آرتا رسانه

سئو داخلی سایت چیست؟

سئو  داخلی سایت را چگونه و از کجا شروع کنیم. شرکت آرتا رسانه با آموزش قدم به قدم سئو سایت شما را تا رسیدن به صفحه اول راهنمایی میکند. دانستن اولین قدم ها در سئو داخلی سایت به ما کمک میکند بتوانیم سریعتر و درست پیش برویم. زمانی که می خواهیم سایتی راه اندازی کنیم باید از ابتدا این کار را در یک چهار چوب صحیح انجام دهیم.

آنچه در این جلسه می آموزیم:

  • سئو صفحه ی اصلی
  • چگونه عنوان مناسب انتخاب کنیم؟
  • انتخاب متا تگ ها و تاثیر آن بر سئو
  • نوشتن متا دیکریپشن و اهمیت آن
  • Page Navigation در سئو سایت
  • ترفند نان ریزه در سئو سایت
  • گوگل چگونه به سایت ما نگاه می کند؟
  • سایت مپ چیست؟
  • لینک ها Seo friendly را چطور بسازیم؟
  • اهمیت فایل htaccess در بهینه سازی سایت
  • فایل Robot.txt چیست؟و کاربرد آن در سئو
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • روش های یافتن کلمات کلیدی
  • کلمات کلیدی long Tail چیست؟
  • تاثیر کلمات کلیدی Long Tail بر سئو:

سئو صفحه ی اصلی :

در سایت مهم ترین صفحه، صفحه اصلی می باشد. و باید بسیار با دقت طراحی شود. اصول و تگ هایی که استفاده می شود و ساختار اصلی صفحه نشان دهنده ی مسیر و الگوی سایت شما می باشد. صفحه ی اصلی بالاترین  Page Authority را دارد. اگر در خصوص Page Authority اطلاعاتی ندارید، می توانید مقاله مربوط به آموزش افزایش دامین آتوریتی سایت را مطالعه کنید. به همین دلیل باید در دادن لینک از صفحه اصلی خیلی دقت کنیم. چون با دادن لینک از این صفحه به صفحات دیگر آن صفحات را به عنوان صفحه مهم معرفی می کنیم.

چگونه عنوان مناسب سایت را انتخاب کنیم؟

با توجه به این که عنوان سایت اولین چیزی است که گوگل آن را می بیند، بنابراین باید در انتخاب عنوان سایت نهایت دقت و وسواس را به خرج ببریم. برای عنوان مناسب، در نظر گرفتن جذابیت آن و پایین بودن رقابت در آن عبارت یا کلمه بسیار مهم است. انتخاب عنوان های سوالی نیز نتیجه خیلی خوبی برای سئو دارد.

متا تگ و تنظیم آن ها:

متا تگ ها همان کلمات کلیدی است. هر محتوایی که نوشته می شود تعدادی کلمات کلیدی دارد که می توان از این کلمات کلیدی برای متا تگ استفاده کرد. متا تگ ها سریع تر از خود محتوا، توسط گوگل مشاهده می شوند. نوشتن تگ های مناسب قسمت مهمی از سئو داخلی سایت است.

متا دیسکریپشن (Meta description) چیست؟

توضیحات کوتاهی که در صفحه SERP در زیر عنوان می آید را متا دیسکرپشن می باشد. Meta Description را جمله ای بنویسید که حتما شامل کلمات کلیدی باشد. نوشتن یک متا دیسکرپشن خوب و جذاب تاثیر زیادی در جذب کاربر و هدایت او به داخل سایت دارد. چون کاربر در صفحه SERP پس از دیدن عنوان، توضیحات آن را میخواند که بداند آیا این مطلب مرتبط با آن چیزی است که او می خواهد یا نه؟

تعداد کاراکترهای پیشنهادی برای Meta Description حدود 156 میباشد.کوتاهتر از این برای گوگل چندان جالب نیست. و خود گوگل با اطلاعاتی از، فوتر سایت خودمان آن را به حد نصاب می رساند. و بلندتر از این هم در صفحه نتایج به صورت سه نقطه ظاهر می شود.

Page Navigation :

شماره بندی صفحات را می گویند. به نظر می آید فعال بودن آن در سئو تاثیر دارد. و البته کارشناسان گوگل نیز اعلام کرده اند که ربات ها Page ها را با این شماره بندی ها Index می کنند.

تکنیک نان ریزه (Bread Crumbs) چه تاثیر در بهینه سازی سایت دارد؟

تکنیک نان ریزه به لینک هایی می گویند که در سایت کاربر را به صفحات مختلف و یا به خانه راهنمایی می کند.

استفاده از این روش بسیار مورد توجه گوگل است. چون همان HEO است. سئو داخلی یکی از مباحث اصلی آموزش سئو است که کلیدی ترین آن نیز می باشد.

گوگل سایت ما را چگونه می بیند؟

اینکه گوگل سایت ما را چگونه می بیند اهمیت زیادی دارد. اگر قرار است که سایت مان را بهینه سازی کنیم بهتر است اول بدانیم کدام صفحه از نظر گوگل در شرایط بهتری قرار دارد. تا بتوانیم صفحه مورد نظر را بهینه سازی کرده و رتبه ی خوبی بگیریم.

با هدف سئو داخلی سایت آدرس سایت خودمان را در صفحه ی سرچ گوگل وارد می کنیم و کنار آن موضوعی را که می خواهیم بررسی کنیم را می نویسیم: artarasaneh.ir بهینه سازی سایت .گوگل تمام صفحات و مقالات مربوط به بهینه سازی سایت خودمان را به ترتیب ارزش از نظر خودش برایمان نشان می دهد. حالا می توانیم تشخیص دهیم که کدام صفحه را باید سئو کنیم.

با این آگاهی حتی زمانی که می خواهیم صفحه ای را حذف کنیم نیز می توانیم از صفحاتی که از نظر گوگل ضعیفتر هستند، حذف کنیم.

پیشنهاد میکنیم که از هر 9 صفحه ایی که گوگل برای ما از سایت خودمان نمایش داده به صفحه ی محبوب گوگل لینک دهیم. این کار باعث می شود این صفحه اعتبار بیشتری بگیرد. در صورتی که 9 صفحه ی بعدی قابلیت لینک دادن ندارند می توانیم از صفحه ی اول به بقیه لینک دهیم.

در مورد سایت های فروشگاهی برای این کار از Landing Page استفاده می کنیم.

لینک های SEO Friendly  را چطور تنظیم کنیم؟

لینک ها برای گوگل از اهمیت بسزایی برخوردار است و ما را در سئو داخلی سایت به سمت جلو می راند. به همین دلیل علاوه بر اینکه در محتوای مقاله لینک قرار می دهیم، باید توجه کنیم که این لینک ها بهینه باشد. و بهینه بودن لینک دقیقا به مفهوم لینک SEO friendly است. برای این هدف :

  • از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • لینک ها را انگلیسی قرار دهید مثل  internet business/ (حتی فنگلیش هم بهتر از فارسی است).
  • برای لینک ها نام نوشته را قرار دهید.
  • از قرار دادن عدد، تاریخ برای لینک خودداری کنید.

سایت مپ چیست؟

هر سایتی دارای یک Site Map است. سایت مپ یک فایل xml ، شامل تمام اطلاعات سایت شماست. اگر نمی دانید سایت مپ را چگونه به گوگل سرچ کنسول متصل کنید، مقاله افزودن سایت مپ به سرچ کنسول را مطالعه کنید.و:

  • اهمیت صفحات شما رانشان میدهد.
  • مطالب جدید را به گوگل اعلام میکند.
  • آدرس صفحات را به گوگل اعلام می کند.
  •  ویرایش صفحات یا Fresh کردن محتوا را به گوگل می گوید.
  • Index شدن سایت شما را سرعت می بخشد.

با همه این توصیف ها، تضمینی وجود ندارد که سایت مپ در سئو سایت شما تاثیر بگذارد. ولی نظر به این که در ابزار Webmaster Tools سه قسمت وجود دارد که یکی از آن شامل Site Map است میتوان نتیجه گرفت که در سئو سایت تاثیر گذار است.

حجم سایت مپ نباید خیلی بالا باشد و باید به صورت اتوماتیک ساخته شود. اگر حجم آن بیش از 10 مگا بایت و یا تعداد صفحات آن بیش از 5000 بود بهتر است از Site map Index استفاده کنیم. که می تواند بیش از 50000 صفحه را ساپورت کند. این کار را با وردپرس به صورت اتوماتیک انجام می دهند.

تگ های موجود در Site Map:

  • تگ URL : محتوای یک صفحه است.
  • تگ Loc در URL : لینک صفحه است.
  • تگ Last mod :  اطلاعات آخرین تغییرات صفحه را نشان می دهد
  • تگ Change F.R.Q: که بازه ی تغییرات صفحه را نشان می دهد. که می تواند روزانه، ماهانه، هفتگی و غیره باشد.
  • تگ Priority : اهمیت صفحه را نشان می دهد.

چگونه سایت مپ بسازیم؟

برای ساخت سایت مپ می توانیم از ابزار رایگان generate sitmap استفاده کنیم. این ابزار نقشه سایت ما را به صورت xml می سازد. برای ساخت سایت مپ وارد سایت generate sitmap می شویم. در کادر مشخص شده آدرس دامنه سایت خود را وارد می کنیم. روی Start کلیک کرده، منتظر می مانیم تا سایت مپ ساخته شود. سپس آن را دانلود می کنیم و از طریق مسیر زیر در Cpanel قرار می دهیم.

چگونه در سایت وردپرسی سایت مپ بسازیم؟

سایت مپ جزو مواردی است در سئو داخلی سایت تاثیر زبرای ساخت سایت مپ در سایت های وردپرسی بهتر است از افزونه ی سئو یواست استفاده کنیم. بدین ترتیب که وارد پیشخوان سایت می شویم:

  • روی گزینه ی سئو کلیک می کنیم.
  • در صفحه باز شده روی گزینه ی امکانات می رویم.
  • نقشه های Xml سایت را روشن می کنیم.

حالا سایت مپ xml سایت ساخته شد.

یکی از مباحث آموزش داده شده در دوره سئو چگونگی معرفی نقشه ی سایت به گوگل می باشد.

فایل htaccess  چیست؟

این فایل روی سرور شما نصب می شود.فایل  htaccess  را با همین پسوند میشناسند و نام دیگری ندارد. این فایل کمک میکند که شما ریدایرکت ها را انجام دهید، سایت را Compress کنید و یا تنظیم کنید که سایت با www باز شود یا نه. که حتما باید یکی را انتخاب کنیم. در صورتی که هم با WWW باز شود و هم بدون آن کل سایت کپی محسوب می شود و این یعنی امتیاز منفی گوگل برای سایت شما.

فایل Robots. txt چیست؟

این فایل در واقع راهنمایی است برای ربات های گوگل. که می گوید کدام فایل ها را ربات ها ببینند و کدام ها را نیازی نیست ببینند. این فایل روی سرور فعال است است. در مواردی که میخواهیم بعضی مطالب که Duplicat هستند را گوگل نبیند  و یا صفحه ای است که نمیخواهیم گوگل آن را Index کند از این فایل استفاده می کنیم.

استراتژی کلمات کلیدی:

استراتژی کلمات کلیدی یعنی حذف فاصله زبان بین مشتری و ما. سیر موارد زیر با هدف رسیدن به صفحه اول گوگل  یک استراتژی است.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب:

برای انتخاب کلمات کلیدی :

  1. مثل مشتری فکر کنید: به این فک کنید که مشتری چه می خواهد و به چه فکر می کند.
  2. لیست شخصی بسازید: از کلماتی که فکر می کنید مشتری ممکن است سرچ کند
  3. از اطرافیان کمک بگیرید: بپرسید که اگر قرار بود در زمینه شغل شما سرچ کنند چه کلمه یا عبارتی را جستجو می کردند.
  4. پیشنهادات گوگل را یادداشت کنید:کلمه یا عبارت مورد نظر خود را در گوگل وارد کنید و پیشنهادات گوگل را هم یادداشت کنید.
  5. میزان رقابت در کلمات موجود در لیست را بررسی کنید.
  6. استفاده از ابزار ها در یافتن کلمه کلیدی:
  •  ابزار Google trend
  •  ابزار Keyword planner
  • ابزار Keyword Explorer
  •  ابزار Kw finder

کلمات کلیدی long Tail چیست؟

Long Tail در لغت به معنی دم دراز یا دنباله دار است. و کلمات Long Tail یعنی کلمات دنباله دار.کلمات کلیدی دنباله دار، چند کلمه ای هستند نه یک کلمه ای. مثلا پیراهن زنانه مجلسی، کفش مردانه رسمی. و از این قبیل را عبارات کلیدی یا کلمات کلیدی Long Tail می گویند.

تاثیر کلمات کلیدی Long Tail بر سئو:

این دسته از عبارات کلیدی در سئو تاثیر خوبی دارند. چون افراد اصولا برای رسیدن به هدف ترجیح می دهند انتخاب خود را در یک قالب بیان کنند تا نتیجه ای هم که می گیرند بهتر باشد. یعنی زمانی که فردی جستجو می کند کفش مردانه گوگل تمام انواع کفش های مردانه مثل کتونی،کفش های روزمره، و انواع دیگر را هم نشان می دهد. ولی زمانی که کفش مردانه رسمی جستجو شود گوگل را بیشتر راهنمایی کرده اید و نتیجه بهتری هم می گیرید. و این در واقع User friendly بودن یک سایت را نشان می دهد.

با تمام این توضیحات باید بدانیم که استفاده از عبارات Long Tail  خیلی مفیدتر است. و می تواند بالاترین نرخ فروش، CTR، Convert ،را داشته باشد. شما روی کلمات کوتاه فروش و ترافیک خوبی نخواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا