• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

10 نکته طلايي برای افزایش نرخ تبدیل در بازاریابی دیجیتال

10 نکته طلايي برای افزایش نرخ تبدیل در بازاریابی دیجیتال

در مقاله قبلي قيف بازاريابي را شرح داديم و گفتيم كه چگونه با ارزیابی منظم قیف بازاریابی و استفاده از آن برای طراحي استرات‍‍ژي بازاريابي، تیم شما به راحتی می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند و به مشتریان وفادار تبدیل کند.

تبدیل (Conversion) تقریباً جام طلايي بازاریابی دیجیتال است. افزایش نرخ تبدیل شما برای افزایش بازگشت سرمایه و استفاده حداکثری از بودجه بازاریابی دیجیتال شما اساسی است.

اطلاعات بیشتر و بیشتری در مورد نحوه انجام این کار وجود دارد و ممکن است گیج کننده باشد، در اين مقاله  10 نکته را به اشتراک می گذاریم که به شما کمک می کند نرخ تبدیل خود را افزایش دهید تا بتوانید بهترین نتایج را دریافت کنید.

مهمترین معیارهای دیجیتال مارکتینگ را که باید بدانید کشف کنید! در اینجا می توانید مباحث مربوط به آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل به درصد افرادی اطلاق می شود که از وب سایت شما بازدید کرده و اقدامی را انجام داده اند.

این اقدام می تواند پر کردن و ارسال فرم، تماس با کسب و کار شما، اشتراک برای دریافت مطالب از شما، ثبت نام برای رویدادی که سازماندهی کرده اید یا خرید باشد.

اگر درصد بالایی از بازدیدکنندگان شما این اقدامات را انجام دهند، می دانید که استراتژی بازاریابی شما به خوبی کار می کند. اگر نه، ممکن است لازم باشد آن را اصلاح کنید و نکات زیر به شما در انجام این کار کمک می کند!

10 ایده عالی برای بهبود نرخ تبدیل آنلاین

1. تست، تست، و دوباره تست کنید

تست A/B واقعا حیاتی است. برای هر تغییری که می خواهید در وب سایت خود اعمال کنید، یک صفحه آزمایشی ایجاد کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. فقط به تعداد بازدیدها توجه نکنید، بلکه به معیارهایی مانند مدت زمان جلسه، نرخ پرش و البته نرخ تبدیل فروش نیز توجه نکنید.

به هر عنصر کمپین خود (خطوط موضوع ایمیل، تصاویر، کپی تبلیغات و غیره) و تغییرات احتمالی آن فکر کنید و سپس تست های دقیق A/B و A/B/C را انجام دهید. این مورد به شما اين امکان را می دهد كه ببینید مخاطبان شما به چه چیزی پاسخ می دهند و بر این اساس، تلاش های بازاریابی دیجیتال شما موثرتر خواهد بود.

2. از Heat Maps استفاده کنید

Heat Maps رفتارهای کاربران شما را در هنگام گشتن در صفحات وب شما نشان می دهد. به کدام عناصر بیشتر توجه می کنند؟ کجا از صفحه شما خسته می شوند؟ آیا آنها دکمه CTA (Call to Action) شما را نادیده می گیرند؟ هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، می توانید از آن برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

3. فرم های خود را بهینه کنید

برای موفقیت، هر استراتژی تبدیلی باید بر یک کمپین تولید سرنخ قوی تکیه کند. در بسیاری از موارد، این مورد شامل پر کردن نوعی فرم است.

ممکن است فکر کنید طراحی یک فرم ساده و بدیهی است، اما چیزهای بیشتری از آنچه فکر می کنید وجود دارد! تعداد فیلدها، دکمه CTA برای ارسال آن، و رنگ‌ها تنها تعدادی از عناصری هستند که برای بهینه‌سازی برای بهترین نتایج به آن‌ها نیاز دارید.

فراموش نکنید که برای اطمینان از معتبر بودن داده های ارائه شده، چند فیلتر خودکار اضافه کنید. کیفیت بر کمیت!

4. ارتباط خود را آسان کنید

آیا می خواهید کاربران با شما ارتباط برقرار کنند؟ این کار را حد امکان برای آنها آسان کنید. هر فردی ترجیحات ارتباطی خاص خود را دارد و آنچه ممکن است برای برخی ساده و شهودی باشد، برای دیگران بسیار ناامید کننده است.

برای اطمینان از اینکه قادر به پاسخگویی به تعداد زیادی از کاربران هستید، مطمئن شوید که در کانال‌های مختلف مانند چت آنلاین، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تلفن و غیره در دسترس هستید.

افزايش نرخ تبديل

5. Clear Calls to Action را وارد کنید.

فراخوان‌ها برای اقدام یکی از مهم‌ترین عناصر در بازاریابی دیجیتال هستند، زیرا آن‌هایی هستند که کاربران را متقاعد می‌کنند تا اقداماتی را که می‌خواهید انجام دهند.

برای بهبود داده‌های تبدیل خود، باید پیوندها، تصاویر یا انیمیشن‌هایی را اضافه کنید که به طور مؤثر افراد را به سمت تبدیل می‌آورد.

البته فراموش نکنید که تست های A/B را اجرا کنید تا بررسی کنید کدام یک از آنها موثرتر هستند.

6. ایجاد انجمن

اگر می‌خواهید در درازمدت تبدیل به تبدیل شوید، باید اعتماد کاربران را جلب کنید. ایجاد یک انجمن آنلاین یک راه عالی برای انجام این کار است.

این مسئله به مشتریان بالقوه شما کمک می کند تا یک رابطه طولانی مدت با برند شما ایجاد کنند. این استراتژی همچنین منجر به محتوای تولید شده توسط کاربر می شود که نه تنها برای شبكه های اجتماعی شما خوب است، بلکه به مشتریان یا مشتریان بالقوه نشان می دهد که مردم محصولات یا خدمات شما را دوست دارند و مایلند آنها را به صورت عمومی تضمین کنند.

7. در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید

شبکه های اجتماعی جزء اساسی هر استراتژی بازاریابی آنلاین هستند، اما اگر برنامه محتوا و استراتژی منسجمی برای انجام آن نداشته باشید، ایجاد پروفایل های شرکتی فایده ای ندارد.

اگر می‌خواهید نمایه‌های شبکه های اجتماعی برندتان به شما کمک کند تا تبدیل‌های بیشتری را انجام دهید، باید آن‌ها را به طور یکپارچه در ارتباطات خود ادغام کنید و مرتباً آن‌ها را با اخبار مربوط به نام تجاری، پست‌های وبلاگ، عکس‌ها و ویدیوها و حتی محتوای تولید شده توسط کاربر (در صورت وجود) به‌روزرسانی کنید. 

8. احساس فوریت ایجاد کنید

«شتاب‌دهنده‌ها» یکی از قدیمی‌ترین ترفندهای کتاب از نظر دیجیتال مارکتینگ هستند، اما به دلایلی وجود دارند!

پیشنهادهایی که از كلماتي نظير: “آخرین شانس” یا “در دسترس بودن محدود” و سایر عبارات قوی استفاده می کنند، فشار بیشتری را به کاربران می دهد که برای تبدیل نیاز دارند. در لحظات مناسب از آنها استفاده کنید و ببینید که چگونه بر نرخ تبدیل شما تأثیر می گذارد.

9. محتوایی ایجاد کنید که ترافیک را جذب کند

بازاریابی محتوا و تبلیغات بومی یک مد نیستند. این استراتژی ها به جذب ترافیک با کیفیت متشکل از کاربرانی که به محصولات، برند و بخش عمومی شما علاقه دارند کمک می کند. هنگام ایجاد این نوع محتوا، موارد زیر را در نظر بگیرید:

مربوطه: آیا به روز است؟ آیا به علایق مخاطبان شما مربوط می شود؟ آیا مفید است؟

قابل دسترس: آیا دسترسی به آن آسان است؟ به تجزیه و تحلیل وب سایت خود نگاهی بیندازید تا ببینید چه محتوای فراموش شده ای دارید و چرا این اتفاق افتاده است.
همچنین ارزشمند است که محتوای قدیمی‌تری را که در وب‌سایت شما یا سایر پلتفرم‌ها محبوب بودند، به‌روزرسانی کنید. کافی است محتوایی را که از قبل دارید مرور کنید و آن را ویرایش کنید تا آن را تا حد امکان جذاب و به روز کنید.

به عنوان مثال، اگر ویدیوهای طولانی دارید، آنها را به یک سری ویدیوهای کوتاه 2 دقیقه ای تبدیل کنید. اگر مقالات طولانی دارید که بازدیدهای زیادی داشته اند، از آنها به عنوان پایه ای برای ایجاد اینفوگرافیک و چک لیست استفاده کنید.

نرخ تبدیل چیست؟

10. موبایل فرندلي باشید

در حال حاضر، شما مطلقاً هیچ بهانه ای ندارید که کمپین های خود را به راحتی در دستگاه های تلفن همراه مشاهده نکنید.

این دستگاه ها در حال حاضر مسئول اکثر ترافیک اینترنت هستند و محبوبیت خود را افزایش می دهند. اگر نمی‌خواهید تعداد زیادی مشتری بالقوه را از دست بدهید، باید همه چیزهایی را که می‌گذارید برای همه دستگاه‌ها، از تلفن‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ها و رایانه‌های رومیزی آماده کنید.

چگونه می توان از این نکات برای به حداکثر رساندن تأثیر آنها استفاده کرد

در هر استراتژی بازاریابی، زمان بندی کلیدی است. برای اینکه بتوانید از همه این ایده ها حداکثر استفاده را ببرید، باید از آنها در مراحل درست قیف تبدیل استفاده کنید:

  • TOFU (بالای قیف). این لحظه برای ارتقاء آگاهی از برند شما و آنچه ارائه می دهد است. در اینجا، می‌توانید با کمپین‌های نمایشی متناسب با نیازها و ترجیحات آنها، مانند تبلیغات ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی و محتوای مفیدی که به سؤالات آنها پاسخ می‌دهد، مشتریان بالقوه را جذب کنید.
  • MOFU (وسط قیف). هدف شما در اینجا این است که مردم را به سمت تصمیم گیری سوق دهید. از ابزارهای تست A/B خود برای بهبود کمپین های بازاریابی ایمیلی و CTR های خود نهایت استفاده را ببرید. از ویژگی‌های تولید سرنخ در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و بر اساس داده‌هایی که به دست آورده‌اید، از هدف‌گیری مجدد نهایت استفاده را ببرید.
  • BOFU (پایین قیف). در این مرحله، وقت آن است که توضیح دهید چرا محصول یا خدمات شما بهترین گزینه است. استراتژی های SEM (فراموش نکنید که یک صفحه فرود عالی بسازید)، تکنیک های SEO و تبلیغات اجتماعی (استفاده از مخاطبان مشابه برای بهبود نتایج) کمک بزرگی در این زمینه هستند.
    در سراسر قیف: بهینه سازی موبایل و بازاریابی وابسته متحدان شما در کل فرآیند هستند.


آیا همه اینها کمی بیش از حد به نظر می رسد؟ واقعاً آسان نیست، بنابراین اگر افراد یا زمان کافی برای سرمایه گذاری در این کار ندارید، کمک مورد نیاز خود را استخدام کنید. اهداف واقع بینانه را تعریف کنید، نتایج خود را اندازه گیری کنید و نرخ تبدیل فروش خود را تماشا کنید!