• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

20 ابزار طلايي براي انتخاب کلمه کلیدی در سئو

20 ابزار طلايي براي انتخاب کلمه کلیدی در سئو

هر کمپین موفق سئو با تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب شروع می شود و تعدادی از عوامل مهم باید قبل از ادغام کلمات کلیدی در نظر گرفته و بررسی شوند. به دلیل رقابت یا در نظر گرفتن کلمه کلیدی اشتباه ،ممكن است هزينه ي زيادي را صرف كنيد اما نتايج درخشاني نگيريد.

با این حال، انتخاب و بهینه سازی کلمات کلیدی مناسب باعث ایجاد تعامل بیشتر، سرنخ های بهتر و در نهایت افزایش فروش می شود. کلمات کلیدی پایه و اساس یک استراتژی سئوی خوب هستند، بنابراین باید مطمئن شویم که كلمات كليدي به خوبی برنامه ریزی شده اند و به وظیفه خود عمل می کنند.

آیا می خواهید موقعیت وب سایت خود را در گوگل افزایش دهید؟ مقاله سئو چیست و چرا در افزایش درآمد اهمیت دارد را بخوانید.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی صحیح

همه استراتژی ها با اهداف روشن شروع می شوند. همین امر در مورد انتخاب کلمات کلیدی برای اهداف سئو نیز صدق می کند. تعریف بازار هدف ما و شخصیت‌های خریدار خاص، به ما اين امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی متمرکزتری را مشخص کنیم.

به چند کلمه کلیدی نیاز دارم؟

«هرچه بیشتر، بهتر»، برای انتخاب کلمات کلیدی کاربرد ندارد. با اهدافی که به خوبی تعریف شده‌اند، می‌خواهید روی کلمات کلیدی با دقت انتخاب شده تمرکز کنید که بیشترین پاداش را برای کار  شما خواهد داشت.

یک رویکرد ساده اما موثر این است که کلمات کلیدی خود را با استفاده از سلسله مراتب مشابه وب سایت یا وبلاگ خود بسازید. با این استراتژی ما با جستجوی کلمات کلیدی در سطوح مختلف شروع می کنیم:

کلمه کلیدی اصلی (Main Keyword)

این کلمه کلیدی است که شما می خواهید به عنوان محور اصلی استراتژی سئوی شما باشد.  کلمه کلیدی است که می‌خواهید کل وب‌سایت خود را در بلندمدت در آن قرار دهید. ممکن است یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما یا یک کلمه اصلی در صنعت خاص شما باشد.

کلمات کلیدی ثانویه (Secondary Keywords)

این کلمات کلیدی نقش های حمایتی ایفا می کنند و بسیار مرتبط با تجارت شما هستند.  سه تا هفت کلمه کلیدی ثانویه کافی خواهد بود. کلمات کلیدی ثانویه شما می توانند عناوین اصلی بخش هایی از وب سایت شما و/یا برجسته ترین دسته بندی ها برای وبلاگ شما باشند.

کلمات کلیدی اضافی (Additional Keywords)

سه تا پنج کلمه کلیدی دیگر که برای هر یک از پست های وبلاگ یا توضیحات طولانی تر در وب سایت شما خاص تر هستند. این کلمات کلیدی می توانند موضوعات وبلاگ شما یا کلمات / عبارات برجسته ای باشند که هنگام توصیف محصولات شما استفاده می شوند.

كلمه كليدي در سئو

سه کلید طلايي برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب

بازار هدف 

هرچه کلمه کلیدی عمومی تر باشد، رقابت بیشتری دارد، که به نوبه خود به این معنی است که رتبه بندی برای آن سخت تر است. محدود کردن بازار هدف و شخصیت خریدار به این معنی است که می توانید برای آن کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید. به “کفش دوچرخه سواری سبک وزن زنان” در مقابل “کفش دوچرخه سواری” فکر کنید.

حجم جستجوی کلمات کلیدی 

چند نفر در صنعت شما به دنبال کلمات کلیدی خاص هستند؟ آیا باید سعی کنید برای آنها رتبه بندی کنید؟ به طور معمول، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا به معنای رقابت زیاد است. اگر بودجه شما نتواند با برندهای بزرگ رقابت کند و زمان زیادی در اختیار داشته باشید، بهتر است روی کلمات کلیدی کمتر عمومی و خاص تر تمرکز کنید. ما برخی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را در زیر به اشتراک خواهیم گذاشت.

رقابت 

همانطور که بحث کردیم، محبوبیت جستجوی کلمات کلیدی با رقابت همراه است. ترفند، یافتن تعادل مناسب بین کلمات کلیدی است که حجم جستجوی کافی دارند اما رقابت محدودی دارند. کسب‌وکارهای بی‌شماری در صنعت شما روی سئو کار می‌کنند، بنابراین برای یافتن جایگاه خود در جدول، باید ذهنی باز داشته باشید. ایجاد جایگاهی در یک بازار گسترده تر، راه فوق العاده ای برای رتبه بندی کلمات کلیدی خاص است که یک جستجوی جمعیتی خاص برای آنها انجام می شود، و به نوبه خود تبدیل به یک مرجع در آن بازار می شود.

کلمات کلیدی برای صفحات ستون و کلاستر

به طور سنتی، سئو بر روی استفاده از کلمات کلیدی متمرکز شده است که مستقیماً با جستارهای جستجوی کاربر مطابقت دارد، حتی اگر متن طبیعی را تمام کند. با این حال، الگوریتم های گوگل تغییر کرده اند و اکنون بر هدف کاربر تمرکز دارند. ابزار پردازش زبان طبیعی گوگل، BERT، پرس و جوهای جستجو را تجزیه و تحلیل می کند تا ببیند چگونه کلمات کلیدی به جای کلمات کلیدی مستقل با یکدیگر ارتباط دارند. بازاریابان اکنون رویکرد خود را با سازماندهی صفحات وب در اطراف صفحات ستونی و خوشه های موضوعی تطبیق داده اند.

صفحات ستون اساساً خلاصه ای هستند که یک صفحه وب را نشان می دهند. یک صفحه ستونی تمام اطلاعات کلی در مورد یک موضوع را پوشش می دهد و بر یک کلمه کلیدی عمومی تمرکز می کند. پیوندهای درون صفحه ستون منجر به محتوای عمیق تری در هر نقطه می شود. فرض کنید قلاده‌های سگ را می‌فروشید، ممکن است یک صفحه ستونی مخصوص مهار سگ ایجاد کنید. صفحات ستون معمولاً بسیار طولانی تر از پست های وبلاگ هستند و در مورد نکات اصلی مرتبط با موضوع بحث می کنند.

از سوی دیگر، صفحات خوشه ای، گروه های مختصرتری از محتوا هستند که جنبه هایی از موضوع را با جزئیات بیشتری پوشش می دهند. برای مثال، برند قلاده سگ ما می‌تواند پست‌های جداگانه‌ای درباره قلاده‌های چرمی، یقه‌های سفارشی، بندکش‌های قابل افزایش و غیره ایجاد کند.

این ساختار توسط مجموعه ای از پیوندها مدیریت می شود که به کاربران کمک می کند تا در صفحات وب حرکت کنند. صفحات ستونی به مقالات موجود در خوشه و پیوندهای هر مقاله خوشه ای به صفحه ستون پیوند می دهند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای صفحه خود، به جای هر کلمه کلیدی جداگانه، بر روی گروه های کلمات کلیدی تمرکز کنید. این به شما این امکان را می دهد که محتوای ارزشمندتری را به کاربران ارائه دهید و به گوگل در فهرست بندی و رتبه بندی صفحات خود کمک کنید.

20 ابزار طلايي سئو برای انتخاب کلمات کلیدی

1- Google Keyword Planner – ابزاری ضروری برای انتخاب کلمات کلیدی و استراتژی کلی سئو. شما باید حداقل یک کمپین Adwords در حال اجرا داشته باشید تا بیشترین استفاده را از داده های خود در برنامه ریز کلمات کلیدی ببرید.

2- تکمیل خودکار Google – همه ما تجربه کرده‌ایم که وقتی شروع به تایپ یک عبارت جستجو می‌کنیم، Google چگونه پیشنهادهایی ارائه می‌دهد. از آنجایی که اینها کلمات کلیدی هستند که مردم معمولاً آنها را مرتبط با موضوع جستجو می‌کنند، تکمیل خودکار گوگل منبع فوق‌العاده‌ای از ایده‌های کلیدواژه است.

3- Google Trends – این ابزار SEO به شما امکان می دهد تا ببینید که جستجوهای کلیدواژه در طول زمان بر اساس مکان، سال و موارد دیگر چقدر محبوب بوده است. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی مختلف را در کنار یکدیگر مقایسه کنید و ببینید در حال حاضر چه چیزی در حال پیشرفت است.

4- Google Search Console – یکی دیگر از ابزارهای عالی گوگل که به شما این قدرت را می دهد که ببینید افراد از چه کلمات کلیدی برای دسترسی به سایت شما استفاده می کنند. برای اندازه گیری و ردیابی استراتژی بازاریابی سئوی شما ضروری است.

5- SemRush – ابزاری استثنایی برای تجزیه و تحلیل رقبا و دیدن اینکه رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند. با SemRush می توانید درک بهتری از رقابتی که با آن روبرو هستید و فرصت های موجود به دست آورید.

6- Ubersuggest – نیل پاتل این ابزار را برای کمک به تحقیقات کلمات کلیدی ایجاد کرده است. به سادگی یک کلمه یا عبارت را تایپ کنید و لیستی از پیشنهادات، مترادف ها و عبارات مرتبط را دریافت خواهید کرد. Ubersuggest همچنین شامل داده‌های مربوط به CPC، رقبا و حجم جستجو می‌شود.

7- Moz Keyword Explorer – این ابزار رایگان کلمه کلیدی داده هایی را در مورد ترافیک ارگانیک، اولویت کلمه کلیدی و دشواری رتبه بندی می دهد.

8- Similarweb – یک ابزار هوشمند بازار که شامل ویژگی های تجزیه و تحلیل SEO مانند کلمات کلیدی پرطرفدار و محبوب ترین محتوا برای یک وب سایت خاص است.

9- تکمیل خودکار یوتیوب – مانند تکمیل خودکار گوگل، نسخه یوتیوب به شما کمک می‌کند تا ایده‌های کلیدی بیشتری برای افزایش دسترسی خود از طریق SEO ویدیو دریافت کنید.

10- Keywordtool.io – یک ابزار عالی برای کلمات کلیدی رایگان برای تولید کلمات کلیدی بلند است. Keywordtool در واقع از تکمیل خودکار گوگل استفاده می کند و در عین حال جایگزینی برای برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل است.

انتخاب كلمه كليدي

11- Ahrefs – یک ابزار همه کاره جامع تر که کمی عمیق تر به سئو و تمام پیچیدگی های آن می رود. Ahrefs یک راه حل پولی با بسیاری از ویژگی های اضافی و پشتیبانی 24 ساعته است.

 12- DuckDuckGo Autocomplete – یک موتور جستجوی جایگزین که حریم خصوصی بیشتری را به کاربران خود ارائه می دهد. در حالی که آشکارا به اندازه گوگل قدرتمند نیست، مکان دیگری برای دریافت ایده های کلیدواژه و یافتن فرصت های جدید است. این موتور جستجو بر روی ارائه حریم خصوصی بیشتر به کاربران متمرکز است. مانند مورد قبلی، می تواند مکان خوبی برای گرفتن ایده های جدید باشد.

13- Answer the public – یک ابزار کلیدواژه جالب است که به یافتن پیشنهادات کلیدواژه کمک می کند که در یک نمودار منحصر به فرد ساختار یافته است که روابط بین اصطلاحات را نشان می دهد. ابزاری مفید برای تجسم ارتباط بین کلمات کلیدی شما.

14- SEO Power Suite – یکی دیگر از خدمات کامل راه حل SEO که شامل تحقیق کلمات کلیدی و نمای کلی عملکرد آنها می شود.

15- WordStream – این ابزار جستجوی رایگان کلمات کلیدی را برای شما پیدا می کند  سپس می توانید عملکرد را برای تبلیغات گوگل و بینگ صادر و نظارت کنید.

16- Also asked – کلمه کلیدی خود را به همراه یک زبان و یک کشور وارد کنید، این ابزار یک نقشه سلسله مراتبی از عبارت های جستجو را در مورد موضوع شما نمایش می دهد.

17- KWFinder – این موتور جستجو بر روی یافتن کلمات کلیدی طولانی تمرکز دارد که رتبه بندی آنها آسان است.

18- Ninjas Search Combination Tool – ابزاری هوشمندانه که برای کشف ترکیب‌های جدید با لیست‌ها در مقابل یکدیگر مقایسه می‌شود.

19- Bing Autocomplete -در حالی که دقیقاً گوگل نیست، Bing هنوز منبعی برای الهام از کلمات کلیدی است که ممکن است ایده‌ها و امکانات جدیدی به شما بدهد.

20- سؤالات مرتبط از Google – در طول جستجوی Google، «سوالات مرتبط» یا «مردم نیز می پرسند» را مشاهده خواهید کرد. اینها منابع عالی ایده های کلیدواژه و محتوا هستند که از پرس و جوهای واقعی کاربر تولید می شوند.

سخن پاياني

انتخاب کلمات کلیدی مناسب گامی اساسی در موفقیت بازاریابی دیجیتال است. در حالی که گوگل نحوه ایندکس کردن و رتبه بندی صفحات را تغییر داده است، کلمات کلیدی هنوز در سئو بسیار مهم هستند. خوشبختانه برای بازاریابان ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی و ادغام در محتوا وجود دارد. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برخی از ابزارهای توصیه شده ما را امتحان کنید. گاهی اوقات فقط یک برتری جزئی نسبت به رقبا است که می تواند تفاوت را ایجاد کند.