• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

راهنمای گام به گام تا ساخت خبرنامه ایمیلی جذاب

راهنمای گام به گام تا ساخت خبرنامه ایمیلی جذاب

خبرنامه در اصل یک روزنامه است که از طریق ایمیل ارسال می شود. خبرنامه های ایمیلی راهی عالی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان و آگاه نگه داشتن آنهاست. آنها می توانند شامل محتوای قانع کننده، اطلاعیه ها، تبلیغات یا اخبار باشند.

 اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید، شاید بهتر باشد از میان مقالات و مطالب مطرح شده، ابتدا مطالعه‌ی مباحث آموزش دیجیتال مارکتینگ را در اولویت قرار دهید

برای نوشتن یک خبرنامه ایمیل موفق چه چیزی لازم است؟ ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

خبرنامه‌های موفق، مخاطبان هدف خود را مشخص می‌کنند، به خوانندگان دلیلی فریبنده برای اشتراک می‌دهند، یک برنامه و قالب ثابت ایجاد می‌کنند و محتوای مفیدی را برای مخاطبان خود جمع‌آوری می‌کنند.  بیایید در مورد چگونگی شروع یک خبرنامه صحبت کنیم.

خبرنامه چیست و چه کاربردی دارد؟

خبرنامه نوعی از بازاریابی ایمیلی است که به طور منظم ارسال می شود. خبرنامه های ایمیل می توانند خلاصه ای از اخبار، رویدادها، تبلیغات یا محتوا باشند. خبرنامه های ایمیلی راه بسیار خوبی برای ایجاد روابط با اعضای مخاطب گرم شما هستند (مخاطبان گرم افرادی هستند که قبلا به نحوی با برند شما درگیر بوده اند).

خبرنامه ها برای اطلاع مشترکین شما در مورد یک موضوع خاص، حوزه موضوعی یا شرکت یا سازمان شما کار می کنند. لزوماً در مورد فروش نیستند؛ آنها در مورد ایجاد آگاهی یا آگاهی از برند از طریق محتوای ارزشمند هستند

خبرنامه ایمیلی چیست؟

چه کسی خبرنامه می نویسد؟

خبرنامه های ایمیل اغلب توسط یک متخصص بازاریابی ایمیلی در یک شرکت، یک نویسنده مستقل یا آژانسی که در بازاریابی ایمیلی تخصص دارد، نوشته می شود. اما تقریباً هر کسی می تواند یک خبرنامه ایمیلی بنویسد.

اگر یک فریلنسر هستید، راه اندازی یک خبرنامه ایمیلی می تواند به شما کمک کند تا جامعه ای از مشترکین یا خریداران بسازید. اگر سازنده محتوا یا هنرمند هستید، می توانید از یک خبرنامه برای افزایش ترافیک استفاده کنید.

کسب‌وکارهای متوسط ​​تا بزرگ می‌توانند از خبرنامه‌ها برای تقویت فروش و رشد مداوم استفاده کنند. یک سازمان غیرانتفاعی ممکن است از یک خبرنامه برای اطلاع رسانی به اهداکنندگان خود و ایجاد جامعه ای از اقدام کنندگان استفاده کند.

چه کسی در خبرنامه ها مشترک می شود؟

به طور کلی، وقتی شخصی متعهد می شود که ارتباطات منظمی از شما یا سازمان شما دریافت کند، از شما یا برند شما آگاه است. مصرف کنندگان برای خبرنامه های ایمیلی ثبت نام می کنند زیرا می خواهند در مورد فروش مطلع شوند، محتوای یک برند را دریافت کنند یا اعلامیه های شرکت را دریافت کنند.

هنگام ایجاد خبرنامه خود چه مواردی را در نظر بگیرید

هنگام راه اندازی خبرنامه خود، باید در نظر داشته باشید که اهداف شما برای خبرنامه چیست، چرا می خواهید یک خبرنامه راه اندازی کنید و مخاطبان شما چه کسانی خواهند بود.

مطمئن نیستید چه نوع خبرنامه ای را می خواهید شروع کنید؟ در اینجا چند ایده برای خبرنامه وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید:

  • خلاصه وبلاگ: برای کسانی که قبلاً یک وبلاگ فعال داشته اند عالی است، این موارد شامل بخش کوتاهی از وبلاگ و کپی انگیزشی است که خوانندگان شما را وادار می کند تا به خود وبلاگ مراجعه کنند.
  • رویدادهای آینده: مناسب برای سازمان هایی که رویدادها را میزبانی می کنند یا رویدادهایی را از سراسر جامعه خود به نمایش می گذارند. این ایمیل ها سه تا پنج رویداد را به اشتراک می گذارند که در یک دسته قرار می گیرند.
  • مشتری مداری: این سبک ایمیل معمولاً توسط خرده فروشان، رستوران ها و مشاغل مبتنی بر خدمات استفاده می شود تا مخاطبان خود را از آخرین محصولات و معاملات مطلع کنند. این می تواند شامل دو یا سه بخش باشد که اطلاعات محصول، رویدادهای آینده و اشاره به ماموریت برند را نشان می دهد.
  • پرورش رهبری: ایمیل‌های پر ارزش برای کمک به مخاطبان شما برای شناخت برند شما با سرعت خاص خود از طریق محتوای کوتاه و بلند، به‌روزرسانی‌های محصول، رویدادها یا اخبار مربوط به سازمان شما. اینها معمولاً شامل دو تا سه بخش هستند.
  • گلچین: مجموعه ای از اخبار، قطعات مورد علاقه، پادکست ها، ویدئوها یا وبلاگ ها از سراسر وب. از این نوع ایمیل می توان برای ایجاد قدرت، سرگرمی، ایجاد جامعه یا بازار مشترک استفاده کرد. ایمیل‌های گلچین اغلب شامل پنج بخش یا بیشتر هستند.

چگونه خبرنامه خود را شروع کنیم

ابتدا مخاطب خود را در نظر بگیرید. به شخصیت خریدار ایده آل خود نگاه کنید یا اینکه چه کسی قبلاً محتوای شما را استفاده می کند، تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه می توانید برای آنها ارزش قائل شوید؟ چگونه می توانید در وقت آنها صرفه جویی کنید، تخصص خود را به اشتراک بگذارید یا در هزینه آنها صرفه جویی کنید؟ این مورد به شما کمک می کند تا در مورد محتوای خبرنامه خود تصمیم بگیرید.

در مرحله بعد، اهداف خود را مشخص کنید. آیا برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، برای آگاهی از برند، ایجاد جامعه ای که از شما خرید می کند یا افزایش ترافیک، خبرنامه ای ایجاد می کنید؟ این به شما کمک می کند تا بهترین تماس برای اقدام را برای خبرنامه خود تعیین کنید.

ساخت خبرنامه ایمیلی

نحوه ساخت یک خبرنامه جذاب

هنگامی که اهداف و مخاطبان خود را مشخص کردید، وقت آن است که ساختار خبرنامه خود را بسازید. یک خبرنامه عالی از دو یا چند بخش تشکیل شده است که برای خواننده شما ارزش قائل می شود و آنها را به سمت دعوت به عمل شما سوق می دهد.

فراخوان برای اقدام (CTA) یک دستورالعمل مکتوب است که مشترک را تشویق به انجام یک اقدام می کند. در خبرنامه‌های ایمیل، تماس‌ها برای اقدام معمولاً دکمه‌هایی هستند که خوانندگان را به یک پیوند خارجی هدایت می‌کنند.

می توانید درباره خبرنامه ایمیل خود طوری فکر کنید که انگار یک روزنامه است. دارای چند ستون جداگانه با موضوعات کمی متفاوت در یک موضوع خواهد بود. برخی گرافیک خواهند داشت و برخی دیگر ندارند.

چه چیزی در خبرنامه خود بگنجانید

هشت جزء ضروری وجود دارد که باید در خبرنامه خود بگنجانید.

  1.  یک خط موضوع مناسب برای کلیک کردن
  2. متن پیش نمایش آموزنده
  3. محتوای برجسته با ارزش
  4. گرافیک چشم نواز و طرح بندی که به راحتی قابل خواندن باشد
  5. یک فراخوان واضح برای اقدام
  6. حداقل تبلیغات
  7. اطلاعات تماس و شبکه اجتماعی
  8. گزینه لغو اشتراک

خبرنامه های ایمیل شما باید 90 درصد آموزشی و 10 درصد تبلیغاتی باشند. برخلاف ایمیل‌های بازاریابی، خبرنامه‌ها برای افزایش آگاهی از برند طراحی شده‌اند و مستقیماً بر فروش شما تأثیر نمی‌گذارند.

محتوای ارزشمند و یک فراخوان قوی برای اقدام تمرکز اصلی یک خبرنامه است. در اینجا چند نمونه از محتوای ارزشمندی که می توانید در خبرنامه ایمیل خود قرار دهید آورده شده است:

  • رویدادهای آینده
  • آخرین پست های وبلاگ یا یک پست وبلاگ کوچک فقط برای ایمیل
  • محصولات (سه یا کمتر)
  • ارزش (نکات، ترفندها، منابع رایگان و غیره)
  • پروژه هایی که روی آنها کار می کنید
  • فروش ویژه
  • اخبار صنعت یا محلی
  • محتوای مربوط به تعطیلات
  • یک کارمند یا مشتری را مورد توجه قرار دهید
  • یک مهمان یا یک فرد تأثیرگذار را معرفی کنید
  • یک فرصت شغلی در شرکتتان را به اشتراک بگذارید
  • نکاتی که به مشتریان شما کمک می کند از محصولات شما استفاده کنند
  • سوالات متداول یا مشاوره
  • مطالب پشت صحنه
  • توصیفات و مطالعات موردی
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  • دستور العمل های جدید

نحوه ترسیم یک خبرنامه

خبرنامه شما باید ثابت باشد و هر بار که آن را ارسال می کنید از همان قالب پیروی کند. ایجاد الگویی که بتوانید در طول عمر خبرنامه خود از آن استفاده کنید، ساده ترین راه برای ترسیم کلی خبرنامه است.

برای ترسیم خبرنامه خود، ارکان کسب و کار خود را مشخص کنید که فکر می کنید برای مخاطبان شما ارزشمندترین هستند. سپس، انواع اطلاعاتی را که می‌خواهید شامل شود انتخاب کنید – معمولاً حدود دو تا سه مورد در یک موضوع. سپس، نحوه گنجاندن گرافیک با این موضوعات را مشخص کنید. آن را با یک فراخوان برای اقدام فریبنده تمام کنید.

5 نکته برای نوشتن خبرنامه

اکنون که می دانید چگونه خبرنامه خود را ساختار دهید، بیایید در مورد نحوه نگارش آن صحبت کنیم. در زیر شش روش برتر برای نوشتن خبرنامه از موضوعی به تن دیگر را توضیح می دهیم.

  1.  به یک موضوع بچسبید
    یک موضوع را برای خبرنامه خود انتخاب کنید. این به احساس انسجام و جلوگیری از سردرگمی خواننده کمک می کند. مشترکین عاشق ثبات و دانستن آنچه می توانند منتظر باشند هستند. این می تواند نکات آزاد هر جمعه، دستور العمل های جدید هر پنجشنبه، یا جمع آوری رویدادهای محلی هر یکشنبه باشد. بخش های مختلف خبرنامه خود را با جملات انتقالی به هم بچسبانید تا منسجم بماند.
  2.  به مشترکین دلیل خوبی برای شرکت ارائه دهید

خبرنامه شما باید برای خوانندگانش مفید باشد. آنها را وادار کنید تا با پیشنهادهای فریبنده مشترک شوند! آن را در مورد مخاطبان خود بسازید، نه فقط در مورد خود یا کسب و کارتان.

در اینجا چند دلیل عالی وجود دارد که ممکن است کسی بخواهد در خبرنامه شما شرکت کند.

  • یک کد تخفیف
  • یک منبع، الگو، کتاب الکترونیکی یا راهنمای
  • رایگان قابل دانلود
  • یک دوره آموزشی کوتاه ایمیل یا ویدیویی رایگان
  • دستور العمل های جدید هر هفته
  • نکات هفتگی

       3.  ثابت بمانید

شما می توانید خبرنامه خود را هر چند وقت یکبار که می خواهید ارسال کنید. برخی از گزینه ها هفتگی، دوهفته ای، ماهانه یا سه ماهه هستند. در سطح جهانی، جمعه ها بالاترین نرخ باز شدن ایمیل را دارند، اما بیشتر مطالعات نشان می دهد که بهترین روز برای ارسال خبرنامه ایمیل صبح سه شنبه است.

      4. خطوط موضوعی مناسب برای کلیک ایجاد کنید

دریافت کنندگان خبرنامه شما روزانه ده ها ایمیل دریافت خواهند کرد. آنها تصمیم می گیرند که کدام یک را بر اساس خط موضوع باز کنند. برای اینکه در واقع خبرنامه خود را باز کنید، از خطوط موضوع قانع کننده ای استفاده کنید که ارزشی را که ایمیل شما ارائه می دهد، بیان می کند.

خطوط موضوع باید پنجاه کاراکتر یا کمتر باشد تا در پنجره های پیش نمایش ارائه دهنده ایمیل قرار بگیرند. به طور کلی، خطوط موضوعی که در حروف جمله فرم‌بندی می‌شوند، بیشتر باز می‌شوند، زیرا خواندن آنها آسان‌تر است.

       5. مستقیماً با یک نفر از مخاطبان خود صحبت کنید
 قبل از شروع نوشتن خبرنامه، مشترک ایده آل خود را در نظر بگیرید و به طور خاص برای یکی از آنها بنویسید. یک قدم جلوتر بروید و خبرنامه خود را برای هر خواننده شخصی سازی کنید.

اکثر پلتفرم‌های ایمیل می‌توانند نام مشترک را به صورت خودکار در خط موضوع یا پیام تبریک ایمیل شما اضافه کنند. ایمیل هایی که گیرنده را با نام کوچکشان خطاب می کنند می توانند تا 20 درصد نرخ باز شدن بیشتری دریافت کنند.

6 چیزی که هنگام نوشتن خبرنامه باید از آنها اجتناب کرد

از این شش مورد اجتناب کنید تا مطمئن شوید که خبرنامه شما باز می شود، خوانده می شود و به آن عمل می شود.

  1.  زیاد طولانی نکنید
    شما می خواهید که مشترکین شما بر اساس ایمیل شما اقدام کنند، نه اینکه تمام روز آن را بخوانند. کوتاه و شیرین نگه داشتن نسخه شما اطلاعات کافی و  نام تجاری شما را در اختیار مشترکین قرار می دهد و در عین حال فضای لازم برای اقدام را برای آنها باقی می گذارد.خبرنامه هایی که 250 کلمه یا کمتر در بخش محتوای اصلی دارند، احتمالاً تا آخر خوانده می شوند. چسبیدن به سه پاراگراف کوتاه این امر را ساده نگه می دارد. اگر می‌خواهید محتوای طولانی‌تری داشته باشید، مقدمه‌ای برای محتوا در خبرنامه با پیوندی به یک پست وبلاگ یا دانلود قرار دهید که خواننده می‌تواند در صورت تمایل به مطالعه بیشتر، به آن بروید.
  2.  ساده نگه دارید

 مینیمالیستی بهترین طراحی است. و به خاطر داشته باشید که 81 درصد از تمام ایمیل ها در دستگاه های تلفن همراه خوانده می شوند. اطمینان حاصل کنید که طرح شما واکنش گرا بوده و در هر دستگاهی قابل خواندن است. همیشه خبرنامه خود را قبل از ارسال به لیست خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که خوانا است!

      3. مخاطبان خود را فراموش نکنید
شما به احتمال زیاد خبرنامه خود را برای کل مخاطبان خود ارسال خواهید کرد. هنگامی که موضوعاتی را برای خبرنامه خود در نظر می گیرید، مطمئن شوید که آنها به اندازه کافی گسترده هستند تا به اکثریت مخاطبان شما ارزش ارائه دهند. در نظر بگیرید که چگونه می توانید در وقت آنها صرفه جویی کنید، اطلاعات مفیدی در اختیار آنها قرار دهید، تخصص خود را به روشی قابل دسترس به اشتراک بگذارید یا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

      4. از درج بیش از حد تماس برای اقدام خودداری کنید
اگر می‌خواهید نرخ کلیک موفقی داشته باشید، فقط به یک فراخوان اقدام کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید بیش از یک لینک را در خبرنامه خود قرار دهید. اما باید بدانید که چه فراخوانی را می‌خواهید در اولویت قرار دهید و آن را برای خوانندگان خود برای تکمیل آن جذاب کنید.

در اینجا چند فراخوان برای اقدام وجود دارد که می توانید آنها را در خبرنامه خود در نظر بگیرید:

  • پست وبلاگ را بررسی کنید
  • این را برای دوستی که دوست دارد فوروارد کنید
  • آخرین فروش ما را بخرید
  • خرید بلیط
  • راهنما را بخوانید
  • راهنمایی دریافت کنید
  • الان تماشا کنید

        5. با مخاطبان خود بدون دلیل قطع ارتباط نکنید
یکی از مزایای ارسال خبرنامه این است که برند خود را در ذهن خود نگه دارید. اما اگر خبرنامه خود را به ندرت یا به صورت پراکنده ارسال کنید، مشترکین شما احساس خواهند کرد که شما فعالیت آنلاین کرده اید.

اگر می‌خواهید یک خبرنامه راه‌اندازی کنید، برنامه‌ریزی کنید که حداقل هر سه ماه یک بار آن را ارسال کنید. هفتگی یا ماهانه حتی بهتر است! اگر قصد دارید در هر زمانی از ارسال خبرنامه خود استراحت کنید، به مخاطبان خود اطلاع دهید که چه زمانی به صندوق ورودی آنها باز می گردید.

      6. فراموش نکنید که خود را به جای گیرندگان خود بگذارید
در نظر بگیرید که می‌خواهید نوشته‌های شما هنگام خواندن آن توسط مشترک چگونه با آن مواجه شود.

آیا می خواهید به عنوان یک متخصص آگاه، یک رهبر صنعت، یا یک جامعه راحت تلقی شوید؟ لحن مناسب، لحنی است که خواننده را به درون می کشاند و او را به دانستن بیشتر وادار می کند. بدانید که مخاطب شما به دنبال چه چیزی است تا بتوانید هنگام برقراری ارتباط با آنها در جایی که هستند ملاقات کنید.