• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ

مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ

بازاریابی محصولات یا خدمات شما از طریق ایمیل می تواند راهی سریع، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی با تشویق بازدیدهای مکرر از وب سایت باشد.

بازاریابی ایمیلی به شما امکان می دهد پیام های هدفمند و شخصی سازی شده ایجاد کنید که می تواند به شما کمک کند تا روابط معناداری با مشتریان خود ایجاد کنید. همچنین می تواند نرخ پاسخ به کمپین های بازاریابی مستقیم شما را بهبود بخشد.

با این حال، مهم است که از بازاریابی ایمیلی که یکی از مباحث مهم آموزش دیجیتال مارکتینگ است، بیش از حد استفاده نکنید. دریافت ایمیل های بازاریابی اگر نامربوط، مکرر یا ناخواسته باشد می تواند باعث آزار مردم شود.

سازمان‌ها موظفند از قوانین مختلف حفاظت از داده‌ها، از جمله مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی (PECR) و مقررات عمومی حفاظت از داده‌های بریتانیا (GDPR) پیروی کنند. اقدامات اجرایی ممکن است علیه هر سازمانی انجام شود که به تعهدات خود تحت PECR و GDPR عمل نمی کند و جریمه های قابل توجهی ممکن است صادر شود و ممکن است مسئولیت قراردادی ایجاد شود.

مزایای ایمیل مارکتینگ

مزایای بازاریابی ایمیلی

مزایای بازاریابی ایمیلی عبارتند از:

  • مقرون به صرفه 

هزینه های بازاریابی ایمیلی می تواند بسیار کمتر از بسیاری از اشکال دیگر بازاریابی باشد. هیچ هزینه تبلیغات، چاپ یا هزینه فضای رسانه ای وجود ندارد.

  • مبتنی بر مجوز 

لیست بازاریابی شما از افرادی تشکیل می شود که فعالانه انتخاب کرده اند ارتباطات ایمیلی را از شما دریافت کنند. مشتریانی که واقعاً به محصولات و/یا خدمات شما علاقه مند هستند، احتمالاً با کسب و کار شما درگیر می شوند.

  • طراحی انعطاف‌پذیر 

می‌توانید متن ساده، گرافیک یا فایل‌ها را پیوست کنید – هر کدام که برای پیام شما مناسب‌تر است. انتخاب گزینه های طراحی به شما امکان انتقال برند تجاری خود را می دهد.

  • مقیاس پذیر 

از بازاریابی ایمیلی می توان برای دستیابی به مخاطبان بزرگ یا لیست های هدفمند کوچکتر استفاده کرد.

  • شخصی سازی و تقسیم بندی 

با بازاریابی ایمیلی می توانید پیام ها را شخصی سازی کنید. شما همچنین می توانید لیست بازاریابی خود را تقسیم بندی کنید، به طوری که مشتریان شما پیام هایی را از شما دریافت کنند که به آنها علاقه مند هستند – این به افزایش تعامل آنها با شما کمک می کند.

  • قابل اشتراک‌گذاری 

برای افراد آسان است که محتوای ایمیل شما را فوروارد کرده و به اشتراک بگذارند و شهرت خود را از طریق بازاریابی دهان به دهان یا ویروسی ایجاد کنند. این ممکن است به مشتریان جدید کمک کند تا پیروان برند شما شوند.

  • تبدیل ها و افزایش فروش 

اگر تبلیغ جدیدی دارید، مردم می توانند روی پیوندها کلیک کرده و فوراً تماس برای اقدام شما را دنبال کنند. بازاریابی ایمیلی نیز در هر مرحله از فرآیند خرید موثر است. به عنوان مثال، می‌توانید بر کسی تأثیر بگذارید تا محصول شما را انتخاب کند، رابطه با مشتری را پس از معامله تقویت کنید و همچنین خریدهای آینده را تشویق کنید.

  • قابل اندازه گیری 

می توانید موفقیت یک کمپین را با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل وب ارزیابی کنید. شما به راحتی می توانید کپی، خطوط موضوعی و طرح های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام موثرتر است که به شما امکان می دهد کمپین های آینده را بهینه کنید.

  • معیار 

می توانید نتایج خود را با سایرین در صنعت خود مقایسه کنید. بسیاری از گزارش‌های معیار بازاریابی ایمیلی رایگان در دسترس هستند – با جستجوی آنلاین آنها را پیدا خواهید کرد. داده های معیار می تواند به شما در ارزیابی و اولویت بندی فرصت های بهبود کمک کند.

  • قبل از ارسال تست کنید 

تست A/B خطوط موضوع، فراخوان برای اقدام، شخصی‌سازی، کپی ایمیل، تصاویر یا پیام‌ها اطمینان حاصل می‌کند که محتوای ایمیل شما به همان اندازه که می‌تواند قبل از ارسال آن موثر باشد.

  •  مزاحمت کمتر

برخلاف بازاریابی تلفنی، گیرندگان می توانند پیام شما را در زمانی که مناسب هستند بخوانند. مشتریان همچنین می‌توانند در صورت تمایل به دریافت پیام‌های متفاوت از سوی شما، تنظیمات برگزیده خود را به‌روزرسانی کنند یا اگر احساس کنند دیگر نمی‌خواهند ارتباطات ایمیل شما را دریافت کنند، اشتراک خود را لغو کنند.

  • سازگار با محیط زیست 

بازاریابی ایمیلی برای محیط زیست بهتر از بازاریابی مستقیم از طریق پست  است زیرا چیزی چاپ نمی شود.

  • صرفه جویی در زمان

از طریق اتوماسیون می توانید ایمیل هایی را برای ارسال به مشتریان بر اساس عملکردی که در وب سایت شما انجام داده اند راه اندازی کنید – به عنوان مثال. هنگامی که کاربر در وب سایت شما ثبت نام می کند، یک ایمیل خوشامد بفرستید، یا در صورتی که کاربر سبد خرید آنلاین را رها کند، ایمیلی مبنی بر ارائه مشوق تخفیف ارسال کنید. هنگامی که یک الگو را ایجاد کردید، می توانید برای کمپین های ایمیل متعدد استفاده مجدد کنید.

  • بازاریابی در زمان واقعی 

از طریق ایمیل مارکتینگ می توانید در زمان واقعی با مشتریان ارتباط برقرار کنید. با استفاده از محرک‌های خودکار، مانند فعالیت وب‌سایت، خرید اخیر یا رها شدن از سبد خرید، می‌توانید در زمان مناسب، در مکان مناسب و با پیشنهاد مناسب به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا کنید

معایب بازاریابی ایمیلی

برخی از مشکلات احتمالی بازاریابی ایمیلی عبارتند از:

  • هرزنامه 

ایمیل تجاری یا “هرزنامه”مصرف کنندگان را عصبانی می کند. اگر پیام های شما برای افراد مناسب هدف قرار نگرفته باشد، گیرنده ممکن است ایمیل شما را حذف کند یا اشتراک را لغو کند. شما باید مطمئن شوید که بازاریابی ایمیلی شما با قوانین حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها مطابقت دارد و به درستی برای افرادی که می خواهند آن را دریافت کنند، هدف قرار می گیرد. “نرخ کلیک” برای ایمیل های بدون هدف احتمالاً بسیار پایین است. 

  • ایمیل‌های تحویل‌نشده 

ایمیل‌هایی که طراحی ضعیفی دارند ممکن است تحویل داده نشوند. ایمیل هایی که از کلمات کلیدی یا نویسه های هرزنامه خاصی در عنوان یا محتوای ایمیل استفاده می کنند، به عنوان مثال “£ £”، “رایگان”، “اینجا را کلیک کنید”، احتمالاً توسط نرم افزار ایمیل و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی فیلتر می شوند. اگر لیست‌های بازاریابی خود را به‌روز نگه ندارید، آدرس‌های ایمیل نادرست را خواهید دید که به این معناست که پیام‌های شما به دست شخص مناسب نمی‌رسد.

  • مشکلات طراحی 

ایمیل شما باید طوری طراحی شود که در چندین دستگاه و ارائه دهندگان ایمیل همانطور که باید ظاهر شود. ممکن است با یک مبادله بین طراحی و عملکرد مواجه شوید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند ایمیل‌های فقط متنی دریافت کنند، در نظر بگیرید که اگر چنین است پیام شما چگونه خواهد بود.

  • مشکلات اندازه 

فایل ها باید به اندازه کافی کوچک باشند تا سریع دانلود شوند. ایمیل‌هایی که حاوی تصاویر زیادی هستند ممکن است خیلی طول بکشد تا بارگیری شوند و مخاطبان شما را ناامید کرده و علاقه آنها را از دست بدهند.

  • منابع و مهارت ها

برای یک کمپین ایمیل موفق باید اطمینان حاصل کنید که کپی، طراحی و لیست بازاریابی مناسبی دارید. اگر زمان یا مهارت های داخلی ندارید، برخی از این عناصر را برون سپاری کنید.