سادگی رتبه دامنه شما افزایش می یابد. فقط به خاطر داشته باشید که اگر سایتی که از آن لینک دریافت می‌کنید امتیاز DR پایینی داشته باشد یا به وب‌سایت‌های زیادی پیوند داده شود، افزایش رتبه دامنه ممکن است ناچیز باشد. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که ایجاد پیوند به صفحات تصادفی همیشه به افزایش رتبه یا ترافیک اصلی شما کمک نمی کند. از آنجایی که مطمئناً این هدف نهایی شماست، باید روی ایجاد پیوند مستقیم به صفحاتی که می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید تمرکز کنید. این امر تأثیر بیشتری بر ترافیک و رتبه بندی اصلی خواهد داشت تا صرفاً “افزایش DR”.

با این حال، ایجاد پیوند به صفحه ای که می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید همیشه آسان نیست. به عنوان مثال، برای یک شرکت چاپ سخت است که مردم را وادار به پیوند به صفحه فروش کارت ویزیت کنند، زیرا انگیزه کمی برای انجام این کار وجود دارد.

در ادامه روش های لینک سازی طبیعی را ذکر می کنیم:

  • محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن لینک دهند.
  • وب سایت های مرتبط و معتبر را راه اندازی کنید.
  • از پیوند داخلی برای بهبود “قدرت” صفحات مهم استفاده کنید.
  1. محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن لینک دهند

یعنی محتوایی با این سه ویژگی:

  • غیر تجاری باشد

مردم بیشتر به صفحاتی پیوند می دهند که فقط برای کسب درآمد شما نیستند. به همین دلیل است که دریافت لینک به صفحات فروش و بررسی های وابسته بسیار سخت است.

  • مفید باشد

ایجاد چیزی با قابلیت استنادپذیری است. به آمارها، مطالعات و ایده‌های منحصربه‌فردی فکر کنید که وبلاگ‌نویسان و روزنامه‌نگاران هنگام بیان یک نکته به آنها اشاره می‌کنند.

مطالعه ما که نشان می‌دهد “رتبه‌بندی در گوگل چقدر طول می‌کشد“، مثال خوبی است، با جذب بک لینک بیش از ۸۸۰ دامنه ارجاع‌دهنده.

سابقه دریافت لینک داشته باشد

نوار ابزار SEO Ahrefs را نصب کنید، موضوع ایده محتوای خود را در گوگل جستجو کنید، سپس به تعداد دامنه های ارجاع دهنده به صفحات با رتبه برتر نگاه کنید.

اگر تعداد پیوندهای مناسبی داشته باشند، این نشانه موضوعی است که ارزش پیوند دارد. چرا؟ زیرا می بینید که صفحات مربوط به موضوع دارای سابقه جذب لینک هستند.

با این حال، مطمئن شوید که از موضوعاتی که تاریخ فروش آنها گذشته است اجتناب کنید.

به عنوان مثال، به نتایج رتبه بندی برتر برای ” dress illusion ” نگاهی بیندازید:

در واقع وب‌سایت‌های زیادی وجود دارد که به این صفحات پیوند می‌دهند، اما به این دلیل است که در سال 2015، زمانی که عکس در فضای مجازی منتشر شد، موضوع قابل استناد بود. اگر این پست‌ها امروز منتشر می‌شدند، ایجاد لینک برای آنها سخت می‌شد.

آیا برای یافتن یک موضوع مفید تلاش می کنید؟

به کاوشگر کلمات کلیدی بروید، کلمه کلیدی seed را جستجو کنید، سپس گزارش “همه کلمات کلیدی” را بررسی کنید. شما باید هزاران ایده بالقوه کلمه کلیدی را بر اساس seed ببینید.

 

از اینجا، کلماتی مانند چه کسی، چه، چه زمانی، چرا، چگونه، راهنما، ابزار، ماشین حساب، آمار، آمار و مطالعه را به عنوان لیستی که با کاما جدا شده اضافه کنید، سپس «هر کلمه» را تغییر دهید.

این به طور موثر موضوعاتی با کاربرد یا استنادپذیری بالا را فیلتر می کند.

در نهایت، کلمات کلیدی با نمره دشواری (KD) بالا، مثلاً 40+ را فیلتر کنید تا موضوعاتی با سابقه دریافت لینک پیدا کنید. منطق اینجاست که چون دشواری کلمات کلیدی بر اساس میانگین تعداد پیوند دامنه‌ها به نتایج رتبه‌بندی بالا است، صفحاتی که برای کلمات کلیدی KD بالا رتبه‌بندی می‌شوند، بک لینک‌های زیادی خواهند داشت.

 

 

به دنبال یک موضوع مرتبط و ارزشمند در نتایج باشید، سپس محتوای خود را مطابق با هدف جستجو ایجاد کنید.

وب سایت های معتبر و مرتبط را معرفی کنید

 داشتن محتوایی که مردم بخواهند به آن لینک دهند عالی است، اما هیچ کس نمی تواند به محتوایی که از وجود آن اطلاعی ندارد لینک دهد. به همین دلیل است که باید تماس بگیرید و در مورد آن به آنها بگویید. اکنون، راه‌های زیادی برای پیدا کردن افراد مرتبط برای تماس وجود دارد، بنابراین در اینجا سه گروه برای شروع وجود دارد:

  • افرادی که در مقاله شما برجسته شده اند.
  • افرادی که در مورد موضوعات مشابه مقاله نوشته اند.
  • افرادی که به مقالاتی با موضوعات مشابه پیوند داده اند
  1. از پیوند داخلی برای بهبود “اعتبار” صفحات مهم استفاده کنید

روند جاری را حفظ کنید و برای افزایش مداوم اعتبار وب سایت و  بهبود سئو، ادامه دهید.

سخن پایانی

بهبود اعتبار وب سایت شما هرگز نباید هدف اصلی شما باشد. در عوض، روی ایجاد لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های مرتبط و معتبر به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید تمرکز کنید. رتبه دامنه شما به عنوان یک محصول جانبی طبیعی این فرآیند افزایش می یابد.

گفته می شود، لینک ها تنها عامل رتبه بندی گوگل نیستند.