• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

راهنمای کامل بازاریابی اپلیکیشن موبایل

راهنمای کامل بازاریابی اپلیکیشن موبایل

خلاصه

برجسته شدن در میان میلیون ها اپلیکیشن موبایل می تواند چالش برانگیز باشد، اما بازاریابی مناسب می تواند این مزیت مهم را به شما بدهد. این بخش نحوه شروع استراتژی بازاریابی اپلیکیشن موبایل خود را به اشتراک می گذارد و در حالی که با آخرین روندهای بازار همراه هستید، آن را بهبود می بخشد.

این مقاله نکات و نکات بازاریابی اپلیکیشن موبایل را پوشش می‌دهد و شما را در روندهای بازاریابی برنامه‌های موبایلی آینده راهنمایی می‌کند تا به دنبال آن باشید.

قیف بازاریابی اپلیکیشن موبایل در ابتدا ممکن است تا حدودی شبیه به قیف بازاریابی دیجیتال سنتی به نظر برسد. با این حال، استراتژی های درگیر در اولی کاملاً متفاوت از دومی است. در اینجا مراحل اصلی بازاریابی اپلیکیشن موبایل آمده است:

  • اطلاع
  • تحصیل
  • حفظ

قبل از پرداختن به این مراحل، بیایید درک کنیم که چرا مهم است که زمان، تلاش و منابع مالی خود را در بازاریابی اپلیکیشن موبایل سرمایه گذاری کنید.

چرا برای اپلیکیشن موبایل خود به یک برنامه بازاریابی سنجیده نیاز دارید؟ 

اخيرا گزارش شده ، حدود 1.85 میلیون برنامه برای کاربران iOS و 2.56 میلیون برنامه برای کاربران اندروید وجود دارد. علاوه بر این، بیش از 80 درصد از جمعیت جهان صاحب یک گوشی هوشمند هستند و کاربران به طور متوسط ​​روزانه 5 تا 6 ساعت را با تلفن خود صرف می کنند.

این اعداد حاکی از اهمیت سیار شدن مشاغل است. در واقع، بیش از 65٪ از مشاغل کوچک و تقریباً همه شرکت های بزرگ یک برنامه تلفن همراه دارند.

رقابت در این گردنه از جنگل سخت است. برای موفقیت باید در میان هزاران اپلیکیشن متمایز باشید. این اتفاق یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، اما با یک برنامه بازاریابی مناسب برای اپلیکیشن موبایل، این امکان وجود دارد.

توضیح مراحل استراتژی بازاریابی اپلیکیشن موبایل

بازاریابی اپلیکیشن موبایل، کاربر را از هر مرحله از قیف بازاریابی عبور می دهد – از لحظه ای که برای اولین بار نام اپلیکیشن شما را می شنود تا یک کاربر وفادار. گاهی اوقات، کاربر از یک مرحله به مرحله دیگر به عقب و جلو می رود، به همین دلیل است که کل فرآیند به عنوان حلقه تعامل موبایل نیز نامیده می شود.

بازاریابی اپلیکیشن موبایل چیزهای زیادی دارد: تعیین مخاطبان هدف، تعریف راه های دستیابی به آنها و تماس با آنها، تجزیه و تحلیل رفتار آنها در برنامه خود برای بهبود تجربه و غیره.

به طور خلاصه، هدف شما افزایش تعداد دانلودهای برنامه و در نهایت تعداد کاربران وفادار است که ممکن است برنامه شما را به دیگران توصیه کنند. کاربران وفادار اساس موفقیت محصول شما هستند.

بیایید هر مرحله را پشت سر هم طی کنیم.

1. مرحله آگاهی

این مرحله قبل از راه اندازی است که تمرکز اصلی بر ایجاد آگاهی و دیده شدن برند شما است. در این مرحله، شما از قبل به پیام‌رسانی و موقعیت‌یابی واضح برند نیاز خواهید داشت – چه کسی، چه زمانی، چرا، کجا و چگونه از هویت برند شما. تعریف این نکات به شما کمک می کند با مشتریان بالقوه در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنید – جایی که ارزش واقعی و روابط معنی دار را به آنها ارائه می دهید.

در زیر چند نکته برای راهنمایی شما در مرحله آگاهی از بازاریابی اپلیکیشن موبایل محصول شما آورده شده است.

در مورد تاریخ راه اندازی تصمیم بگیرید

اگر می‌خواهید از مشکلات غیرمنتظره‌ای که ممکن است هنگام آماده شدن محصولتان برای عرضه به وجود بیاید، اجتناب کنید، بسیار مهم است. به عنوان مثال، اپل معمولاً برنامه ها را تحت قوانین سخت گیرانه تری نسبت به گوگل بررسی می کند. این می تواند انتشار را به تعویق بیندازد مگر اینکه از قبل برنامه ریزی کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که تمام رویدادهایی را که در حوالی زمان راه‌اندازی شما رخ می‌دهند، بررسی کنید. اگر رویدادهایی وجود دارد که احتمالاً می تواند از عرضه محصول شما بیشتر باشد، تاریخ را تغییر دهید.

به طور كامل درمورد بازار تحقیق کنید 

برنامه شما باید مشکلی را حل کند که سایر برنامه های هم رده حل نمی کنند. برای یک نقطه درد که قبلاً توسط سایر برنامه ها با موفقیت برطرف شده است راه حلی ارائه نکنید. به طور کامل در مورد بازار تحقیق کنید تا نیازهای مشتری و محرک های بازار را به طور کلی درک کنید.

از برجسته ترین وبلاگ ها، انجمن ها، گروه ها و وب سایت هایی که مشتریان بالقوه شما دنبال می کنند، بروید. اینفلوئنسرهایی را که روی جایگاه شما تمرکز می کنند نیز بررسی کنید. به این ترتیب می توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کرده و آنها را به سمت محصول خود راهنمایی کنید.

هدف نهایی از تحقیقات بازار شما باید این باشد که بدانید مشتری ایده آل شما کیست. یکی از مشتریان ما می خواست برای شهروندان کانادایی یک برنامه پر کردن نسخه بسازد، و قبل از درخواست برای ما، آنها از قبل از جزئیات بازار هدف خود مطلع بودند. در مورد آنها، رقابت آنچنان بالا نبود، که کار را برای آنها در هنگام دسترسی به مخاطبانشان بسیار آسان می کرد.

ناگفته نماند که یک اپلیکیشن باکیفیت باید با طراحی چشم نواز و کاربرپسند ساخته شود. اما نگران نباشید: همه چیز آنقدر که به نظر می رسد پیچیده نیست. امروزه برای رسیدن به این هدف نیازی به استخدام یک تیم توسعه دهنده بزرگ ندارید. برون سپاری از دیرباز تاکتیک اصلی در چنین مواردی بوده است. شرکت‌ها تیم‌های برون‌سپاری را استخدام می‌کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهند، بهره‌وری را افزایش دهند و تیمی متشکل از متخصصان فناوری را در اختیار داشته باشند، بدون اینکه نیازی به «تأمین» آنها در داخل خانه داشته باشند.

یکی دیگر از دلایلی که من به برون سپاری اشاره می کنم این است که شرکت های برون سپاری به نجات پروژه شما کمک می کنند اگر شما یک نمونه اولیه ساخته باشید و نتوانید گام های بیشتری بردارید. اگر پروژه نیاز به انتقال به چیز دیگری داشته باشد، برون سپاری شما تحلیلگران تجاری را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنند.

اگر به تحقیقات بازار برگردیم، این کار می تواند توسط شما یا شخص ثالثی که در آن تخصص دارد انجام شود. اگر در حال حاضر یک بخش بازاریابی عالی دارید، این کار را انجام خواهد داد. در غیر این صورت، متخصصان بسیار ماهر زیادی وجود دارند.

ابزارهای تحقیقات بازار متنوع هستند. برخی از موثرترین ابزارهای تحقیقات بازار عبارتند از:

 

تحقیقات بازار یک کار وقت گیر است. اگر خودتان این کار را انجام می دهید، آماده باشید که تلاش و انرژی زیادی صرف کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می خواهم بر اساس تجربه خود و همکارانم ارائه دهم:

  • از خود بپرسید: “آیا مردم به محصول من نیاز دارند؟” چه چیزی در زندگی آنها تغییر خواهد کرد؟ “آیا نیاز خاصی را برطرف می کند؟” مشتریان بالقوه من چه گروه سنی هستند؟
  • بازار محصولات مشابه را بررسی کنید. آنها را با محصول خود مقایسه کنید: آیا چیزی محصول شما را متمایز می کند؟ آیا محصول شما چیز جدیدی ارائه می دهد؟ یک چیز بهتر؟
  • تحقیقات بازار اولیه و ثانویه را انجام دهید. اولی مستلزم برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان شماست. به این ترتیب، به عنوان مثال، می دانید که مشتریان شما معمولاً چه زمانی خرید خود را انجام می دهند و سپس می توانید ساعات کاری خود را تعیین کنید. نظرسنجی ها می توانند به شما در جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی کمک کنند. ابزارهای ذکر شده در بالا به شما کمک می کنند تا این و سایر انواع داده هایی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید بیابید.
  • مصاحبه های شخصی انجام دهید، اما مختصر باشید.
  • گروه های متمرکز 8 تا 10 نفره را جمع آوری کنید و مرتباً با آنها ارتباط برقرار کنید تا یاد بگیرید که محصول شما چگونه استفاده می شود، چه چیزی در مورد آن دوست دارند، چه چیزی را دوست ندارند و چگونه می توانید پیشرفت کنید.
  • از تحقیقات بازار ثانویه که توسط دیگران جمع آوری شده و برای استفاده عمومی در دسترس است، استفاده کنید. این یک راه مقرون به صرفه و سریع برای به دست آوردن اطلاعات مفید در مورد بازار هدف شما است. با این حال، اشتباه رایج استفاده از تحقیقات ثانویه را مرتکب نشوید.

ساخت پرسوناي كاربران

پرسوناي کاربر یک شخصیت نیمه تخیلی است که مشتری ایده آل شما را تجسم می کند. آنها را می توان بر اساس جمعیت شناسی، پیشینه، انتخاب های تلفن همراه، علایق عمومی و سایر شناسه های خاص کاربران احتمالی ایجاد کرد.

به طور خلاصه، پرسونای کاربر شما را در کل سفر بازاریابی اپلیکیشن موبایل راهنمایی می کند و به شما کمک می کند تا درک کنید:

  • مشکلات و نقاط دردناک مخاطبان هدف شما،
  • سیستم عامل انتخابی آنها،
  • محتوایی که برای آنها جذابیت دارد،
  • لحن صدایی که با آن ارتباط دارند،
  • الگوهای بصری که توجه آنها را جلب می کند،
  • اینفلوئنسرهای مورد علاقه آنها،
  • پلتفرم‌های تبلیغاتی پولی که بیشتر با آنها درگیر هستند.

شخصیت‌های کاربر به شما کمک می‌کنند تصویر واضحی از مخاطبان هدف خود ترسیم کنید و مشکلاتی را که ممکن است تجربه می‌کنند، بررسی کنید، که بعداً با برنامه خود به آن‌ها رسیدگی خواهید کرد. شخصیت‌های کاربر همچنین به شما کمک می‌کنند تجربه سفارشی‌تری ایجاد کنید، تجربه‌ای که دقیقاً با انتظارات آنها مطابقت داشته باشد و نیازهای آنها را برطرف کند.

انجام تجزیه و تحلیل رقابتی 

اگر قبل از توسعه محصول خود، رقبای خود را در داخل و خارج نمی شناسید، احتمالاً شکست خواهید خورد. 5 تا 10 رقیب برتر خود را فهرست کنید و یک ماتریس ویژگی ایجاد کنید که می تواند شامل ویژگی هایی مانند قیمت گذاری، رتبه بندی در فروشگاه های برنامه، مزایا و معایب UX، بررسی ها، شناسه های جالب و چشم نواز (الگوهای طراحی، متن دعوت به اقدام) باشد. ، تبلیغات) و غیره سپس، مطمئن شوید که اپلیکیشنی را تولید کنید که ایرادات و معایب رقبای شما را نداشته باشد. تمام ویژگی هایی که برنامه شما ارائه می دهد را به دقت در نظر بگیرید. چه چیزی باعث می شود محصول شما در بین رقبا متمایز شود؟

ساخت یک وب سایت یا صفحه فرود 

یک وب‌سایت پیش از انتشار به شما امکان می‌دهد تا قبل از شروع به کار، بازاریابی محصول خود را شروع کنید. این می تواند یک ابزار عالی برای جمع آوری آدرس های ایمیل و به روز رسانی کاربران بالقوه در مورد پیشرفت برنامه شما باشد. (البته، مراقب باشید که آنها را تحت تأثیر قرار ندهید.)

اگر برای یک وب سایت کامل آماده نیستید، یک صفحه فرود یا یک ویدیوی تیزر می تواند در بازاریابی اولیه به شما کمک کند. این ویدیو می‌تواند بعداً در فروشگاه‌های اپلیکیشن، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات پولی مورد استفاده قرار گیرد. (اطلاعات بیشتر در این مورد در مرحله اکتساب.)

ایجاد ارتباطات (اینفلوئنسر مارکتینگ)

با اینفلوئنسرها، رسانه ها و وبلاگ نویسانی که در صنعت شما برجسته هستند تماس بگیرید و برای آنها پیوندی به صفحه فرود خود با یک صحبت کوتاه و صادقانه ارسال کنید. این نوع ابتکارات توسعه به شما کمک می کند بک لینک ها و بررسی های واقعی را دریافت کنید.

راز این است که اینفلوئنسرهای مناسب را انتخاب کنید، کسانی که محتوای معتبر مرتبط با صنعت و مخاطبان هدف شما را به اشتراک می گذارند. اگر بودجه محدودی دارید، مراقب میکرو اینفلوئنسرها باشید. آنها با مخاطبان خود پیوند واقعی دارند و نرخ تعامل بالایی دارند. و آنها تقریباً به همان اندازه شارژ نمی کنند.

بهترین استفاده از رسانه های اجتماعی 

صفحات رسانه های اجتماعی یک منبع عالی برای ترافیک هستند، اکنون بیش از هر زمان دیگری. آنها ابزاری مستقیم و آرام برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شما فراهم می کنند. اینجا جایی است که می توانید به طور منظم محتوای جذابی را پست کنید و مخاطبان خود را از آخرین پیشرفت های محصول به روز کنید. به خاطر داشته باشید که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما باید به وضوح نشان دهند که یک برنامه تلفن همراه با لینک‌های دانلود مربوطه دارید. مصرف کنندگان روزانه 145 دقیقه را در رسانه های اجتماعی سپری می کنند و بسیاری از آنها ترجیح می دهند همان لحظه خرید کنند.

برای یکی از مشتریان خود، ما رسانه های اجتماعی را در برنامه محصول آنها ادغام کردیم تا به بهترین نتایج دست یابیم. با کمک دکمه “دعوت از یک دوست”، کاربران می توانند از طریق فیس بوک یا توییتر مستقیماً از برنامه به دوستان خود در مورد برنامه اطلاع دهند. علاوه بر این، مشتری ما تصمیم گرفت پا را فراتر بگذارد و مردم را تشویق کند که دوستان خود را دعوت کنند، و استراتژی بسیار قوی تری اتخاذ کرد: هر بار که دوستی به برنامه ملحق می شد، کاربر مقدار مشخصی پول را به عنوان پاداش دریافت می کرد. علاوه بر این، به محض اینکه آن کاربر جدید اقدامی در برنامه انجام دهد، همان “تشویق” را دریافت می کند.

بازاریابی محتوا

یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی برای ایجاد آگاهی و اعتماد بین مخاطبان هدف خود ماه ها قبل از عرضه محصول ایجاد کنید. یک وبلاگ بنویسید (می توانید از پست های وبلاگ در بازاریابی ایمیلی و کمپین های رسانه های اجتماعی خود نیز استفاده کنید)، اسکرین شات ها و ویدیوهای برنامه خود را نشان دهید، در مورد بهترین ویژگی های آن و مشکلاتی که حل می کند صحبت کنید و غیره.

برای اینکه محصول شما از طریق بازاریابی محتوا قابل مشاهده باشد، باید به سوالاتی پاسخ دهید که مشتریان بالقوه را مورد علاقه خود قرار می دهد، مشکلات و نیازهای آنها را بررسی می کند و توجه آنها را جلب می کند، بدون اینکه آنها را غرق در اطلاعات کنید.

فرمت های مختلف محتوا را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما با کدامیک بیشتر درگیر است:

  • پست های رسانه های اجتماعی،
  • پادکست،
  • ویدئوهای یوتیوب،
  • کتاب های الکترونیکی،
  • پست های وبلاگ،
  • وبینارها

یک برنامه زمانی برای انتشار محتوا ایجاد کنید. تاریخ ها را بر اساس مدت زمانی که طول می کشد تا محتوای با کیفیت بالا تولید کنید، انتخاب کنید.

برای موفقیت لازم نیست بازاریابی محتوا گران باشد. می توانید با نوشتن تمام محتوا به تنهایی یا با اختصاص آن به تیم داخلی خود شروع کنید. در پایان روز، شما متخصص محصول هستید، پس چرا بیشتر در مورد آن ننویسید تا با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید؟ مختصر باشید زیاد تبلیغاتی نباشید با خیال راحت به شوخی بپردازید، اما این کار را صادقانه انجام دهید.

2. کسب کارآموزی 

در این مرحله، تمرکز بر جذب کاربران برای اپلیکیشن شما و ایجاد تاسیسات با استفاده از تعدادی استراتژی بازاریابی مختلف است. مرحله اکتساب یک فرآیند مستمر است که نیاز به اصلاح و پیگیری منظم دارد. بسیار مهم است که دانلودهای خود را به طور سرسام آوری داشته باشید، به خصوص در هفته اول راه اندازی. این باعث می شود رتبه بالایی در فروشگاه های اپلیکیشن کسب کنید.

توجه: همیشه منبع بیشترین دانلودهای خود را پیگیری کنید. به این ترتیب موثرترین و سودآورترین کانال ها را شناسایی می کنید و در عین حال می توانید تغییراتی را برای بهبود سایر کانال ها انجام دهید.

شما می توانید تعدادی از استراتژی های خلاقانه را در مرحله اکتساب به کار بگیرید. بیایید به برخی از موارد بزرگ نگاه کنیم.

تبلیغات پولی

به محض اینکه برنامه شما منتشر شد، زمان آن فرا رسیده است که تبلیغات پولی هدفمندی را در وب سایت های مختلف رسانه های اجتماعی اجرا کنید. روی مواردی تمرکز کنید که مخاطبان شما بیشتر در آنجا حضور دارند. به عنوان مثال، اکثر هزاره ها و اعضای Gen Z در فیس بوک، تیک تاک و اینستاگرام هستند. هنگام ایجاد تبلیغات، پیام رسانی را به طور واضح شفاف کنید. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه کاربر را جلب کنید.

بهینه سازی اپ استور 

بهینه سازی فروشگاه App (ASO) بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بازاریابی اپلیکیشن موبایل است. درست مانند سئو، ASO یک فرآیند مداوم است که به آزمایش و اندازه گیری مداوم برای افزایش دید و افزایش دانلود برنامه نیاز دارد. هدف ASO این است که برنامه شما را در بهترین نتایج جستجو در فروشگاه های برنامه قرار دهد.

استراتژی ASO خود را بر دو پایه بسازید:

  • قابلیت کشف

این انتخاب کلمات کلیدی با هدف گذاری مناسب است که به رتبه بالاتر برنامه شما کمک می کند.

  • تبدیل
    تعداد دانلودهایی که برنامه شما دریافت می کند تا حد زیادی به انتخاب شما از نماد، توضیحات و اسکرین شات های برنامه بستگی دارد. هرچه چشم نوازتر، جذاب تر، مختصرتر و مفیدتر باشند، نرخ تبدیل بالاتری خواهد داشت.
    توجه: بیش از 65٪ از دانلودهای برنامه از جستجوی ارگانیک در فروشگاه های برنامه نشات می گیرد. این یک بار دیگر اهمیت ASO را در بازاریابی اپلیکیشن موبایل شما برجسته می کند.

یک استراتژی ASO خوب به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • کلید واژه ها

انتخاب صحیح کلمات کلیدی به کاربران کمک می کند تا شما را در میان میلیون ها برنامه دیگر بیابند. توجه داشته باشید که کلمات کلیدی در سنگ تنظیم نمی شوند. آنها می توانند و باید با توجه به عواملی مانند تحقیقات رقبا، تفاوت ها و ترجیحات فرهنگی و نتایج عملکرد در طول زمان به روز شوند. کلمات کلیدی مناسب را از طریق تحقیق در مورد رقبا، بررسی های کاربران (انتخاب کلمه آنها را دنبال کنید – کاربران احتمالی ممکن است بیشتر با کلمات کلیدی شما ارتباط برقرار کنند) و نظارت بیشتر بر تأثیر کلمات کلیدی بر رتبه بندی و دانلودهای شما.

  • دسته اپ استور

شما می توانید در فروشگاه های اپلیکیشن به دو صورت رتبه بندی کنید: بر اساس دسته بندی و به طور کلی. شما در انتخاب دسته ای که برنامه شما به آن تعلق دارد آزاد هستید. انتخاب شما باید نه تنها بر اساس ارتباط، بلکه بر اساس سطح رقابت باشد – یعنی جایی که شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا دارید. دسته بندی را انتخاب کنید که برنامه شما در آن بهترین است و روشی را که رقبای شما برنامه های خود را دسته بندی کرده اند در نظر بگیرید. در صورتی که دسته بندی فعلی شما بیش از حد رقابتی شود و به سختی بتوان از آن عبور کرد، پس از مدتی، برنامه را دوباره دسته بندی کنید.

  • عنوان برنامه و نمادها

عنوان و نماد برنامه شما اولین تاثیری است که روی کاربران بالقوه ایجاد می کنید. آنها را ساده، به یاد ماندنی و منحصر به فرد نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که عنوان شما دارای یک کلمه کلیدی نیز می باشد.

  • اسکرین شات و ویدیو

شامل اسکرین شات هایی که ارزش، بهترین ویژگی ها و مزایای برنامه شما را نشان می دهد. علاوه بر این، برای جلب توجه بیشتر، یک ویدیوی کوتاه و ساده با متن اضافه کنید.

  •  اسلاید شوها

ارائه های نمایش اسلاید مکان خوبی برای شروع با ASO شما هستند. یکی از مشتریان ما یک نمایش اسلاید در مورد برنامه خود ایجاد کرد و آن را در کانال های مختلف آنلاین در دسترس قرار داد، بنابراین آگاهی از برند را افزایش داد و دانلود برنامه را افزایش داد.

  • آزمایش کردن

به طور منظم طرح های جدید را آزمایش کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

  • بهینه سازی برای جستجوی صوتی

دستیارهای مجازی مانند گوگل، سیری، الکسا و کورتانا به طور گسترده توسط مصرف کنندگان در سراسر جهان استفاده می شوند. درخواست از دستگاه تلفن همراه شما برای یافتن چیزی برای شما بسیار ساده تر و سریعتر از تایپ کردن آن است. به همین دلیل است که باید روی بهینه سازی نتایج جستجوی صوتی نیز کار کنید. روی کلمات کلیدی محاوره ای مرتبط با محصول خود تمرکز کنید، زیرا کاربران در انتخاب کلمات خود در هنگام صحبت کردن نسبت به هنگام تایپ راحت تر عمل می کنند.

  • جهانی شدن

اگر می خواهید افراد بیشتری از برنامه شما استفاده کنند، باید آن را بومی سازی کنید و آن را به زبان کشورهای مورد نظر خود ترجمه کنید.

  • تکیه به ویدیو 

در سال 2021، حدود 69 درصد از کل ترافیک تلفن همراه از محتوای ویدیویی بود. انتظار می رود این تعداد تا سال 2027 به 79 درصد افزایش یابد. محتوای ویدیویی به راحتی چشم را جلب می کند و جذاب تر از متن است. نکته کلیدی این است که ویدیو را ساده، کوتاه و مرتبط نگه دارید و پلتفرم مناسب را برای ارسال آن انتخاب کنید. تقریباً تمام پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی (اینستاگرام، تیک تاک، اسنپ چت) اکنون بر اساس محتوای ویدیویی و تصویری هستند. آنها مکان های فوق العاده ای برای معرفی خود به مخاطبان هدف هستند.

برای ما بسیار مثمر ثمر بوده است. هنگامی که یکی از مشتریان ما می خواست برنامه خود را به گونه ای به مشتریان بالقوه معرفی کند که ویژگی ها و مزایای برنامه را به وضوح نشان دهد، ما با یک کمپین ویدیویی موبایل روبرو شدیم. این کمپین ویدیوهایی از محصول خود را به نمایش گذاشت که ویژگی‌های آن را نشان می‌داد و به کاربران بالقوه ایده واضحی از آنچه به دست می‌آورند می‌داد. در نتیجه مشتریان جدیدی پیدا کردند و آگاهی از برند خود را افزایش دادند. علاوه بر این، کمپین ویدیویی منجر به بازاریابی دهان به دهان شد. کاربران با دیدن ویدیو به صورت آنلاین و بعداً با تجربه عملکرد برنامه، مشتاق بودند که در مورد آن به دیگران اطلاع دهند.

3. حفظ کارآموزی 

هر چقدر هم که سخت باشد، جذب کاربران کافی نیست. شما باید آنها را حفظ کنید، آنها را در برنامه خود درگیر نگه دارید و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. اجرای کمپین‌های حفظ همراه با کمپین‌های اکتساب، از همان ابتدا مشارکت فعال را تضمین می‌کند.

بیایید به چند روش موثر که باعث می‌شود کاربران در درازمدت به کار خود ادامه دهند، نگاهی بیاندازیم.

ارتباط 

از پیام های درون برنامه ای برای ایجاد روابط تعاملی و قابل اعتماد بیشتر با کاربران استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید هشدارهایی درباره مشکلات برنامه‌ها و خطاهای پرداخت ارسال کنید، به‌روزرسانی‌های محصول را به اشتراک بگذارید، راهنمایی ارائه دهید و کاربران را در مورد ارتقاها مطلع کنید. نکته کلیدی ارسال پیام های مرتبط با تقسیم بندی مخاطبان است. این به شما کمک می کند ارزش بیشتری را به آنها ارائه دهید.

Push-Notifications

با ارسال اعلان‌های فشار به کاربران در مورد پاداش‌های ویژه، دسترسی به محتوا، کوپن‌ها، تبلیغات و هر پیشنهاد فریبنده دیگر هشدار دهید. این یک راه عالی برای افزایش تعامل است.

تجربه ی کاربر

تجربه کاربر را یکپارچه کنید – هرگز شانس دومی برای ایجاد یک برداشت اول نخواهید داشت. وقتی کاربران برنامه شما را دانلود می‌کنند، باید بدون هیچ مشکلی، چه مربوط به طراحی، عملکرد، ویژگی‌ها یا سهولت استفاده، از آن عبور کنند.

تست A/B 

آزمایش منظم A/B ویژگی‌های برنامه شما را با توجه به اولویت‌های کاربر بهبود می‌بخشد. مقاله سوزان اسکاکا در مورد تست A/B برای تجربه‌های اول موبایل نقطه شروع بسیار خوبی است.

هوش مصنوعی و چت ربات

شما همیشه نمی توانید به سوالات مشتریان به محض ورود آنها پاسخ دهید. در عین حال، مشتریان از انتظار ناامید می شوند. اینجاست که چت ربات های هوش مصنوعی مکالمه وارد بازی می شوند.

چت بات ها پاسخ های فوری به سوالات ارائه می دهند و حس تعامل انسانی را ایجاد می کنند. ربات‌های چت می‌توانند از راه‌های مختلفی به شما کمک کنند:

  • پذیرش و لغو رزرو؛
  • قرار دادن سفارشات؛
  • اجرای نظرسنجی ها، آزمون ها، تبلیغات و مسابقات؛
  • پاسخ دادن به سوالات بر اساس اسکریپت های از پیش برنامه ریزی شده و هوش مصنوعی؛
  • جمع آوری بازخورد مشتریان؛
  • تضمین خدمات 24⁄7 برای مشتریان.

چت بات ها ابزاری عالی برای افزایش رضایت مشتری و آزاد کردن زمان برای کارکنان پشتیبانی شما هستند.

شخصی سازی 

ما در عصر بازاریابی شخصی هستیم – کاربران وقتی به آنها احساس خاص بودن می‌دهید قدردانی می‌کنند. تجربه برنامه خود را شخصی کنید. کاربر را با نام آدرس دهی کنید، تخفیف های تولد ارائه دهید، محصولاتی را نمایش دهید که با بازدیدها و خریدهای اخیر آنها مطابقت دارد و غیره.

ساده نگه دار 

هنگام ثبت نام، کاربران را با الزامات زیادی برای اطلاعات شخصی غرق نکنید. شما از همان ابتدا خطر بیگانگی آنها را خواهید داشت.