آرتا رسانه

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟

در بازاریابی دیجیتال، صفحه فرود یا (landing page)یک صفحه وب مستقل است که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات ایجاد شده است. جایی است که بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوندی در یک ایمیل، یا تبلیغاتی از گوگل، بینگ، یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا مکان های مشابه در وب، « فرود می آید».

برخلاف صفحات وب که معمولاً اهداف زیادی دارند و کاوش را تشویق می کنند، صفحات فرود با یک تمرکز یا هدف واحد طراحی می شوند که به عنوان فراخوان برای اقدام (یا به اختصار CTA) شناخته می شود.

همین تمرکز است که صفحات فرود را به بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین های بازاریابی شما و کاهش هزینه کسب سرنخ یا فروش تبدیل می کند.

در اینجا صفحات فرود ممکن است در قیف بازاریابی شما قرار بگیرند:

قیف بازاریابی

همانطور که می بینید، صفحه فرود پس از کلیک بر روی پیوندی در یک آگهی، ایمیل یا هر جای دیگری در وب وجود دارد. این جایی است که تبدیل (مانند خرید، ثبت نام یا ثبت نام) انجام می شود.

—————–

سوال. صبر کنید، آیا هیچ صفحه ای نمی تواند یک صفحه فرود باشد؟
از نظر فنی حتما به عنوان مثال، این اصطلاح در Google Ads و Analytics به این شکل استفاده می شود. اما همه صفحات مقصد برابر نیستند. در Unbounce، ما از اصطلاح “صفحه فرود” برای توصیف یک صفحه خاص کمپین تنها با یک فراخوان برای اقدام و بدون ناوبری وب سایت استفاده می کنیم.


تفاوت کلیدی بین صفحه اصلی و صفحه فرود
(یا چرا صفحات فرود در تبدیل بسیار خوب هستند)

در زیر یک صفحه اصلی و یک صفحه فرود را داریم که در کنار هم قرار گرفته اند. ببینید چگونه صفحه اصلی تعداد زیادی لینک دارد و صفحه فرود فقط یک پیوند دارد؟ این خیلی معمولی است.

 

مقایسه صفحه اصلی و لندینگ پیج

در حالی که صفحه اصلی دارای ده ها حواس پرتی بالقوه است – شما اساساً می توانید آنها را به جای پیوند “نشت” نامید – صفحه فرود فوق العاده متمرکز است. داشتن لینک‌های کمتر در صفحه فرود، تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا کلیک‌های وسوسه‌انگیز کمتری وجود دارد که بازدیدکنندگان را از تماس برای اقدام دور می‌کند. به همین دلیل است که بازاریابان متخصص همیشه از یک صفحه فرود اختصاصی به عنوان مقصد ترافیک خود استفاده می کنند.

مطمئنا، صفحه اصلی شگفت انگیز به نظر می رسد. این نام تجاری را نشان می دهد، به افراد امکان می دهد طیف وسیعی از محصولات را کشف کنند، و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و ارزش های آن ارائه می دهد. از اینجا، یک بازدیدکننده می‌تواند به هر جایی برود – برای یک شغل درخواست دهد، برخی از بیانیه‌های مطبوعاتی را بخواند، شرایط خدمات را مرور کند، در تابلوهای انجمن پست کند و غیره.

اما آنها لزوما خرید نمی کنند. و این نکته است.

صفحه فرود برای این مشتری هدف کاملاً متفاوتی دارد. همراه با تبلیغات فوق العاده شیک که یک پیشنهاد واحد را تبلیغ می کنند، همه چیز در مورد آن به سختی کار می کند تا این بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. تبدیل ترافیکی که برند در حال حاضر دریافت کرده است، کار بهتری انجام می دهد. این قدرت صفحات فرود است!

—–

سوال. چرا فقط برای افزایش ترافیک من پولی نمی پردازم؟
اجرای تبلیغات یا کمپین های ایمیلی پرهزینه است و بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند زمان بسیار زیادی را ببرد. با استفاده از صفحات فرود، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان فعلی خود را تبدیل کرده و منابع بسیار مهم (منظورمان پول و زمان) را بیشتر گسترش می دهید.

انواع صفحات فرود

بسته به ویژگی‌های کسب‌وکار، تغییرات زیادی را در آنجا خواهید دید، اما واقعاً دو صفحه فرود کهن الگویی وجود دارد (که با اهداف آنها تعریف می‌شوند):

 

 

 

انواع صفحه فرود

صفحات فرود نسل اصلی: صفحات “سرنخ اصلی” یا “تصرف سرنخ” نیز نامیده می شوند، این صفحات از یک فرم به عنوان دعوت به عمل استفاده می کنند. این فرم تقریباً همیشه داده های سرنخ مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری می کند.

بازاریاب‌های B2B و شرکت‌هایی که اقلام با قیمت بالا را می‌فروشند از این نوع صفحه فرود برای تهیه فهرستی از مشتریان احتمالی استفاده می‌کنند. آنها گاهی اوقات در ازای اطلاعات تماس، چیزی رایگان، مانند کتاب الکترونیکی یا وبینار، ارائه می دهند. مارک های تجارت الکترونیک همچنین می توانند از این صفحات برای فهرست سازی یا ارائه ارسال رایگان یا معاملات ویژه نیز استفاده کنند.

صفحات فرود کلیکی: اغلب توسط بازاریابان تجارت الکترونیک و SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) استفاده می شود، صفحات کلیک مستقیم برای فروش یا اشتراک پیش می روند. معمولاً، آنها یک دکمه ساده به عنوان تماس برای اقدام دارند که بازدیدکننده را به جریان پرداخت می فرستد (مانند فروشگاه برنامه) یا یک تراکنش را تکمیل می کند.

آوردن ترافیک به صفحات فرود

برای اینکه صفحه فرود شما کار کند، باید آن قیف پر از بازدیدکننده را پر کنید. خوشبختانه، شما گزینه های زیادی دارید. بیایید برخی از منابع رایج تر ترافیک به صفحات فرود را بررسی کنیم.

ترافیک جستجوی پولی

بیشتر موتورهای جستجو شامل تبلیغات پولی هستند. وقتی کسی چیزی را جستجو می کند (مثلاً “باشگاه پنیر ماه”)، این تبلیغات به وضوح در نتایج جستجو علامت گذاری شده اند – اما نه خیلی واضح – نشان داده می شوند. در اینجا یک مثال معمولی از گوگل آورده شده است:

برخلاف سایر نتایج موجود در صفحه، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک توسط بازاریابان تهیه و پرداخت می شود. کسی که کلیک می کند با نسخه جذاب شما (و گاهی اوقات، تصاویر بصری شما) آشنا می شود. و احتمالاً آنها را بر اساس عبارت جستجو، داده‌های جمعیتی یا علائق نشان داده شده توسط سابقه مرور آنها هدف قرار داده‌اید.

مهم این است که وقتی یک تبلیغ ایجاد می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که لینک بازدیدکننده شما را کجا می‌برد. بله، می توانید انتخاب کنید که آنها را به صفحه اصلی خود ارسال کنید. اما، همانطور که در زیر بررسی خواهیم کرد، بسیار بهتر است یک صفحه فرود مستقل ایجاد کنید که با نسخه تبلیغاتی شما مطابقت داشته باشد و یک فراخوان برای اقدام واضح ارائه دهد.

ترافیک اجتماعی پولی

اجرای تبلیغات در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا لینکدین روشی بی‌سابقه برای هدف قرار دادن افراد و جوامعی است که به‌ویژه به برند شما علاقه‌مند هستند، صرف نظر از اینکه هنوز در بازار هستند یا خیر.

به جای اینکه افرادی که برای «باشگاه پنیر ماه» جستجو کنند، ممکن است برای افرادی که «قدردانی از پنیر» را به لیست علایق خود در پروفایل فیس بوک خود اضافه کرده اند، تبلیغ کنید. زیبایی آن این است که شما می توانید قبل از اینکه مشتریان شروع به جستجوی محصول شما کنند – یا قبل از اینکه بخواهند با آنها ارتباط برقرار کنید!

جدا از ارائه ویژگی های هدف گیری پیشرفته، هر کانال اجتماعی ویژگی های خاص خود را دارد. برای مثال اینستاگرام برای محصولات و برندهای سبک زندگی با جذابیت بصری قوی به خوبی کار می کند. از سوی دیگر، تبلیغ‌کنندگان B2B ترجیح می‌دهند از LinkedIn برای دسترسی به حرفه‌ای‌هایی که در صنایع خاص کار می‌کنند استفاده کنند.

کمپین های ایمیلی

ایمیل به دلیل دسترسی بسیار زیاد (و هزینه کم) در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، اغلب به عنوان مؤثرترین کانال بازاریابی مطرح می‌شود. یک مطالعه در سال 2018 توسط گروه Radicati نشان می دهد که تا سال 2022، 4.2 میلیارد کاربر ایمیل وجود خواهد داشت. این بیش از نیمی از کره زمین است!

ترکیبی قدرتمند از ایمیل ها و صفحات فرود می تواند هم برای تقویت روابط موجود با مشتریان و هم برای به دست آوردن روابط جدید استفاده شود. پس از ایجاد لیستی از مخاطبین، ایمیل با دقت ساخته شده به شما امکان می دهد خوانندگان را با پیشنهاد خود جذب کنید، در حالی که صفحه فرود جزئیات را پر می کند و بازدیدکنندگان را به سمت دعوت به اقدام هدایت می کند.

ترافیک جستجوی ارگانیک

اصطلاح «ترافیک ارگانیک» به هر بازدیدکننده‌ای اشاره دارد که از یک منبع بدون پرداخت پول می‌آیند – مانند نیمه پایین نتایج جستجوی گوگل یا بینگ (SERP). با ایجاد محتوای مفید و قانع کننده در وب سایت یا صفحات فرود خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما بیشتر در جستجوهای مرتبط ظاهر می شود. هرچه رتبه محتوای شما بالاتر باشد، بهتر است.

با این حال، نامیدن آن “بدون پرداخت” کمی گمراه کننده است. این بدان معنا نیست که زمان و پولی برای رتبه بندی سرمایه گذاری نشده است. (اگر فقط!) یک حوزه کامل از متخصصان اختصاص داده شده است تا از طریق تعادل استراتژی دقیق، دانش فنی و ایجاد محتوای درخشان، تا حد امکان ترافیک ارگانیک را از Google جمع کنند. این به طور خلاصه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. (در مورد سئو برای صفحات فرود اینجا بیشتر بخوانید.)

——–
سوال. آیا کانال های دیگری وجود دارد که صفحات فرود در آن کار می کنند؟
پوشش هر مورد استفاده ای که دیده ایم غیرممکن است. به عنوان مثال، می‌توانید تبلیغات بومی را در طول پادکست اجرا کنید، یا آزمون‌های تعاملی ایجاد کنید، یا تبلیغات چاپی سنتی را با کدهای QR اجرا کنید. مهم نیست که چگونه بالای قیف خود را پر می کنید، یک صفحه فرود به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از آن ببرید.
———

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا