آرتا رسانه

بازاریابی برونگرا چیست؟

آیا بازاریابی برون گرا برای کسب و کار شما مناسب است؟

چگونه تصمیم می گیرید که کدام استراتژی ها به رشد برند شما کمک می کنند؟

اگر سوالی در مورد بازاریابی برونگرا دارید، به جای درستی آمده اید.

بازاریابی برون گرا چیست؟

بازاریابی برون‌گرا که یکی از مباحث آموزش دیجیتال مارکتینگ است جایی است که شما (کسب و کار) با مشتریان خود گفتگو می‌کنید تا آنها را به سمت برند خود جذب کنید. به عنوان مثال، تبلیغات تلویزیونی، تماس های سرد، تبلیغات پولی و پست مستقیم همگی نمونه هایی از خروجی هستند.

از سوی دیگر، بازاریابی درونگرا زمانی است که مشتری شما شروع به گفتگو با شما می کند. به عنوان مثال، آنها از وب سایت شما بازدید می کنند، یک کتاب الکترونیکی می خوانند یا یک مقاله دانلود می کنند.

هدف بازاریابی برونگرا ایجاد فعالانه روابط معتبر از طریق تعامل، ارتباطات هدفمند و قرار دادن شرکت شما در مکان مناسب در زمان مناسب است.

نمی توان انکار کرد که در سال های اخیر محبوبیت بازاریابی درونگرا افزایش یافته است (و دلیل خوبی هم دارد، زیرا نتایج فوق العاده ای ایجاد می کند.) با این حال، به دلیل هزینه بالای هر دسترسی، همچنان 90 درصد بودجه بازاریابی را به خود اختصاص می دهد.

برای بهبود ROI خود در خروجی، باید بودجه خود را به روش هایی اختصاص دهید که برای برند شما کار می کنند. در زیر، ما چند استراتژی را برای امتحان پوشش خواهیم داد، اما ابتدا اجازه دهید در مورد ارتباط آن صحبت کنیم.

آیا بازاریابی برون‌گرا امروزه نیز کاربرد دارد؟

هر صاحب کسب و کاری دوست دارد هزینه ها را کاهش دهد. هنگامی که شما، به عنوان یک مصرف کننده، بلافاصله یک ایمیل تبلیغاتی فروش را بدون نگاه کردن به آن از صندوق ورودی خود حذف می کنید، ممکن است تعجب کنید که چرا آن تجارت به طور مداوم با یک استراتژی خروجی ادامه می یابد.

به احتمال زیاد، آنها یک لیست پستی بزرگ ساخته اند و تبلیغات آنها به هر آدرس ایمیل اختصاص می یابد – بدون توجه به اینکه آیا هر مشتری مستقیماً مخاطب هدف آنها است یا خیر.

چرا؟ آنها برای ایجاد یک لیست پستی سرمایه گذاری کرده اند و بازاریابی برون مرزی هنوز یک ابزار بسیار مفید است. این به طرز شگفت انگیزی در ایجاد آگاهی از برند (تا زمانی که ایمیل های شما به اندازه کافی تکراری نباشد که مشتری از شما متنفر شود)، حفظ ارتباط برند و معرفی محصولات به مخاطبان جدید بسیار خوب است. این به شما کمک می کند تا برای توصیه ها، بازاریابی دهان به دهان و تولید سرنخ در خط مقدم ذهن مشتری خود باشید.

بازاریابی ورودی عالی است، مخصوصاً برای مشاغل کوچکتر و کم‌هزینه، اما اگر مشتریان در وهله اول از وجود محصولات شما اطلاعی نداشته باشند، نمی‌توانند چیزی را جستجو کنند که از آن اطلاعی ندارند.

بازاریابی برون‌گرا تضمین می‌کند که به مردم دسترسی پیدا کنید. در خلأ فریاد نخواهید زد. وبلاگ ها برای سئو عالی هستند و امیدواریم الگوریتم گوگل به شما رحم کند، اما وقتی برای یک تبلیغ تلویزیونی در نیمه وقت یک نمایش محبوب هزینه می کنید: می دانید که دیده می شود.

ممکن است گران باشد، اما، زمانی که به درستی انجام شود، باز هم بازگشت سرمایه (ROI) خوبی را فراهم می کند و امروزه به عنوان مکملی برای بازاریابی درونگرا مطرح است.

7 استراتژی بازاریابی خارجی که باید امتحان کنید

بیشتر موفقیت های بازاریابی از طریق ترکیبی از استراتژی های مختلف حاصل می شود. چه برونگرا باشد چه برون‌گرا، راه‌های مختلفی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما وجود دارد، و اغلب برای دستیابی به اهدافتان، استراتژی‌های مختلفی لازم است.

در اینجا هفت استراتژی فروش خارجی وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت بازاریابی خود استفاده کنید.

شماره 1- استراتژی بازاریابی خارجی: ایمیل سرد

به نظر می رسد ایمیل مدت زیادی است که وجود داشته است، اما هنوز هم بازگشت سرمایه باورنکردنی را برای بازاریابان به ارمغان می آورد.

همه ما به دریافت خبرنامه از وب سایت ها عادت داریم، اما تمایل داریم بخش مهمی از استراتژی خروجی را فراموش کنیم: ایمیل سرد.

ایمیل‌های سرد، ایمیل‌های ناخواسته‌ای هستند که شما برای مشتریان احتمالی ارسال می‌کنید. شما در حال آغاز تعامل هستید، بنابراین کاملاً با اصول بازاریابی برون‌گرا مطابقت دارد.

“همه از دریافت ایمیل های ناخواسته متنفرند، هرزنامه بدترین است.”

خوب، چه می‌شود اگر ایمیل‌های سرد شما مانند ایمیل‌های ناخواسته نباشند؟ اگر آنها بسیار شخصی سازی شده بودند، به وقت مشتری شما احترام می گذاشتند، و در واقع ارزشی فراتر از محصولی که می تواند “همه مشکلات زندگی” را برطرف کند، به آنها ارزش می داد؟

لازم نیست بازاریابی برون‌گرا هرزنامه، غیرشخصی و مبتنی بر فروش باشد. می تواند تمام خلاقیت بازاریابی درونگرا را داشته باشد. با استفاده از درک خود از مخاطبان هدف خود، می توانید ایمیل های سردی بسازید که پاسخ ها را دریافت کرده و سرنخ ایجاد کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که می‌خواهید با ایمیل‌های سرد خود روی آنها تمرکز کنید:

  • پاک کردن لیست خود: مطمئن شوید که به ایمیل های فعال دسترسی دارید
  • خطوط موضوعی جذاب: کلیک کنید
  • شخصی سازی: به مردم این احساس را بدهید که میلیونمین نفری نیستند که این ایمیل را دریافت می کنند
  • ارائه ارزش: شما چیزی از آنها می خواهید، در ازای آن چه چیزی می توانید ارائه دهید؟
    تست A/B همه چیز را آزمایش می کند: خطوط موضوع، امضاها، CTAها، فاصله زمانی بین هر ایمیل، زمان ارسال هر ایمیل، و البته: خود کپی
    جزئیات کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می کنند، به عنوان مثال، 30 درصد از مردم یک ایمیل را بر اساس موضوع باز می کنند، بنابراین مطمئن شوید که همه جنبه های بازاریابی خارجی خود را بهینه می کنید
ایمیل سرد

شماره ۲-استراتژی بازاریابی خارجی: پست مستقیم

اول، من «فناوری پیشرفته» را با ایمیل‌ها توصیه می‌کنم، و اکنون به شما می‌گویم که از طریق نامه برای مردم نامه بفرستید؟

خب بله!

بسیاری از زندگی ما ممکن است آنلاین شده باشد، اما ما هنوز از اینترنت دور هستیم و هنوز نامه دریافت می کنیم. همانطور که مشخص است، ما هنوز از دیدن چیزی در صندوق پستی با نام خود لذت می بریم و این یک روش موثر برای استفاده از بازاریابی برون گرا است.

یک مطالعه علمی نشان داد که فراخوان نام تجاری در میان شرکت‌کنندگانی که در معرض پست مستقیم هستند 70 درصد بیشتر از تبلیغات آنلاین است. ممکن است تجزیه و تحلیل فانتزی نداشته باشد، و ممکن است نتوانید یک GIF روی آن قرار دهید، اما مطمئناً راه خوبی برای جلب توجه برند شما است و همچنان می‌تواند به اخلاق، صدا، و روشی که می‌خواهید مرتبط باشد. خود را معرفی کنید

تخمین‌ها برای میانگین بازگشت سرمایه از طریق پست مستقیم بسیار متفاوت است، و مانند بسیاری از بازاریابی‌های خارجی، همه چیز به این بستگی دارد که کمپین شما چقدر خوب است.

با پست مستقیم، مهم است که:

  • هدف خود را با رویکرد خود حفظ کنید و افراد را بر اساس خریدهای گذشته، موقعیت مکانی، جمعیت شناسی و غیره تقسیم بندی کنید.
  • خلاق باشید و تبلیغ خود را در میان جمعیت برجسته کنید.
  • روشی برای ردیابی موفقیت کمپین درج کنید (کدهای تخفیف منحصربفرد روشی عالی برای مشاهده اینکه کدام مشتریان پاسخ می دهند).
    شاید به نظر نمی رسد که با عصر دیجیتال مطابقت داشته باشد، اما پست مستقیم هنوز یک استراتژی مفید برای خروجی است.

شماره 3- استراتژی بازاریابی خارجی: تبلیغات جستجو

تبلیغات جستجوی پولی را می توان به عنوان تلاقی بین بازاریابی ورودی و خروجی دید. در حالی که کاربر هدف احتمالاً به طور فعال اطلاعات مربوط به محصولات شما را جستجو کرده است، شما همچنان به طور مصنوعی برند خود را در مقابل آنها قرار می دهید، به گونه ای که بیشتر یادآور بازاریابی برون گرا است.

تبلیغات جستجو برای موفقیت فوری عالی هستند.

با سئو، شما یک مقاله می نویسید و تماشا می کنید که موتورهای جستجو به تدریج شروع به رتبه بندی آن می کنند. هنگامی که شروع به ایجاد ترافیک می کند، ابزار شگفت انگیزی است زیرا برای کلیک ها هزینه ای پرداخت نمی کنید، اما زمان می برد و هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.

وقتی روی تبلیغات جستجوی پولی سرمایه گذاری می کنید، برند خود را بلافاصله در SERP ها حضور می دهید و تقریباً ترافیک شما را تضمین می کند. مطمئناً شما برای هر کلیک هزینه پرداخت خواهید کرد که به این معنی است که مهمترین چیز در تبلیغات جستجو بهینه سازی است.

نه تنها تبلیغات شما باید روی نقطه باشد، بلکه صفحات فرود شما نیز باید انجام شوند (در اینجا نحوه اطمینان از تبدیل صفحات فرود من به شما آورده شده است).

آنچه را که می‌خواهید با تبلیغات پولی خود به دست آورید را به وضوح مشخص کنید و مطمئن شوید که همه چیز به سمت ایجاد اقدام از سوی مشتریان شما ساده شده است. مشکلات کوچکی مانند یک صفحه تسویه‌حساب نامرتب می‌تواند به نرخ تبدیل شما آسیب بزند و تفاوت بزرگی در بازگشت سرمایه شما در تبلیغات جستجو ایجاد کند.

میانگین نرخ تبدیل برای تبلیغات جستجو در شبکه Google 4.4 درصد است، اما کار سختی که انجام می‌دهید ممکن است باعث شود که شما فراتر از این میزان تبدیل شوید.

بازاریابی برونگرا

شماره ۴- استراتژی بازاریابی برون‌گرا: تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

روزانه میلیاردها نفر در شبکه های اجتماعی حضور دارند. میانگین استفاده روزانه از شبکه های اجتماعی دو ساعت و 25 دقیقه است.

در بازاریابی، ما در مورد دستیابی به مشتریان شما در جایی که در حال معاشرت هستند صحبت می کنیم، و داده ها نشان می دهد که این امر به طور گسترده در رسانه های اجتماعی وجود دارد. اگر تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را اجرا نمی‌کنید، از دست می‌دهید.

رسانه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر و بیشتر به «پرداخت برای بازی» تبدیل می‌شوند و به طور فزاینده‌ای آن را به ابزاری برون‌گرا تبدیل می‌کنند. رسانه های اجتماعی پولی عبارتند از:

مقرون به صرفه تر از رسانه های اجتماعی ارگانیک است
آگاهی از برند را افزایش می دهد
دسترسی را افزایش می دهد

میانگین پست‌های ارگانیک تنها به پنج درصد از فالوورهای شما می‌رسد، بنابراین برای ایجاد تفاوت با رسانه‌های اجتماعی ارگانیک به دنبال‌کنندگان زیادی نیاز دارید. از طرف دیگر تبلیغات پولی به شما این امکان را می دهد که فوراً به یک مخاطب هدفمند دسترسی پیدا کنید.

یکی از قدرتمندترین جنبه های تبلیغات در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و لینکدین هدف گذاری است. این شرکت‌ها حجم فوق‌العاده‌ای از داده‌ها را روی کاربران خود دارند و شما می‌توانید از آن برای هدفمند شدن بسیار استفاده کنید و تبلیغات خود را به افرادی که قرار است بیشترین تأثیر را روی آنها بگذارند ارائه دهید.

استراتژی بازاریابی برون گرا شماره 5: نمایشگاه/رویدادهای تجاری

شاید بازاریابی تمرکز را از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال تغییر داده باشد، اما مطمئناً این بدان معنا نیست که بیرون رفتن و ملاقات با مردم یک هنر مرده است. یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه برند خود را در مقابل مخاطبان هدف قرار دهید، شرکت در یک نمایشگاه تجاری است.

این می تواند هزینه اولیه زیادی را نشان دهد (به طور متوسط ​​100 تا 150 دلار برای هر فوت مربع از زمین هزینه دارد)، اما قرار گرفتن در معرض و اتصالات جدیدی که ایجاد می کنید می تواند ارزش آن را داشته باشد.

حفظ ارتباط برند چیزی است که مستلزم تعهد دائمی است و داشتن یک جایگاه در یک نمایشگاه بزرگ یکی از راه هایی است که می توانید این کار را انجام دهید. فقط به هر نمایشگاه بزرگ تجاری فکر کنید، و انتظار دارید بزرگترین برندها در آنجا حضور داشته باشند. به عنوان مثال، یک نمایشگاه بین المللی کشاورزی بدون جان دیر چه خواهد بود؟

ممکن است به نظر برسد که این شرکت‌ها آنقدر بزرگ هستند که مهم نیست در یک نمایشگاه شرکت می‌کنند، اما آنها می‌دانند که برای مرتبط ماندن باید قابل مشاهده باشید.

هنگام برنامه ریزی برای یک نمایشگاه تجاری، مطمئن شوید که اهداف خود را تعیین کرده و بودجه خود را به درستی مدیریت می کنید

ایمیل مارکتینگ

شماره 6- استراتژی بازاریابی خارجی: تماس های سرد

خروجی همیشه بهترین شهرت را ندارد و تماس های سرد مطمئناً با این تصویر مطابقت دارند. با وجود این، واقعیت اجتناب‌ناپذیر این است که برای بسیاری از کسب‌وکارها کارآمد است.

فروش و بازاریابی هنوز در مورد دستیابی به مخاطبان جدید و شروع گفتگو هستند و این دقیقاً همان چیزی است که تماس سرد به شما امکان می دهد. البته راه‌های خوب و بدی برای انجام این کار وجود دارد و باید رویکرد خود را با دقت در نظر بگیرید.

باز هم، آسان است که به تماس سرد نگاه کنید و فکر کنید که همه چیز مربوط به اعداد است. مطمئناً، خروجی به حجم متکی است، اما مهمترین جنبه همچنان کیفیت است، در این مورد، کیفیت مکالماتی که می توانید داشته باشید.

به همین دلیل است که از طرح‌های فروش اسکریپت‌شده به سمت رویکردهایی مانند فروش SPIN که تمرکز بر کمک به مشتری برای حل مشکلاتش است (اگر مقالات بازاریابی ورودی من را خوانده‌اید، می‌دانید که این چیزی است که من همیشه در مورد آن صحبت می‌کنم). ).

اگر به استفاده از تماس سرد به عنوان بخشی از استراتژی خروجی خود فکر می کنید، این نکات مهم را در نظر داشته باشید:

روی نرم افزار مناسب سرمایه گذاری کنید: این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و شما را بسیار کارآمدتر می کند.
به تصویر برند خود فکر کنید: سختگیر نباشید، روی روابط رو به رشد کار کنید.
در فهرست مشتریان بالقوه خود تحقیق کنید: مطمئن شوید که به یک مخاطب هدف دسترسی دارید.
به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید: در صورت درخواست افراد را از لیست تماس خود خارج کنید.
از اقشار آسیب پذیر محافظت کنید: مراقب مشتریان خود، به ویژه افراد مسن باشید، و محافظت هایی (مانند 30 روز ضمانت بازپرداخت وجه) در نظر بگیرید تا به آنها اجازه دهید نظر خود را تغییر دهند.

شماره 7 استراتژی بازاریابی خارجی: تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و چاپی

بازاریابی آنلاین شیوه تبلیغات کسب و کارها را تغییر داده است، اما تبلیغات سنتی هنوز مرده نیست.

مکان های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید و به رشد برند خود ادامه دهید. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی ممکن است نیاز به سرمایه گذاری بیشتری نسبت به سایر اشکال داشته باشد. مانند PPC اما هنوز هم نتایج بزرگی به همراه دارند.

یک آمریکایی معمولی ممکن است بیش از دو ساعت در روز را در رسانه های اجتماعی سپری کند، اما مصرف تلویزیون سنتی در میان نسل های قدیمی تر حتی بیشتر است:

آمریکایی های 50 تا 64 ساله به طور متوسط هر روز چهار ساعت و 59 دقیقه تلویزیون سنتی تماشا می کنند.
افراد بالای 65 سال شش ساعت و 39 دقیقه عظیم را تماشا می کنند.
مصرف رسانه های سنتی ممکن است در حال تغییر باشد، اما هنوز وجود دارد – و بنابراین هنوز یک فرصت بزرگ برای بازاریابان است. اطمینان حاصل کنید که جمعیت شناسی هدف خود را درک کرده اید و برند خود را با پیام های خلاقانه به نمایش می گذارید و همچنان می توانید بازدهی عالی در سرمایه گذاری خود مشاهده کنید.

سوالات متداول بازاریابی برون مرزی

تفاوت بین بازاریابی ورودی و خروجی چیست؟

برون‌گرا متکی به کسب‌وکار است که تعامل را آغاز می‌کند، در حالی که بازاریابی درون‌گرا به جستجوی مشتری برای برند شما متکی است.

آیا رسانه های اجتماعی بازاریابی درون گرا است یا برون گرا؟
رسانه های اجتماعی می توانند هم ورودی و هم برون گرا باشند. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی پولی به عنوان بازاریابی خارجی طبقه‌بندی می‌شوند، در حالی که دسترسی ارگانیک بازاریابی ورودی است.

چرا بازاریابی برونگرا موثر است؟
بازاریابی برون مرزی اغلب موثر است زیرا فوری است. شما منتظر نیستید که مردم شما را پیدا کنند، بلکه برند خود را در مقابل مردم قرار می دهید و تعاملات را آغاز می کنید.

آیا بازاریابی خارجی مرده است؟

نه، خیلی زنده است. بسیاری از کسب‌وکارها هنوز هم برای دستیابی به بازدهی خوب از سرمایه‌گذاری خود از خروجی استفاده می‌کنند.

نمونه هایی از بازاریابی برون گرا چیست؟

به عنوان مثال می توان به تبلیغات جستجوی پولی، تبلیغات رسانه های اجتماعی، ایمیل سرد، تماس های سرد، نمایش های تجاری و تبلیغات تلویزیونی/رادیویی/چاپ اشاره کرد.

نتیجه‌گیری بازاریابی برون‌گرا

بازاریابی برون‌گرا چیزی است که امروزه نیز مرتبط است. این یک مکمل عالی برای بازاریابی ورودی شما و راهی عالی برای رشد نام تجاری شما است.

بازاریابی یک زمینه رقابتی است، و گاهی اوقات نمی‌توانید به افرادی که به شما مراجعه می‌کنند تکیه کنید، در عوض، باید نام خود را مطرح کنید و تضمین کنید که در معرض دید قرار می‌گیرید. در این موارد، ایمیل‌های سرد، تبلیغات جستجو، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، نمایشگاه‌های تجاری، تماس‌های سرد و تبلیغات رسانه‌های سنتی می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند.

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که بسیاری از اصول یکسان بازاریابی درونگرا همچنان در مورد بازاریابی خارجی اعمال می شود. شما هنوز باید مخاطب هدف خود را درک کنید، و باید بتوانید ارزش ارائه دهید و به حل مشکلات افراد کمک کنید.

اگر بتوانید این کار را با موفقیت انجام دهید، بازاریابی برون‌گرا می‌تواند بخش مهمی از استراتژی شما باشد.

استراتژی بازاریابی خارجی مورد علاقه شما چیست؟

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا