• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

بهینه سازی تصاویر برای سئو

بهینه سازی تصاویر برای سئو

آیا فکر می کنید بهینه سازی تصاویر تأثیری در سئوی سایت شما دار؟ همانطور که می دانید بهینه سازی سایت برای سئو یک کار پیچیده است که نیاز به بروز رسانی مداوم دارد. با این حال، با دنبال کردن مداوم برخی از بهترین شیوه های سئو، نتایج درخشانی را مشاهده خواهید کرد. اکثر مردم به کلمات کلیدی در متن ساده فکر می کنند، اما معمولا سئو تصاویر نادیده گرفته ميشود. تصاویر محتوا را جذاب تر و جذاب تر می کنند و فرصت دیگری برای سئو هستند.

در این مقاله، چرایی اهمیت تصاویر و گیف‌ها برای سئو و چگونگی بهینه‌سازی آن‌ها برای حداکثر کارایی را توضیح خواهیم داد.

  • در صورتی که به مباحث دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید می توانید از این جا مقالات مرتبط با آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

چگونه موتورهای جستجو می خزند، فهرست می کنند و رتبه بندی می کنند

قبل از پرداختن به نکات ما برای بهینه سازی تصاویر و GIF ها برای سئو، اجازه دهید به طور خلاصه درباره نحوه عملکرد موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) و نحوه رتبه بندی محتوا بحث کنیم. 3 مرحله برای پردازش محتوای جدید توسط Google، از جمله تصاویر و GIF وجود دارد: خزیدن، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی.

1. خزیدن “خزنده” یا کرولر (Crawler )گوگل صفحه شما را اسکن می کند تا بفهمد محتوای صفحه شما حاوی چه چیزی است و ساختار آن چگونه است. پیوندها در این مرحله خزیدن ضروری هستند زیرا خزنده چگونه در سایت شما حرکت می کند. ارسال نقشه سایت خود به گوگل نیز گزینه ای برای خزیدن آن است.

2. نمایه سازی هنگامی که سایت شما خزیده شد، ایندکس می شود. این روش گوگل برای سازماندهی و ذخیره اطلاعات صفحه وب شما بر اساس متن، تصاویر، ویدیوها، کلمات کلیدی و موارد دیگر است. تمام این محتوا برای رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل استفاده می شود.

3. رتبه بندی تمام اطلاعات جمع آوری شده در مراحل 1 و 2 برای رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو استفاده می شود. عواملی مانند مکان، دستگاه، زمان بارگذاری، قابلیت اطمینان و موارد دیگر نیز در نظر گرفته می شوند. با این حال، هیچ عامل دیگری در رتبه‌بندی مهم‌تر از هدف جستجو نیست – آنچه کاربران واقعاً به دنبال آن هستند.

نحوه بهینه سازی تصاویر و GIF ها برای سئو

تصاویر محتوای شما را تقویت می کنند و اغلب می توانند پیام شما را سریعتر و قانع کننده تر از متن به تنهایی منتقل کنند. این مورد شامل گیف‌ها، نمودارها و اشكال می‌شود که بسیاری از مردم آن‌ها را راحت‌تر از دیواری از کلمات می‌دانند. Google Images نیز به خودی خود به یک ابزار جستجوی مهم تبدیل شده است، زیرا جستجوی بصری محبوبیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین چگونه می‌توانیم به خوانندگان آنچه را که می‌خواهند ارائه دهیم و در عین حال گوگل را راضي کنیم و سئوی خود را تقویت کنیم؟

سئوی عکس

انتخاب تصاویر شما

 ناگفته نماند، برای بهینه سازی تصاویر در SEO عکس ها باید با متن شما مرتبط باشند. این به معنای تطبیق تصاویری است که به عنوان راهی برای نشان دادن محتوای متنی شما استفاده می شود.

تصویر انتخابی شما نیز باید در موقعیت صفحه نسبتاً نزدیک به متنی باشد که به آن مربوط است.

اگر می خواهید برای یک تصویر خاص رتبه بندی کنید، سعی کنید آن را تا حد امکان به بالای صفحه اضافه کنید. باز هم، اگر شما آن را نشان می دهید، باید با موضوع کلی پست مطابقت داشته باشد. تصاویر اصلی همیشه در صورت امکان بهتر از عکس های كپي هستند. همین امر در مورد گیف‌ها نیز صدق می‌کند، اما زیاد به آن‌ها تکیه نکنید، زیرا می‌توانند سرعت وب‌سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و این امر باعث از بین رفتن ارزش سئوی سایت شما می‌شود.

نام فایل و فرمت برای سئوی تصویر

نام گذاری تصویر خود برای سئو گامی مهم در بهینه سازی است. با تغییر نام پیش‌فرض تصویر خود برای داشتن کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، به Google اجازه می‌دهید تصویر شما را بدون نگاه کردن به آن بخزد. مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی مقاله و تصویر در ابتدای نام فایل شما قرار دارد.

در مورد فرمت تصویر، واقعاً راه حل «یک اندازه متناسب با همه» وجود ندارد. همه چیز به نحوه استفاده از تصویر بستگی دارد. JPEG برای تصاویر بزرگتر که در آن جزئیات حفظ می شود مناسب است ، در حالی که اندازه فایل نسبتا کوچک نگه داشته می شود عالی است. PNG بهترین گزینه برای شفافیت پس زمینه است. WebP گزینه دیگری است که کیفیت بالا را با حجم فایل کاهش می دهد.

اندازه تصاویر خود را افزایش دهید

زمان بارگذاری نه تنها برای SEO شما بلکه برای تجربه کاربری نیز حیاتی است.

مطمئن شوید که ابعاد تصویر شما با اندازه‌ای مطابقت دارد که می‌خواهید در آن نمایش داده شوند—تصاویری که حجم شان کاهش‌یافته همچنان باید در اندازه اصلی خود بارگذاری شوند. استفاده از تصاویر واکنش گرا نیز مهم است تا تصاویر شما به درستی در دستگاه های مختلف به خوانندگان شما ارائه شود.

اگر از وردپرس استفاده می کنید نیازی نیست که نگران واکنش گرایی سایت خود باشید.

در مورد بهینه سازی SEO GIF، بسیار توصیه می شود که قبل از استفاده آنها را فشرده کنید تا سریع بارگذاری شوند. ابزارهای زیادی برای کمک به بهینه سازی GIF های شما وجود دارد.

دو نوع فشرده سازی تصاویر GIF وجود دارد:

فشرده سازی با اتلاف – کیفیت گیف ها را کاهش می دهد تا زمان بارگذاری را افزایش دهد اما برای خوانندگان قابل توجه نیست.

بهینه سازی بدون تلفات – هیچ پیکسل یا رنگی را حذف نمی کند اما به سرعت فشرده سازی با اتلاف نیست.

بهینه سازی تصویر gif

درج تصویر یا GIF در صفحه شما

اکنون که تصویر شما آماده استفاده است، زمان آن رسیده است که آن را حتی بیشتر آماده برای «خزیدن» کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، برای خوانندگان و گوگل منطقی است که تصویر شما در یک زمینه طبیعی نزدیک به متن مرتبط قرار گیرد.

در مرحله بعد و بسیار مهم، باید از زیرنویس برای تصاویر خود استفاده کنید. چرا؟ زیرا برخی از افراد فقط مقالات را اسکن می کنند و اغلب فقط عناوین و شرح تصاویر را جذب می کنند.

وقتی مقالاتی را می خوانم معمولاً مستقیماً به سمت تصاویر جذب می شوم و همیشه شرح ها را می خوانم تا درباره آنچه که به آن نگاه می کنم بیشتر بدانم. زیرنویس ها برای سئو عالی هستند، اما این کار را بیش از حد انجام ندهید – طبق معمول، تجربه خواننده را در اولویت قرار دهید.

افزودن متن جایگزین یا Alt تصاویر یکی دیگر از تکنیک های تقویت سئوی شماست. تصاویر و GIF ها، درست مانند محتوای متنی، باید توسط خزنده گوگل قابل خواندن باشند.

متن جایگزین (یا تگ alt) توضیحی از تصویر شما است که در صورتی که به هر دلیلی تصویر شما نمایش داده نشود، نشان داده می شود. متن جایگزین را به هر تصویری که استفاده می کنید اضافه کنید و کلید واژه(های) اصلی خود و برخی از انواع توضیحات را اضافه کنید تا خوانندگان و گوگل بدانند چه چیزی را ارائه می کنید.

یافتن توازن مناسب بین تصاویر و/یا GIFها در محتوای شما بسیار مهم است: تعداد بسیار زیاد و کاهش زمان بارگذاری خیلی کم است و محتوای شما کسل کننده، غیرقابل دسترس است و در جستجوی تصویر گنجانده نمی شود.

علاوه بر این، تصاویر و GIF ها به طور جدی نرخ تبدیل را نیز افزایش می دهند. از تصاویر پرهیز نکنید زیرا از آسیب رساندن به SEO خود می ترسید، در عوض با بهینه سازی تصاویر با متن جایگزین، زیرنویس، نام فایل های سفارشی و ابزارهای فشرده سازی، از آن به نفع خود استفاده کنید.