آرتا رسانه

محتوای تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام

آیا می خواهید پست های مشتریان خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید؟ آیا نمی دانید چگونه می توانید محتوای آنها را بدون نقض شرایط خدمات اینستاگرام پیدا کنید و از آنها استفاده کنید؟

در این مقاله، نحوه تشویق مردم به ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، نحوه یافتن UGC و نحوه اشتراک‌گذاری قانونی آن را خواهید آموخت.

بازاریابی ugc از مباحث بسیار محبوب آموزش دیجیتال مارکتینگ است که در اینجا به آن می پردازیم. برای آشنایی با مفهوم محتوای UGC می توانید مقاله UGC چیست را مطالعه کنید.

چرا از محتوای تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام استفاده کنیم؟

قبل از اینکه به نحوه استفاده از UGC در اینستاگرام بپردازیم، بیایید به سرعت آن را دقیقاً بررسی کنیم. UGC صرفاً محتوایی است که توسط افراد دیگر در مورد محصول، خدمات یا برند شما ایجاد شده است. در اینستاگرام، ممکن است محتوایی را که توسط شخص دیگری ایجاد شده است، تگ کنید، @ نام برده شود یا ارسال کنید. معمولاً این مشتریان شما هستند که محتوا را تولید می کنند، اما می تواند مشتریان بالقوه یا به طور کلی مخاطبان شما نیز باشند.

پس چرا باید از UGC استفاده کنید؟ اول از همه، این محتوایی است که شما مجبور نیستید ایجاد کنید. شخص دیگری این کار را انجام می دهد و شما می توانید آن را به تقویم محتوای خود اضافه کنید. دوم، UGC برند شما را از دیدگاه مشتری نشان می‌دهد، نه از دیدگاه شما، که می‌تواند برای مخاطبان شما اعتبار و اعتماد بیشتری داشته باشد.

چگونه تعیین می کنید که چه چیزی باعث ایجاد محتوای UGC خوب برای برند شما می شود؟ وقتی محتوا با لحن، سبک و رنگ برند شما مطابقت داشته باشد، برنده است. و زمانی که محتوا مزایای محصول یا جنبه های مثبت برند شما را برجسته می کند، قطعاً می خواهید از آن استفاده کنید.

دو نمونه مورد علاقه من از برندهایی که از UGC در اینستاگرام استفاده می کنند GoPro و The Love Bomb Co. GoPro از 100% UGC در حساب های اینستاگرام خود استفاده می کند. آنها یک قطعه محتوا ایجاد نمی کنند، و با این حال کل فید اینستاگرام آنها منسجم، روی برند است و قدرت مخاطبانشان را نشان می دهد.

نمونه ugc در اینستاگرام

شرکت Love Bomb یکی دیگر از محصولات مورد علاقه او است، زیرا او فقط چند محصول دارد، اما مخاطبانش تصاویر شگفت انگیز و مرتبطی می گیرند که محصولات او را در محیط های مرتبط به نمایش می گذارد که باعث می شود محصولات ضروری باشد.

در حالی که اینها مارک ها و محصولات بسیار بصری هستند، حتی اگر شما یک محصول اطلاعاتی داشته باشید، اصول همچنان تا حد زیادی یکسان است.

 

نمونه ugc

اکنون که می دانید چرا می خواهید از UGC در بازاریابی اینستاگرام خود استفاده کنید، در اینجا نحوه ترغیب مشتریان خود به ایجاد آن و اشتراک گذاری ایمن آن در حساب کاربری خود آورده شده است.

شماره 1: مخاطبان اینستاگرام خود را تشویق کنید تا UGC را به اشتراک بگذارند

برای اینکه مردم را وادار به ایجاد UGC برای شما کنید، می‌خواهید آن‌ها را تشویق کنید که از هشتگ برند شما استفاده کنند و/یا در محتوای اینستاگرام در مورد برندتان از شما نام ببرند.

شرکت تولید کفش Allbirds هشتگ برند خود را #weareallbirds در جلو و در مرکز بیو اینستاگرام خود قرار می دهد تا برای مخاطبان خود بیشتر دیده شود.

 

 

مثال ugc

علاوه بر بیوگرافی خود، می‌توانید هشتگ و/یا نام کاربری خود را روی رسیدها یا بسته‌بندی با یادآوری کوچکی به مشتریان خود اضافه کنید تا در اینستاگرام پست کنند و شما را تگ کنند.

اگر مکان فیزیکی برای کسب و کار خود دارید، از تابلوها استفاده کنید یا حتی ایستگاه های سلفی راه اندازی کنید تا مردم را تشویق به عکس گرفتن و برچسب زدن شما کنید. شما همچنین می توانید مسابقات یا هدایایی را با UGC به عنوان شرط ورود برای واجد شرایط بودن اجرا کنید.

شماره 2: UGC مناسب را برای اشتراک گذاری در اینستاگرام انتخاب کنید

هنگامی که مردم شروع به اشتراک گذاری UGC در اینستاگرام می کنند، ممکن است تعجب کنید که کجا آن را پیدا کنید. اگر از هشتگ مارک دار استفاده می کنید، به طور مرتب هشتگ را بررسی کنید تا ببینید مردم چه محتوایی درباره برند شما ایجاد می کنند.

اگر مشتریان شما دارند شما را منشن میکنند، یک اعلان فوری دریافت خواهید کرد که شخصی محتوایی در مورد برند شما ایجاد کرده است. همچنین ممکن است بخواهید از ابزار گوش دادن اجتماعی استفاده کنید که نام برند، منشن ها یا هشتگ های شما را در رسانه های اجتماعی برای یافتن محتوایی که افراد ایجاد می کنند منبع می کند.

وقتی نوبت به انتخاب نوع UGC برای اشتراک گذاری می رسد، انتخابی باشید. محتوای مناسبی را انتخاب کنید که برای برند شما کار می کند و پیامی را که ایجاد می کنید را منتقل می کند و رنگ ها را ویرایش کنید یا در صورت نیاز فیلترهایی را برای مطابقت با زیبایی حساب خود اضافه کنید. چیزهایی را که با صدا، لحن و سبک برند شما همسو نیست به اشتراک نگذارید.

همچنین مراقب به اشتراک گذاری پست ها با کودکان در آنها باشید، مگر اینکه برند شما والدین کودکان را هدف قرار دهد. بسیاری از والدین از این ایده که تصاویر فرزندانشان به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شود، خوششان نمی آید.

اگر محتوا شامل الکل یا هر ماده کنترل‌شده دیگری است، مطمئن شوید که تأیید می‌کنید همه افراد در پست بالای سن قانونی استفاده هستند.

شماره 3: درخواست مجوز برای اشتراک گذاری UGC در اینستاگرام

هنگامی که تصمیم گرفتید چه UGC را می خواهید به اشتراک بگذارید، قبل از ارسال مجدد آن باید مجوز کتبی دریافت کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است برای هر درآمدی که ثابت شده است توسط آن پست ایجاد شده است، شکایت کنید.

برای پست فید، می توانید از طریق نظر در مورد پست آنها اجازه بخواهید یا برای آنها یک پیام مستقیم (DM) ارسال کنید. به آنها اطلاع دهید که پست آنها را دوست دارید و می خواهید آن را در حساب اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. سپس بپرسید: “آیا ما اجازه استفاده از آن را داریم؟” پس از دریافت مجوز، می‌توانید محتوا را در حساب خود پست کنید، اما همچنان باید خالق اصلی را ذکر کنید و/یا تگ کنید.

اشتراک‌گذاری استوری ها کمی منطقه خاکستری است، اما ایمن در نظر گرفته می‌شود، زیرا محتوای اصلی را در اشتراک‌گذاری حفظ می‌کند، بنابراین اجازه صریح به همان شیوه مورد نیاز نیست. با این حال، من هنوز آن را تشویق می کنم.

اگر در مورد اشتراک‌گذاری مجدد یک محتوای خاص در اینستاگرام شک دارید، همیشه می‌توانید به سازنده محتوای اصلی پیام دهید تا ببینید مشکلی ندارد. اما به طور کلی، اگر مردم شما را در محتوای خود برچسب گذاری می کنند، آنها آماده اشتراک گذاری آن هستند.

شماره 4: UGC را در فید و استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید

اکنون اجازه دهید در مورد برخی از ابزارهایی که می توانید برای اشتراک گذاری UGC در استوری اینستاگرام و فید استفاده کنید صحبت کنیم.

برای فید، تعدادی برنامه رایگان برای ارسال مجدد وجود دارد. این برنامه‌ها پست، تصویر و کپشن اصلی را می‌گیرند و به شما امکان می‌دهند محتوا را در پروفایل اینستاگرام خود پست کنید. آنها همچنین یک واترمارک با نام کاربری حساب اصلی اضافه می کنند.

استفاده از تصویربرداری از صفحه برای اشتراک گذاری UGC به طور فزاینده ای رایج و آسان تر از اکثر ابزارهای ارسال مجدد است. این کاملاً قابل قبول است تا زمانی که شما مجوز داشته باشید و همچنان کاربر اصلی را تگ کنید.

در مورد استوری های اینستاگرام، ویژگی اشتراک گذاری داخلی وجود دارد که به شما امکان می دهد استوری هایی را که در آنها تگ شده اید مستقیماً در استوری های خود به اشتراک بگذارید. اگر در داستان تگ نشده اید، بازنشر آن داستان برای خودتان آسان نیست. یا باید عکس یا ویدیو را روی صفحه نمایش بگیرید و برای ارسال آن از سازنده محتوا اجازه صریح دریافت کنید زیرا از ابزار اشتراک گذاری درون برنامه ای بومی استفاده نمی کنید.

نتیجه

تولید محتوا سخت است و می تواند زمان بر باشد، به خصوص در پلتفرم های بصری مانند اینستاگرام. اینجاست که UGC می تواند کمک کند. به اشتراک گذاری محتوا از مشتریان و مشتریان بالقوه می تواند راهی شگفت انگیز برای به اشتراک گذاشتن محتوای ارزشمند با مخاطبان، نمایش داستان های مشتری و ارتباط با مخاطبان باشد.

شما چی فکر میکنید؟ چقدر از UGC در حساب اینستاگرام کسب و کار خود استفاده می کنید؟ .

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا