آرتا رسانه

چگونه دیجیتال مارکتینگ را شروع کنیم

اگر به دنبال یافتن شغلی با عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستید یا مباحث آموزش دیجیتال مارکتینگ را دنبال می کنید، این راهنما برای شماست.
زیبایی صنعت  این صنعت است. برای کار به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیازی به مدرك ندارید. 

اما شما باید هم مهارت های بازاریابی دیجیتال و هم تجربه عملی را کسب کنید.

اینجاست که این راهنما وارد می شود. من به شما نشان خواهم داد که چگونه دانش خود را افزایش دهید، به علاوه شما را در مراحل مختلفی که ممکن است در مسیر خود برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال حرفه ای طی کنید، راهنمایی کنم.

کار خود را در دیجیتال مارکتینگ در این هفت مرحله آغاز کنید:

  1. وب سایت خود را ایجاد کنید
  2. یک کانال بازاریابی دیجیتال را برای تمرکز روی آن انتخاب کنید
  3. درباره کانال بازاریابی دیجیتال انتخابی خود بیشتر بدانید
  4. آنچه را که یاد می گیرید اجرا کنید
  5. با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رایگان آشنا شوید
  6. برای شغل بازاریابی اقدام کنید
  7. پیشبرد حرفه خود

1. وب سایت خود را ایجاد کنید

در حالی که ممکن است برای به دست آوردن شغل در بازاریابی دیجیتال به هیچ مدرکی نیاز نداشته باشید، به این معنا نیست که شرکت‌ها شما را بلافاصله برای یک موقعیت استخدام می‌کنند.

ابتدا باید:

  1. مهارت های خود را در دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنید.
  2. نشان دهید که آن مهارت ها را دارید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که وب سایت خود را ایجاد کنید.

با ساختن وب سایت خود، آزمایشگاهی ایجاد می کنید که در آن می توانید استراتژی های بازاریابی مختلف را آزمایش کرده و یاد بگیرید. همه بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن به سایت شخص دیگری.

نه تنها این، چه چیز دیگری می تواند مهارت های شما را بهتر از نشان دادن اینکه واقعاً چیزی را از ابتدا رشد داده اید نشان دهد؟

به عنوان مثال، زمانی که من برای اولین بار در بازاریابی دیجیتال شروع کردم، من و دوستانم یک وب سایت در مورد سرگرمی خود ایجاد کردیم: رقص بریک.

صادقانه بگویم – وب سایت زشت بود. اما این فرصتی را به من داد تا کارهایی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، توسعه و غیره را تمرین کنم. این سایت، اگرچه در نهایت ناموفق بود، در کمک به من برای کسب تجربیات عملی بسیار مهم بود.

نیازی به تفکر بیش از حد در این مورد نیست. نکته کلیدی این است که فقط شروع کنید و تمرین کنید.

جایگاهی را که به آن علاقه دارید انتخاب کنید و با استفاده از وردپرس یک سایت ایجاد کنید. در مورد چیزهایی مانند لوگو یا استراتژی کسب درآمد نگران نباشید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه یک وب سایت وردپرس راه اندازی کنید، فقط یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید. شما هزاران آموزش را پیدا خواهید کرد. یا اینکه می توانید اینکار را به شرکت های طراحی سایت بسپارید.

2. یک کانال بازاریابی دیجیتال را برای تمرکز روی آن انتخاب کنید

کانال های دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارد. کتاب کشش 19 مورد از آنها را فهرست می کند که عبارتند از:

از آنجایی که شما به تنهایی وب سایت خود را اجرا می کنید، از نظر زمان، تلاش و منابع برای اجرا در هر کانال بازاریابی غیرممکن است. در عوض، توصیه می کنیم فقط بر روی یک حوزه بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ

اما کدام کانال را باید انتخاب کنید؟ بیایید به مزایا و معایب سه کانال محبوب نگاه کنیم.

تبلیغات آنلاین

این شامل خرید تبلیغات در رسانه هایی مانند گوگل، فیس بوک و اینستاگرام است. به طور کلی، این استراتژی برای جذب سریع ترافیک به سایت شما عالی است.

با این حال، اگر کاملا مبتدی هستید، این کانال ممکن است در سمت ریسک قرار گیرد. مدیریت تبلیغات آنلاین صرفاً به روشن کردن آن و اجازه دادن به جریان ترافیک نیست. شما همچنان به دانش و تجربه نیاز دارید تا در نهایت تمام پول خود را از دست ندهید.

بنابراین اگر می‌توانید مقداری بودجه برای آزمایش و یادگیری این کانال کنار بگذارید، ادامه دهید. در غیر این صورت، ممکن است برای شما مناسب نباشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

این مورد شامل ایجاد دنبال کننده در رسانه های اجتماعی و هدایت ترافیک از این سیستم عامل ها است. شما باید با آنها آشنا باشید. به علاوه، از آنجایی که ارسال محتوا رایگان است، آزمایش آسان است.این می تواند یک کانال ایده آل برای شروع باشد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که بازاریابی شبکه های اجتماعی فقط به این معنی نیست که هر چند روز یک بار چیزی در اینستاگرام خود پست کنید. هر پلتفرم شبیه کشور خودش است. برای انجام خوب، باید “فرهنگ” را درک کنید – چه چیزی باعث می شود که کاربران چه چیزی را ببینند، انواع محتوایی که اجرا می کنند و غیره.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو عمل بهینه سازی صفحات برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو مانند گوگل است.

نکته مهم این است که به محض رتبه بندی، ترافیک رایگان، منفعل و ثابتی از موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد.

با این حال، نقطه ضعف این است که زمان زیادی برای کار کردن آن نیاز است. برای دیدن نتایج به صبر نیاز دارید. اما ثواب دارد.

مطمئن نیستید کدام کانال را انتخاب کنید؟
با سئو شروع کنید.  اما ما همچنان سئو را بر اساس چند دلیل توصیه می کنیم:

  • شروع آن رایگان است. برخلاف تبلیغات آنلاین، برای شروع یک کمپین سئو به پول نیاز ندارید.
  • هزاران ابزار سئوی رایگان در اطراف وجود دارد.
  • این یکی از معدود کانال های جذب مشتری مقیاس پذیر دراز مدت است.
  • مهارت‌هایی که در سئو می‌آموزید (به عنوان مثال، نوشتن محتوا، اطلاع رسانی، ایجاد لینک، ارتقاء محتوا و غیره) به راحتی به سایر جنبه‌های بازاریابی دیجیتال قابل انتقال هستند.

3. درباره کانال بازاریابی دیجیتال انتخابی خود بیشتر بدانید

برای انجام این کار، در Google جستجو کنید.

به دنبال راهنمای دقیق باشید، چیزها را به خوبی توضیح دهد و اخیراً به‌روزرسانی شده باشد. بخش آخر اهمیت ویژه ای دارد زیرا بازاریابی دیجیتال یک صنعت پرسرعت است.

این آموزش ها باید پایه خوبی در زمینه اصول سئو به شما بدهد.

از آنجا، اگر مایلید بیشتر در مورد SEO کاوش کنید، توصیه می کنم از این منابع استفاده کنید:

4. آنچه را که یاد می گیرید اجرا کنید

اگر می خواهید عضله سازی انجام دهید، مهم نیست که چند آموزش یوتیوب را تماشا می کنید. شما هنوز باید یک نوار پیدا کنید و تمرین کنید.

در بازاریابی دیجیتال هم همینطور.

فقط محتوا مصرف نکنید تنها چیزی که منجر به فلج تجزیه و تحلیل می شود – بیش از حد فکر کردن و در عین حال انجام ندادن کاری است. به من اعتماد کن، من آنجا بوده ام.

وقتی چیزی یاد گرفتید، باید پایین بیایید، کثیف شوید و اجرا کنید. به همین دلیل است که شما وب سایت خود را ایجاد کردید.

برای سئو، این به معنای تمرکز بر روی اصولی مانند تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوا و ایجاد لینک است. این سه چیز به تنهایی می توانند بیش از هر چیز دیگری سوزن سایت شما را حرکت دهند.

5. با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رایگان آشنا شوید

از آنجایی که شما به تازگی شروع به کار کرده اید، پرداخت برای ابزارهای بازاریابی ممتاز دشوار خواهد بود.

با این حال نگران نباشید – موارد رایگان زیادی در اطراف وجود دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید:

  • Google Analytics. داده‌هایی مانند تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، به کدام صفحات می‌روند، مدت زمانی که می‌مانند و صدها معیار قابل اجرا دیگر را ببینید. نحوه استفاده از آن را در این راهنما بیاموزید.
  • Google Search Console (GSC). ببینید کدام صفحات در گوگل ایندکس شده اند، کلمات کلیدی سایت شما برای آنها رتبه بندی می شود و وب سایت هایی که به شما لینک می دهند. این راهنما به شما نحوه استفاده بهینه از GSC را آموزش می دهد.
  • Ahrefs Webmaster Tools (AWT). بک لینک ها و رتبه بندی کلمات کلیدی وب سایت خود را ببینید، به علاوه سایت خود را برای مشکلات رایج سئو که می تواند به عملکرد آن آسیب برساند اسکن کنید.
  • ConvertKit. یک ابزار ایمیل مارکتینگ. طرح رایگان آنها به شما امکان می دهد تا حداکثر 1000 مشترک را مدیریت کنید.
  • Buffer. ابزار رایگان برنامه ریزی رسانه های اجتماعی. فرآیند ارسال محتوا را خودکار می کند.

6. برای شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ اقدام کنید

با مهارت‌های جدیدتان، وقت آن است که به آگهی های شغلی ضربه بزنید.

آنچه شما به دنبال آن هستید یک موقعیت کارآموزی یا سطح ابتدایی است. این می تواند نقشی در یک آژانس بازاریابی دیجیتال یا یک موقعیت داخلی باشد. به عنوان مثال، من به عنوان کارآموز بازاریابی در یک استارتاپ فناوری پوشیدنی شروع کردم. بعداً این فرصت را به یک نقش تمام وقت تبدیل کردم.

با این حال، حتی برای این موقعیت ها، رقابت شدید است. بنابراین، شما به راهی برای متمایز شدن از جمعیت نیاز دارید.

در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • تکنیک کیف
  • شبکه سازی
  • در ملاء عام کار کنید
  • خود را بازاریابی کنید

تکنیک کیف

این یک تاکتیک مصاحبه شغلی است که توسط رامیت ستی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز ابداع شده است. اساسا، شما:

درباره شرکتی که برای آن درخواست می دهید تحقیق کنید؛
بزرگترین مشکلات بازاریابی دیجیتال آنها را پیدا کنید.
راه حل هایی برای رفع آنها ایجاد کنید.
در اینجا درباره تکنیک بیشتر بدانید:

شبکه سازی

جامعه شناسان دریافته اند که اکثر مشاغل غیرقابل مشاهده و با دستمزد بالا از طریق نزدیکترین دوستان شما پیدا نمی شوند. در عوض، آنها از پیوندهای ضعیف پیدا می شوند، به عنوان مثال، آشنایان معمولی یا افرادی که دارای مدرسه یا پیشینه فرهنگی مشابهی هستند.

این دلیلی است که شما باید همیشه در حال شبکه باشید.

ابتدا یک یا چند نفر را که در دیجیتال مارکتینگ تحسین می کنید پیدا کنید. سپس این استراتژی سه قسمتی را دنبال کنید:

تمام محتوایی را که شخص تولید کرده است مصرف کنید. اگر از هر قطعه خاصی لذت بردید یا از آن یاد گرفتید، آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و آن شخص را تگ کنید. همچنین می‌توانید یک ایمیل برای تشکر یا تعارف ارسال کنید.
به آنها بستری بدهید که بتواند کارشان را تبلیغ کند. با آنها برای یک مقاله، پادکست، ویدیو و غیره مصاحبه کنید. این سایت نباید خودتان باشد. می تواند برای دیگری باشد اما باز هم، حتی اگر وب سایت کوچکی دارید، ناامید نشوید. برخی از مردم خوشحال خواهند شد که کمک کنند.
دریابید که آنها در حال حاضر روی چه پروژه ای کار می کنند. این می تواند از طریق اجتماعی آنها آشکار باشد یا می توانید از آنها بپرسید. سپس، دریابید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسند.
مدرکی می خواهید که کار می کند؟ خب، در واقع اینگونه بود که من شغلم را در Ahrefs پیدا کردم.

من با مصرف تمام مطالب وبلاگ Ahrefs شروع کردم. سپس آنها را در توییتر خود به اشتراک گذاشتم.

من همچنین مرتباً این مقالات را در GrowthHackers تبلیغ می کردم، بدون اینکه کسی از تیم بپرسد:

بعداً با تیم تماس گرفتم و با او برای یک مقاله مهمان در LeadFeeder مصاحبه کردم. در این فرآیند، متوجه شدم که او روی راه اندازی وبلاگ نویسی برای تجارت کار می کند.

بنابراین، من کمک کردم:

من دوره بتا را گذراندم و بازخورد خود را ارائه کردم. من حتی گواهی دادم.
من این دوره را در همه جا تبلیغ کردم – جوامع اسلک، گروه های فیس بوک و غیره.
من تیم را با افراد دارای مخاطب مرتبط کردم تا بتواند دوره را تبلیغ کند.
مهمتر از همه، من همه کارها را مجانی انجام دادم و در ازای آن چیزی نخواستم. و خوب، همانطور که می گویند، بقیه تاریخ است.

در ملاء عام کار کنید

من که مدتی در این صنعت بوده‌ام، شاهد بوده‌ام که بسیاری از بازاریابان از جایی بیرون آمده‌اند و شروع به جذب و نفوذ کرده‌اند. کاری که آنها انجام دادند ساده بود-آنها شروع به به اشتراک گذاشتن آنچه می آموختند در ملاء عام کردند.

آستین کلئون در Show Your Work می نویسد:

یک بار در روز، پس از انجام کارهای روزانه خود، به اسناد خود بازگردید و بخش کوچکی از فرآیند خود را پیدا کنید که می توانید آن را به اشتراک بگذارید.
از به اشتراک گذاشتن آنچه روی آن کار می کنید نترسید. موفقیت و شکست خود را نشان دهید. این نه تنها باعث جذب بازاریابان و ایجاد شبکه شما می شود، بلکه باعث رشد برند شخصی شما نیز می شود.

خود را بازاریابی کنید

نینا مفلح می خواست در Airbnb کار کند. با این حال، درخواست برای پست های شغلی برای او کارساز نبود. بنابراین، او رزومه‌ای ایجاد کرد که دانش خود را در مورد Airbnb، صنعت سفر و فرصت‌هایی که از دست می‌دادند به نمایش گذاشت.

او سپس این توئیت را در مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی Airbnb منتشر کرد، توجه آنها را جلب کرد و مصاحبه ای انجام داد.

این رزومه همچنین در فضای مجازی منتشر شد و توجه Uber و LinkedIn را به خود جلب کرد.

چگونه می توانید ثابت کنید که در زمینه بازاریابی فعالیت می کنید؟ کاری را انجام دهید که نینا انجام داد: خلاق باشید، خود را بازاریابی کنید و توجه شرکت هایی را که می خواهید در آنها کار کنید جلب کنید.

7. پیشبرد حرفه خود

پس از چند سال در بازاریابی دیجیتال، می توانید شروع به بررسی گزینه های مختلف در مورد چگونگی پیشرفت شغلی خود کنید.

در حالی که بحث در مورد کل فرآیند توسعه شغلی خارج از محدوده این مقاله است، اجازه دهید به برخی از فرصت های بالقوه آینده نگاه کنیم.

  • ماندن در خانه
  • فریلنسینگ
  • راه اندازی آژانس خود 
  • مشاوره
  • وب سایت های بیشتری بسازید
بازاریاب دیجیتال

ماندن در خانه

به طور کلی، این معمولی ترین مسیر است. علیرغم آنچه مردم می خواهند شما به آن اعتقاد داشته باشید، کارمند بودن شرم آور نیست. همه نمی توانند بیرون بروند و به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند.

اکنون، مهم است که توجه داشته باشید که لزوماً نباید از سایت های خود دست بکشید. شرکت‌های خوب شما را تشویق می‌کنند تا زمانی را صرف پروژه‌های جانبی خود کنید تا هنر خود را بهبود ببخشید.

اینها معمولاً افرادی هستند که می خواهید برای آنها کار کنید زیرا آنها شما را به چالش می کشند تا در کار خود استاد شوید.

فریلنسینگ

فریلنسینگ یک راه عالی برای به دست آوردن تجربه عملی بیشتر و در عین حال افزایش درآمد است. اگر چند سالی است که وارد حرفه خود شده‌اید، این احتمال وجود دارد که از قبل کارهای آزاد برای شما آماده شده باشد.

حتی اگر ارجاع یا درخواست های ورودی دریافت نمی کنید، نگران نباشید. شما همیشه می توانید برای مشاغل در سایت هایی مانند Upwork، ProBlogger و غیره درخواست دهید.

مطالعه توصیه شده: چگونه یک فریلنسر سئو شویم – درس های آموخته شده از بیش از 10 سال در صنعت

راه اندازی آژانس خود 

بسیاری از افرادی که در بازاریابی دیجیتال مهارت دارند، در نهایت آژانس خود را راه اندازی می کنند. خوبی راه اندازی آژانس خود این است:

شما می توانید همزمان با بسیاری از مشتریان کار کنید، زیرا تیم هایی برای مدیریت حساب های مشتری خواهید داشت.
همچنین می توانید خدمات بیشتری ارائه دهید، زیرا تیم شما متنوع خواهد شد.
یک فروشگاه بودن به شما این امکان را می دهد که پتانسیل درآمد خود را در فروش های بالا به حداکثر برسانید.
با این حال، راه اندازی یک آژانس به معنای استخدام یک تیم است. این می تواند پرهزینه باشد (حقوق، فضای اداری و غیره). شما همچنین باید مهارت های بازاریابی غیر دیجیتال مانند استخدام، فروش، حسابداری و غیره را کسب کنید.

همچنین این احتمال وجود دارد که شما باید هم استراتژی و هم اجرا را قبل از رسیدن به مقیاس انجام دهید.

مشاوره

اگه تو هستی:

علاقه مند به انجام کار به تنهایی؛
اما علاقه ای به راه اندازی آژانس ندارم
سپس مشاوره مستقل ممکن است یک مسیر بالقوه باشد.

سم – پسر ما در یوتیوب – قبل از کار تمام وقت در Ahrefs یک مشاور بازاریابی دیجیتال بود. طبق تجربه او، مشاوره نسبت به آژانس دارای حاشیه خالص بهتری است. نرخ های ساعتی نیز معمولاً از صدها تا هزاران دلار متغیر است.

با این حال، شما در تعداد مشتریانی که می توانید بپذیرید محدود خواهید بود. دلیل: کسب و کارها معمولاً مشاورانی را استخدام می کنند زیرا در یک زمینه خاص تخصص دارند.

بنابراین، در حالی که ممکن است یک تیم کوچک را برای مدیریت بخش های سیستماتیک کسب و کار خود استخدام کنید، مشتریان در نهایت شما را برای تخصص شما استخدام می کنند. به طور طبیعی، این توانایی شما را برای به دست آوردن مشتریان زیادی محدود می کند.

وب سایت های بیشتری بسازید

بسیاری از بازاریابان دیجیتال این مسیر را ترجیح می دهند، زیرا به آنها اجازه می دهد تا در عین کسب درآمد اضافی، تمرین کنند. یک انتخاب محبوب، به ویژه برای سئوکاران، ساخت یک وب سایت وابسته است.

در این پست وبلاگ درباره بازاریابی وابسته بیشتر بیاموزید یا این ویدیو را تماشا کنید:

سخن پایانی

صرف نظر از اینکه کدام مسیر را انتخاب می کنید، برای تسلط بر بازاریابی دیجیتال، دو کار وجود دارد که همیشه باید انجام دهید.

اول، یادگیری. بازاریابی یک حوزه دائما در حال تحول است. شما باید دائماً در حال یادگیری، اعمال، آزمایش و اصلاح باشید. کتاب بخوانید، به پادکست گوش دهید، ویدیو تماشا کنید و رهبران فکری را به صورت آنلاین دنبال کنید.

دوم، شبکه سازی. شبکه نه تنها شما را در معرض فرصت های شغلی آینده قرار می دهد، بلکه به ملاقات افرادی که ایده های جدید و متفاوتی از خودتان دارند نیز کمک می کند. این می تواند چشم انداز شما را باز کند و به شما کمک کند تا در حرفه خود پیشرفت بیشتری داشته باشید. به هر حال، شما هرگز نمی توانید همه پاسخ ها را خودتان داشته باشید.

منبع : ahrefs

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا