آرتا رسانه

بازاريابي UGC و سفر مشتری

سفر مشتری محتوای تولید شده توسط کاربر بر اساس هیجان ساخته شده است. اول، هیجان کشف یک محصول. سپس هیجان سفارش و انتظار ورود آن محصول. در نهایت، هیجان تجربه و تعامل با محصول.

گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی این سفر را تسریع کرده‌اند و تصمیمات خرید و منابع مصرف‌کننده را در اختیار خریداران قرار می‌دهند… به معنای واقعی کلمه. این دموکراتیزه کردن استراتژی بازاریابی، محتوای تولید شده توسط کاربر را در اولویت قرار داده است.

اکنون، کمپین های بازاریابی در مورد تبدیل سفر مشتری به یک تجربه جدید هستند. دیگر این نیست که چه کسی زیباترین تبلیغات را دارد. این در مورد آگاهی از نام تجاری است، با استفاده از صدای طرفدارانی که این استراتژی محتوا را از طریق مشارکت خود در محتوای تولید شده توسط کاربر مانند بررسی محصول و محتوای بصری که اصالت را به تجربه می‌افزایند، هدایت می‌کنند.

این سفر مشتری یک انحراف جزئی از قیف های بازاریابی و فروش است که در Business 101 آموزش داده شده است. اکنون، مصرف کننده از آگاهی از برند به خرید از آن برند در زمان بی سابقه می رود. تجارت اجتماعی هم در داخل و هم خارج از شبکه انجام می شود. خریداران بالقوه از طریق لنز اعتماد مشتری و ارتباطاتی که با تولیدکنندگان محتوای مرتبط برقرار می‌کنند، محبوبیت را ارزیابی می‌کنند.

بازاریاب‌ها اکنون می‌توانند زمان کمتری را برای پر کردن کلمات کلیدی صرف کنند (*نکته حرفه‌ای: چیزهای کلیدی را رعایت نکنید) و در عوض طرفداران برند را فعال کنند که وفاداری آنها باید در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های محتوا به نمایش گذاشته شود.

کاربران و مشتریان داستان برند شما را می گویند

نقش یک بازاریاب قبلاً این بود که بفهمد چگونه داستان یک برند را به گونه ای تعریف کند که کاملاً با مشتری ایده آل آنها طنین انداز شود. آنها این کار را با ایجاد محتوای متعلق به خود مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات مجلات، بیلبوردها و قرار دادن محصول در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی انجام دادند. رسانه‌های اجتماعی به برندها این شانس را می‌دهند که یک کانال متعلق به جدید داشته باشند. با استفاده از این کانال، برند می‌تواند هر زمان که می‌خواهد آنچه را که می‌خواهد پست کند، بدون اینکه حق بیمه هنگفتی بپردازد تا مخاطبان ایده‌آل خود را ببینند.

تصمیم فیسبوک برای کسب درآمد از طریق تبلیغات را نیز اضافه کنید، این برندها ناگهان به مشتریان در مکانی که بیشتر وقت خود را سپری می کردند دسترسی پیدا کردند. برخط.

این زمانی بود که داستان از دست بازاریاب ها خارج شد و به دست مصرف کنندگان رفت. لزومی ندارد که صدای یک شرکت یک صدای نام تجاری بیش از حد مدیریت شده باشد که در یک بازار تبلیغاتی توسعه یافته است. می تواند به صدای مشتریان واقعی شما تبدیل شود.

با محتوای تولید شده توسط کاربر، برندها می توانند تجربه مشتریان خود را در طول سفر خرید ارسال کنند و به آن مشتریان اجازه دهند به سایر مشتریان ایده آل بگویند که چرا این برند برای آنها عالی است.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) عکس، ویدیو، گواهی، بازخورد یا نظری است که مشتریان در طول سفر خرید ایجاد می‌کنند. این می‌تواند عکسی از ایمیل تأیید آنها با متنی باشد که می‌گوید: «نمی‌توانم منتظر بمانم تا این برسد!»، ویدیویی از جعبه‌گشایی بسته جدیدشان، یا یک بررسی 5 ستاره در صفحه محصول درباره میزان خوشحالی آنها از آن. خرید آنها

سفر مشتری محتوای تولید شده توسط کاربر، داستان برند است که از دیدگاه مشتری گفته می شود. و ثابت شده است که ROI بزرگی تولید می کند.

نحوه استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر در سفر مشتری

سه مرحله در مسیر خرید وجود دارد که عموماً برای مشتری هیجان انگیزترین مرحله است:

  1. زمانی که مشتری برای اولین بار محصول یا خدماتی را خریداری می کند
  2. زمانی که مشتری محصول یا خدمات خود را دریافت می کند
  3. زمانی که مشتری مزایای استفاده از محصول یا خدمات را تجربه می کند

این مراحل قابل اشتراک‌گذاری‌ترین تجربه‌ها در سفر خرید هستند، زیرا هیجان‌انگیزترین هستند. مشتریان در اولین خرید بسیار هیجان زده می شوند تا سه روز بعد در حالی که منتظر رسیدن خرید به درب منزل خود هستند. به عنوان یک بازاریاب، مهم است که روی چگونگی تقویت و به اشتراک گذاری هیجان در این 3 مرحله حیاتی سفر مشتری با UGC تمرکز کنید.

50 درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند که برندها به آن‌ها بگویند که چه نوع محتوایی را ایجاد و به اشتراک بگذارند. با گفتن داستان برند توسط مشتریان، نقش بازاریاب از توسعه محتوا به سرپرستی و برجسته کردن آن روایت تغییر کرده است.

زمانی که مشتری برای اولین بار محصول یا خدماتی را خریداری می کند

به محض اینکه یک مشتری محصولی را خریداری می کند، می خواهید این لحظه را به راحتی برای او به اشتراک بگذارید. می توانید این کار را با افزودن افزونه ها و ویجت ها به صفحات تشکر پس از خرید خود انجام دهید که به مشتریان امکان می دهد خریدهای جدید خود را با کلیک یک دکمه به اشتراک بگذارند.

این دکمه نمایه رسانه اجتماعی آنها را باز می کند و پست یا توییت آنها را در فیس بوک با محتوایی برای اشتراک گذاری پر می کند. Medium این ویژگی را دارد و به خوانندگان خود امکان می دهد مطالب را در توییتر، لینکدین و فیس بوک به اشتراک بگذارند. نگاهی به نحوه پر کردن یک توییت از قبل بیندازید تا بدون نیاز به انجام کارهای سنگین توسط کاربر، برای اشتراک‌گذاری آماده شود.

 

بازاریابی ugc

محتوا نام بازی است زیرا کاربران شما خریدهای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. آن را جمع آوری کنید، آن را برچسب گذاری کنید، و آن را در استودیوی UGC خود سازماندهی کنید تا زمانی که آماده شدید دوباره توزیع کنید. حتماً از کاربر برای اشتراک‌گذاری محتوای خود اجازه بگیرید و از آنها بخواهید با شرایط و ضوابط شما موافقت کنند.

اکنون که در حال جمع‌آوری جریانی از محتوا از مشتریان هیجان‌زده هستید، می‌توانید از آن به عنوان محتوا در سفر مشتری خود استفاده کنید. این محتوا را به سرنخ‌های سرد و سرنخ‌های گرم نشان می‌دهید تا از اثبات اجتماعی برای تبدیل آنها به سرنخ‌های داغ استفاده کنید.

کوکاکولا، UGC، و سفر مشتری

قبل از اینکه UGC به شهرت برسد، سریع‌ترین سفر مشتری توسط برندهایی ایجاد شد که از تکنیک‌های بازاریابی ویروسی برای جلب توجه مشتری استفاده می‌کردند. آنها می خواستند مشتریان خود بدانند که چه کسانی هستند، برای چه کاری این کار را انجام داده اند و چه فایده ای دارد. سریع و به روش های پر زرق و برق

برای مثال، تأییدیه‌های مشهور کوکاکولا از بریتنی اسپیرز، لبرون جیمز، و پنه‌لوپه کروز مجبور بودند برای آن‌ها بفروشند. هدف کوکاکولا این بود که به مشتریان ایده آل خود نشان دهد که همه بچه های باحال نوشابه خود را می نوشند، بنابراین آنها هم قطعاً می خواستند آن را بنوشند.

این کمپین‌های تبلیغاتی توسط بازاریاب‌هایی مدیریت می‌شد که داستان کوکا را به گونه‌ای تعریف می‌کردند که قبلاً واقعاً خوب کار می‌کرد. امروز، ما شاهد تغییر در رفتار خرید مصرف کننده هستیم. 70 درصد از مصرف کنندگان به نظرات و توصیه های همتایان آنلاین بیشتر از محتوای حرفه ای و کپی اعتماد دارند.

آنها برای متقاعد کردنشان به خرید یک محصول نیازی به تبلیغاتی به سبک Super Bowl ندارند. آنها به یک مشتری یا تأثیرگذار نیاز دارند تا به آنها بگوید چرا باید به این محصول اهمیت دهند.

در اینجا چند مکان وجود دارد که می توانید از UGC که مشتری درست پس از خرید محصول ایجاد می کند استفاده کنید:

  • تبلیغات اجتماعی پولی
  • پست های رسانه های اجتماعی ارگانیک که برای پرورش مخاطبان شما تنظیم شده اند
  • کمپین های ایمیل تعاملی
  • کمپین های ایمیلی را پرورش دهید

زمانی که مشتری محصول خود را دریافت می کند

هنگامی که مشتری محصول خود را دریافت کرد، سفر مشتری تغییر می کند. آنها دیگر نمی اندیشند که تجربه داشتن این محصول فیزیکی یا دیجیتالی چگونه خواهد بود. آنها از طریق این تجربه زندگی می کنند، و در مورد آن هیجان زده هستند.

این فرصت عالی دیگری است تا از مشتریان خود بخواهید دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارند. برای محصولات فیزیکی، می‌توانید از آن‌ها بخواهید هنگام استفاده از آن برای اولین بار ویدیوهای جعبه‌گشایی بسازند یا عکس بگیرند. برای محصولات دیجیتال، می‌توانید از مشتریان بخواهید که بازخورد خود را پس از خواندن فصل اول کتاب دیجیتال خود به اشتراک بگذارند، پس از تماشای اولین ماژول یک کارگاه، یک ویدیو ایجاد کنند، یا در طول یک رویداد مجازی شما را در یک توییت تگ کنند.

نکته کلیدی این است که در مورد آنچه به دنبال آن هستید دقیق باشید. درست مانند سفر مشتری، شما می خواهید تجربه ایجاد UGC تا حد امکان بدون اصطکاک باشد. اگر ایجاد UGC را برای مشتریان خود آسان کنید، آنها با کمال میل این کار را انجام خواهند داد.

Casper و UGC Unboxing Magic

کاسپر از اینفلوئنسرهای میکرو، نانو و مگا خواست تا به آنها کمک کنند تا داستان برندشان را به اشتراک بگذارند. داستان ساده است: یک تشک سفارش دهید، آن را درب منزل تحویل بگیرید، آن را باز کنید و یک خواب عالی داشته باشید.

به مردم کدهای تخفیف داده شد تا با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و کاسپر از آنها خواست تا ویدیوهایی از جعبه گشایی تشک کاسپر خود را به اشتراک بگذارند. در اینجا 3 ویدیو جعبه گشایی (از تعداد زیاد) با 59000 بازدید، 140000 بازدید و 75000 بازدید وجود دارد.

در اینجا چند مکان وجود دارد که می توانید از UGC استفاده کنید که مشتری هنگام دریافت محصول خود ایجاد می کند:

  • تبلیغات اجتماعی پولی، به ویژه هدف‌گیری مجدد
  • صفحه فرود وب سایت
  • کمپین های ایمیلی که پیشنهادات را تبلیغ می کنند
  • پست های اجتماعی ارگانیک با تماس مستقیم برای خرید

زمانی که مشتری مزیت محصول یا خدمات را تجربه می کند

آخرین لحظه هیجان انگیز سفر مشتری زمانی است که شخصی از محصولی که خریده سود می برد. ما به راحتی می گوییم “آخر”، زیرا لحظات هیجان انگیزتری در راه است (مانند ارتقا یا تبدیل شدن به یک مشتری وفادار برای سال های آینده). در حال حاضر، ما به ساده ترین نسخه سفر مشتری می مانیم: هیجان ناشی از خرید، دریافت و تجربه مزایا.

این بخش مهمی از سفر مشتری به سند است. در این مرحله، باید از مشتریان خود بخواهید که بازخورد مستقیمی در مورد تجربه خود از خرید ارسال کنند.

این می‌تواند با درخواست از آن‌ها برای بررسی محصولات خاصی که خریداری کرده‌اند، تشویق آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن یک گواهی ویدیویی، ایجاد یک سری محتوایی که به اشتراک‌گذاری خود با استفاده از محصولشان را ترویج می‌کند و غیره باشد.

هری درای از Marketing Examples با مخاطبان توییتر خود تماس گرفت و از آنها خواست که بازخورد خود را در مورد خبرنامه بازاریابی او به عنوان پاسخ به توییت او ارسال کنند. این یک مثال عالی برای درخواست UGC است: هری یک روش ساده و بدون درز برای ایجاد UGC ایجاد کرد که نیازی به تلاش زیادی از طرف کاربر نداشت.

یو ! فکر می کنی به من لطفی کنی؟

من سعی می کنم ثبت نام خبرنامه جدید خود را با نقل قول های واقعی پر کنم

اگر مثال‌های بازاریابی (@GoodMarketingHQ) را مفید می‌دانید، چند کلمه در زیر نظر دهید

برای هر کمکی از شما متشکرم 

هری از این توصیفات در صفحه فرود برای خبرنامه ایمیل خود استفاده می کند:

ugc

 

حتی اگر نتایج در پایان سفر خرید ایجاد شود، می‌توانید از این UGC با سرنخ‌های سرد، سرنخ‌های گرم و سرنخ‌های داغ استفاده کنید. نکته کلیدی این است که UGC مبتنی بر نتایج را پیدا کنید که با مرحله فعلی سفر مشتری یک سرنخ سرد، مجموعه دیگری از UGC متناسب با سرنخ های گرم و دیگری متناسب با سرنخ های داغ مطابقت داشته باشد. با استودیوی TINT UGC، سازماندهی UGC که جمع آوری کرده اید برای استقرار دقیقاً در کانال مناسب و مرحله دقیق سفر مشتری آسان است تا بیشترین تأثیر را داشته باشید.

در اینجا چند مکان وجود دارد که می توانید از UGC ایجاد شده توسط مشتری در زمانی که مزایای خرید خود را تجربه می کند استفاده کنید:

  • تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی
  • صفحات محصول
  • ایمیل ها
  • پست های اجتماعی ارگانیک

خلاصه ای سریع: نقش UGC در سفر مشتری

ما سه مرحله حیاتی را برای محتوای تولید شده توسط کاربر در سفر مشتری پوشش داده‌ایم. در وبینار ما با Hootsuite، استراتژی‌های بیشتری برای گنجاندن UGC در تمام جنبه‌های چرخه حیات خرید و نقش مهم مراقبت اجتماعی بیاموزید.

سفر مشتری محتوای تولید شده توسط کاربر به صدای مشتریان شما اجازه می دهد فروش را برای شما انجام دهد. در حالی که تبلیغات پیچیده برای ایجاد تبدیل گسترده استفاده می شود، مشتریان دیگر به دنبال محتوای با تولید بالا برای تصمیم گیری در مورد خرید محصول نیستند. در عوض، آن‌ها بر بررسی‌های صفحه محصول و سایر محتوایی که باعث اصالت می‌شود تمرکز می‌کنند.

به لطف رسانه‌های اجتماعی، برندها می‌توانند از عکس‌ها، ویدیوها، توصیفات، بازخوردها و نظرات مشتریان برای رسیدن به نتایج واقعی استفاده کنند:

نود و دو درصد از مصرف کنندگان به توصیه های افراد دیگر اعتماد دارند، حتی اگر افرادی باشند که نمی شناسند.
چهل و هشت درصد ادعا می کنند که محتوای تولید شده توسط کاربر روشی عالی برای آنها برای کشف محصولات جدید است
تبلیغات مبتنی بر محتوای تولید شده توسط کاربر، 4 برابر نرخ کلیک بالاتر و 50 درصد کاهش هزینه به ازای هر کلیک در مقایسه با میانگین تبلیغات دریافت می کنند.
سفر مشتری محتوای تولید شده توسط کاربر تماماً در مورد تسریع قصد خریدار، افزایش قابلیت کشف و ایجاد حامیان تأثیرگذار برند در همه جا است. درباره گنجاندن UGC در سفر خریدار خود بیاموزید، امروز با کارشناسان محتوای ما صحبت کنید.

https://www.tintup.com/blog/user-generated-content-customer-journey/

آرتا رسانه
آرتا رسانه
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
Loading
/
پیمایش به بالا