• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر

مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر

در مقاله قبلی در مورد محتوای UGC با هم دیگر صحبت کردیم. بهترین بخش محتوای تولید شده توسط کاربر این است که معمولاً مقدار زیادی از آن وجود دارد. مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر اغلب یک فکر بعدی است. اما می دانیم که کمپین های UGC خوب محتوای زیادی تولید می کنند. بزرگان را می توان با کمک ها غرق کرد. به هر حال، UGC همه مشتریان را به تولیدکنندگان محتوا و حامیان برند تبدیل می کند.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در عکس‌ها، ویدیوها، بررسی‌ها، توصیفات و نظرات مشتریان خوشحالی که مشتاق صحبت در مورد مزایای محصول یا خدمات شما هستند ارائه می‌شود. این محتوای مشتری محصولات را به نمایش می گذارد، تعامل را افزایش می دهد و آگاهی از برند را ایجاد می کند.

اغلب در سه بخش هیجان انگیز سفر خرید ایجاد می شود:

  1. درست بعد از اینکه شخصی خرید خود را انجام داد
  2. وقتی سفارششون رسید
  3. زمانی که آنها از مزایای خرید برخوردار شوند

این زمانی است که مشتریان خوشحال به سفیران برند تبدیل می شوند. محصولات خود را به دوستان، خانواده و حتی غریبه ها به صورت آنلاین تبلیغ می کنند. این بدان معناست که محتوای تولید شده توسط کاربر اغلب به صورت دسته‌های بزرگ عرضه می‌شود که هر قطعه دارای اعتبار و اثبات اجتماعی است.

برندهایی که از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده می‌کنند، به سرعت از بزرگترین مشکلشان ایجاد محتوا (که وقتی مشتریانشان شروع به تولید محتوا برای آنها می‌کنند منحل می‌شود) به دنبال کردن همه محتوایشان تغییر می‌کنند.

بازاریابان همیشه نیروی انسانی یا منابع لازم برای ایجاد یا جمع آوری محتوای جذاب و معتبر در مقیاس را ندارند – چه رسد به یک پلت فرم منحصر به فرد برای جمع آوری، قالب بندی و توزیع. این بدان معناست که بسیاری از محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت بالا می توانند از شکاف ها عبور کنند و راه خود را در فضای خالی پیدا کنند و دیگر هرگز پیدا نشوند.

بسیار خوب، ما در آنجا کمی دراماتیک هستیم، اما تلاش برای یافتن یک قطعه از محتوای تولید شده توسط کاربر که چند هفته پیش در اینستاگرام به طور تصادفی با آن برخورد کردید، واقعاً دشوار خواهد بود، مگر اینکه آن را در یک مکان آنلاین سازمان‌یافته برچسب‌گذاری کنید.

در این مقاله، بهترین روش‌ها برای مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر را بررسی می‌کنیم تا همیشه UGC را برای کمپین‌ها، پست‌های اجتماعی و سایر نیازهای بازاریابی در اختیار داشته باشید.

بیایید با یافتن محتوای مناسب شروع کنیم.

چگونه محتوای تولید شده توسط کاربر مناسب را پیدا کنیم

در بحث سئو سایت، مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر در سایت هایی که تعاملی هستند، بسیار حائز اهمیت است. اولین بخش مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر، یافتن UGC است که جمع آوری و سازماندهی می کنید. شما این را با استفاده از:

نگاهی به محتوای بصری

برای یافتن محتوای بصری، می‌توانید جستجوی عکس معکوس در Google انجام دهید تا ببینید آیا محتوای عمومی رسانه‌های اجتماعی نشان داده می‌شود یا خیر. همچنین می‌توانید از الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید و از یک قطعه UGC برای یافتن سایر بخش‌های UGC با درگیر شدن با آن و سپس دیدن آنچه در صفحه Discover شما ظاهر می‌شود، استفاده کنید.

هشتگ

هشتگ ها

از هشتگ‌هایی استفاده کنید که برند شما به آن‌ها معروف است یا می‌تواند با آن‌ها شناخته شود تا تصاویری از محصول خود را در طبیعت پیدا کنید. به عنوان مثال، Chipotle می تواند #burrito را جستجو کند تا تصاویری از بوریتوهای خود را که توسط مشتریان خوشحال (کامل) گرفته شده است، بیابد.

منشن

هر زمان که نام تجاری شما مستقیماً توسط مشتری ذکر می شود، می خواهید آن قسمت از محتوا را برچسب گذاری کنید و آن را برای طولانی مدت ذخیره کنید. خوشبختانه، هر بار که در استوری اینستاگرام، توییت، پست لینکدین، پست فیس‌بوک و غیره از شما نام برده می‌شود، مطلع می‌شوید. بنابراین تیم شما می تواند مطمئن شود که بعداً آن UGC را جمع آوری می کند.

کلمات کلیدی و فیلترینگ

می توانید با جستجوی نام تجاری خود در برگه جستجوی پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین، از کلمات کلیدی برای یافتن محتوایی که نام تجاری شما را ذکر می کند، بدون ذکر مستقیم استفاده کنید. این پلتفرم‌ها هر محتوایی را که آن کلمات را ذکر کرده باشد فیلتر می‌کنند تا بتوانید محتوا را جستجو کنید و مرتبط‌ترین و با کیفیت‌ترین محتوا را بیابید.

مشتریان را به ارسال محتوا تشویق کنید

برای تشویق مشتریان به استفاده از UGC و رعایت قوانین اشتراک‌گذاری خاص که به شما در ردیابی آن کمک می‌کند، مسابقات رسانه‌های اجتماعی را اجرا کنید. به عنوان مثال، می توانید از کاربران بخواهید که از یک هشتگ خاص استفاده کنند، مطمئن شوید که شما را در استوری های خود تگ می کنند یا نمایه اجتماعی خود را در پست های رسانه های اجتماعی خود تگ کنید. ترفندهای بیشتر را در آموزش دیجیتال مارکتینگ می توانید دنبال کنید.

هوش مصنوعی

اگر می‌خواهید در زمان کارآمد باشید و از اینکه تیم بازاریابی‌تان ساعت‌ها به دنبال محتوای باکیفیت باشد که می‌توانند آن را تغییر دهند، اجتناب کنید، می‌توانید از پلتفرمی استفاده کنید که از یادگیری ماشین برای یافتن UGC استفاده می‌کند. TINT مانند برون سپاری تلاش‌های UGC خود به یک استاد بازاریابی فوق‌العاده هوشمند و سریع است که می‌تواند تمام UGC مربوطه را جمع‌آوری کند و بهترین محتوا را برای استفاده مجدد به شما نشان دهد.

اکنون که شروع به کشف نحوه یافتن UGC کرده اید، وقت آن است که فیل را در اتاق بیاورید. آیا مجاز به استفاده از آن هستید؟ پاسخ کاملاً بله است، و ما در زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه حقوق استفاده از UGC را دریافت کنید.

نحوه درخواست حق برای استفاده از UGC

قبل از اینکه بتوانید از UGC استفاده کنید، باید حق استفاده از آن را درخواست کنید. بیشتر مشتریان از به اشتراک گذاشتن محتوای خود با برندهایی که دوستشان دارند خوشحال هستند (72٪ از کاربران درخواست یک برند را برای استفاده از محتوای آنها می پذیرند) و این حتی می تواند رابطه قوی تری بین برند و مشتری ایجاد کند. وقتی محتوای خود را در صفحه اینستاگرام برند یا بیلبورد مشاهده می‌کنند، احساس می‌کنند که بخشی از جامعه این برند هستند.

درخواست حق استفاده از UGC شامل ارسال پیامی به مشتری است که از آنها بپرسید آیا با استفاده از UGC در مواد بازاریابی موافق هستند یا خیر. این تضمین می‌کند که می‌توانید بدون نگرانی در مورد قانونی بودن ایمنی آن، UGC را به سمت جلو تغییر دهید. در اینجا نمونه ای از نظری است که می توانید روی یک پست اینستاگرام UGC از یک مشتری بگذارید:

“ما عکس شما را دوست داریم! بسیار ممنون بابت ارسال. آیا می توانیم از این در کانال های بازاریابی خود استفاده کنیم؟ برای موافقت با شرایط با #yes نظر دهید: پیش‌نمایش شرایط.

سپس می توانید مستقیماً به شرایط خود پیوند دهید تا وقتی کاربر برای تغییر هدف محتوای خود “بله” می گوید، با شرایط و ضوابط شما موافقت می کند.

هنگامی که اجازه استفاده از یک عکس را دارید، باید مطمئن شوید که هیچ گونه خطر حق نسخه‌برداری ندارد. این بدان معناست که چیزی در پس‌زمینه وجود ندارد، یا عکس مربوط به کسی نیست که به دلیل حق چاپ نمی‌توانید از آن برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید.

اگر در مورد حقوق و جنبه کپی رایت استفاده از UGC در استراتژی بازاریابی خود نگران هستید، اینطور نباشید. بسیاری از برندها آن را کشف کرده اند، و شما هم می توانید. می‌توانید از ویژگی حقوق UGC ما برای ایجاد پیوندی برای ارسال یادداشت شخصی به کاربران از طریق پیام مستقیم و تشخیص حق نسخه‌برداری TINT استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه UGC قبل از ارسال، عاری از نقض حق نسخه‌برداری است.

نحوه سازماندهی محتوای تولید شده توسط کاربر

همانطور که محتوا مدام وارد می شود، باید یک سیستم مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد کنید تا مطمئن شوید که سازماندهی شده است. می‌توانید فرض کنید که با اجرای کمپین‌هایی که الهام‌بخش UGC هستند، از مشتریان می‌خواهید ویدیوهای جعبه‌گشایی بگیرند یا برای شما بازخورد بگذارند، تعداد زیادی UGC برای انتخاب خواهید داشت. نکته کلیدی این است که با تلاش سازمان خود از بازی جلوتر بمانید تا بتوانید به راحتی محتوای خاصی را در آینده پیدا کنید.

توانایی یافتن و مرتب‌سازی از طریق UGC برای استفاده مؤثر از UGC ضروری است. بهترین راه برای سازماندهی این محتوا، ایجاد مجموعه است. این مجموعه ها می توانند بر اساس محصولات خاص، نوع محتوا، محتوای مختص کمپین های گذشته و غیره باشند. بر اساس آنچه برای سازماندهی این مجموعه‌ها با هم استفاده می‌کنید، می‌توانید مجموعه‌های عمومی را نیز ایجاد کنید تا آژانس‌ها و همکاران بتوانند دارایی‌ها را مشاهده و دانلود کنند.

پیشنهاد ویژه: آموزش سئو با آکادمی آرتارسانه

این فرآیند به صورت کیوریتوری است. دقیقاً به همان شکلی که یک موزه هنری نمایشگاه هایی را برای حمایت از بهترین نمایش برگزار می کند. محتوا را در گروه‌های سازمان‌یافته‌ای که برای خریداران، مشتریان و کارمندان مفید است، تنظیم کنید.

این کمک می کند تا روند گردش کار به جلو برود، زیرا هر طرف درگیر در یک کمپین یا استراتژی UGC می تواند به عکس ها یا ویدیوهایی که برای حرکت به جلو نیاز دارند دسترسی داشته باشد. در حالی که مدیران بازاریابی ممکن است محتوا را برای انتشار در رسانه های اجتماعی تأیید کنند، مدیر رسانه اجتماعی می تواند آن تصاویر را بگیرد و شروع به برنامه ریزی برای پخش زنده در شبکه های اجتماعی کند.

این بخش مهمی از پلتفرم TINT است—ایجاد یک گردش کار یکپارچه با سازماندهی محتوای UGC و در دسترس قرار دادن آن برای هرکسی که نیاز دارید تا همه بتوانند به طور جمعی روی آن کار کنند. ما از یک سیستم برچسب‌گذاری (چه دستی یا برچسب‌گذاری هوش مصنوعی) استفاده می‌کنیم تا بتوانید به راحتی محتوای خاصی را بر اساس آنچه می‌خواهید پست کنید پیدا کنید.

اگر پلتفرمی مانند TINT در دسترس ندارید، می‌توانید از برچسب‌گذاری دستی استفاده کنید تا مطمئن شوید همه پست‌ها با اطلاعات لازم برچسب‌گذاری می‌شوند که باعث می‌شود در آینده قابل جستجو باشند. آن محتوا را به مجموعه مربوطه اضافه کنید و می‌توانید چند ساعت در هفته را صرف برچسب‌گذاری محتوا کنید تا بازیابی آن بعداً بسیار آسان‌تر شود.

نحوه استفاده مجدد از محتوای تولید شده توسط کاربر

با سازماندهی بهتر محتوای تولید شده توسط کاربر نسبت به کمد Marie Kondo، زمان آن رسیده است که آن را تغییر دهید تا بتوان آن را منتشر کرد. هدف از تغییر کاربری UGC این است که آن را برای هر کانال بازاریابی که در آن منتشر می شود عالی کند.

به عنوان مثال، شما نمی خواهید استوری اینستاگرام را به فید اینستاگرام خود تغییر دهید. از آنجایی که استوری ها و پست های فید اینستاگرام ابعاد مختلفی دارند، UGC خوب به نظر نمی رسد. استفاده مجدد از UGC تضمین می‌کند که محتوایی که از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر منتقل می‌شود، همچنان زیبایی‌شناسی اولیه را دارد، اما با توجه به ابعاد پلتفرم جدید.

با استفاده از یک برگه تقلب اندازه تبلیغات در رسانه های اجتماعی، می توانید ابعاد هر نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید، کشف کنید. سپس، در گذشته از برنامه‌هایی مانند فتوشاپ برای ویرایش مشخصات UGC استفاده می‌کردید تا بتوان آن را در پلتفرم‌های دیگر یا همان پلتفرم در یک پست متفاوت (استوری فیسبوک یا اینستاگرام در مقابل پست فیس‌بوک یا اینستاگرام) منتشر کرد.

در TINT، ما این را به یک گزینه با یک کلیک تبدیل کردیم. تنها کاری که انجام می دهید این است که تصمیم بگیرید می خواهید UGC خود را به چه نوع محتوایی تبدیل کنید، روی یک دکمه کلیک کنید و محتوا متناسب با ابعاد فضای تبلیغاتی مرتبط برش داده می شود.

ugc

نحوه انتشار محتوای تولید شده توسط کاربر

شما UGC را پیدا کرده‌اید، حق استفاده از آن را به دست آورده‌اید، آن را سازماندهی کرده‌اید و آن را تغییر کاربری داده‌اید، به این معنی که تنها یک کار برای انجام دادن باقی مانده است. وقت آن است که به انتشار ضربه بزنید و پاداش استفاده از UGC را دریافت کنید (تبلیغات مبتنی بر محتوای تولید شده توسط کاربر، نرخ کلیک چهار برابر بیشتر و کاهش 50 درصدی هزینه به ازای هر کلیک را نسبت به تبلیغات متوسط ​​دریافت می کنند).

UGC را می توان به طور مستقیم در وب سایت شما در یک جریان همیشه به روز از UGC جدید که کاربران وب سایت شما می توانند مشاهده کنند منتشر کرد. شما همچنین می توانید از UGC برای ایجاد دیواری از مشتریان خوشحال مانند کاری که Marie Forleo انجام داده است استفاده کنید. این فقط شروع است – محتوای تولید شده توسط کاربر را می توان با استفاده از ادغام در تمام نقاط تماس سفر خرید به پلتفرم های دیگر ارسال کرد.

اینجاست که داشتن اندازه های مختلف تصویر برای شبکه های تبلیغاتی مختلف مفید است. می‌توانید بدون نیاز به چسبیدن به یک پلتفرم، به نشان دادن UGC آواتار مشتری خود ادامه دهید. با استفاده از این ادغام ها، می توانید با آواتار مشتری خود در اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، توییتر، تیک تاک، پینترست و هر پلتفرم اجتماعی دیگری که منطقی است تعامل داشته باشید.

مهمترین بخش کل این فرآیند اینجاست. پس از انتشار، تجزیه و تحلیل و اندازه گیری نتایج و ROI هر قطعه از محتوا ضروری است. این تضمین می‌کند که می‌توانید بهترین نوع محتوا را برای برند خود بیابید و از مشتریان خوشحال بخواهید آن را برای شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، اگر توصیفات ویدیویی از مشتریان خوشحال در حال حاضر بیشترین تعامل و پایین‌ترین CPC را در فیس‌بوک دارند، از هر مشتری بخواهید یک گواهی ویدیویی ضبط کند تا بتوانید به نشان دادن گواهی‌های جدید به سرنخ‌های داغ ادامه دهید.

بیایید نگاهی به نمونه‌های واقعی برندهایی بیندازیم که محتوای تولید شده توسط کاربر را مدیریت و استفاده می‌کنند تا بتوانید ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

کریسپی کرمه

Krispy Kreme که علاقه مند به افزایش فالوورهای رسانه های اجتماعی خود بود، تصمیم گرفت تا مشتریان خود را تشویق کند تا تجربیات خود را در حالی که منتظر دونات های مورد علاقه خود هستند به اشتراک بگذارند. آنها از مشتریان خود خواستند از هشتگ #krispykrememoments در اینستاگرام استفاده کنند. تیم Krispy Kreme با جستجوی #krispykrememoments و یافتن UGC که می‌خواستند حقوق آن را بخواهند، می‌توانند به راحتی UGC را پیدا کنند.

 

krispy-kreme

این هشتگ ویروسی اکانت جدید اینستاگرام کریسپی کرم را از 0 فالوور به 1.6 میلیون فالوور رساند. کریسپی کرم بعداً از #NationalDonutDay استفاده کرد تا ترافیک وب سایت خود را از 25000 جلسه به 330000 جلسه افزایش دهد و به نام تجاری ترین برند در توییتر تبدیل شود.

به عنوان مشتری TINT، Krispy Kreme توانست تمام این UGC را سازماندهی کند تا در آینده در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

هتل لووز
هتل لووز می‌خواست استراتژی UGC را پیاده‌سازی کند، اما به سرعت متوجه شد که ۹۹ درصد از محتوای موجود برای استفاده، محتوای خوبی نیست. آنها از گذراندن زمان برای بررسی محتوای با کیفیت پایین برای یافتن محتوای عالی که می‌توانستند با استفاده از یادگیری ماشینی و مدیریت هوشمند استفاده کنند، اجتناب کردند. یادگیری ماشینی TINT یک فناوری کشف محتوای مقیاس‌پذیر است که از یادگیری عمیق، تشخیص تصویر و بینش مخاطبان برای نشان دادن مارک‌ها با محتوای باکیفیت استفاده می‌کند.

با یادگیری ماشینی پیشرفته برای انجام کار سخت برای یافتن بهترین UGC برای آنها، هتل Loews تعامل اجتماعی را شصت و دو درصد افزایش داد، زمان صرف شده برای رزرو صفحات را به میزان هشتاد و پنج درصد افزایش داد و درآمد حاصل از آن را 4 برابر افزایش داد. رزرو سایت برند

 

نزدک
وقتی NASDAQ برای شرکت‌هایی مانند Virgin America، ETSY، Zebra، LGI Homes Truecar و غیره آماده عرضه اولیه عمومی شد، آن‌ها می‌خواهند جامعه خود احساس مشارکت کنند. آنها برای هر IPO (که یک رویداد عمومی گسترده است) در Jumbtro خود در میدان تایمز، صفحات تلویزیون در طبقه اول خود که پس‌زمینه مجریان تلویزیون هستند، روی صفحه‌های لمسی در اتاق رسانه طبقه دوم خود و در وب‌سایت خود مراکز اجتماعی ایجاد می‌کنند. .

 

مشکل این است که این محتوا باید سریع منتشر شود. همچنین نیاز به تعدیل و کنترل دارد زیرا به صورت زنده در سراسر جهان به اشتراک گذاشته می شود. NASDAQ باید به سرعت محتوا را تأیید کند (زیرا IPO ها یک رویداد فوق العاده به موقع هستند)، اما همچنین مطمئن باشید که مخاطبان زنده آنها از UGCهایی که آنها ارائه می دهند توهین نمی شوند.

با استفاده از TINT، آن‌ها می‌توانند محتوا را به‌اندازه کافی سریع تأیید کنند تا آن را در مراکز اجتماعی خود دریافت کنند و در صورت وقوع، آن را با IPO مرتبط نگه دارند. Joshua Machiz، مدیر بازاریابی یکپارچه AT NASDAQ می‌گوید: «آنچه که TINT را بهترین می‌کند این است که به ما امکان می‌دهد به راحتی محتوا را در حال حرکت از برنامه تأیید کنیم.

با UGC Studio، مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر برای بازاریابان آسان می‌شود تا بهترین UGC را ذخیره کنند، آن را با استفاده از برچسب‌گذاری هوش مصنوعی سازماندهی کنند، با یک کلیک آن را تغییر کاربری دهند و با اطمینان منتشر کنند. هدف UGC همیشه صرفه جویی در وقت بازاریابان و در عین حال دسترسی آنها به محتوای با عملکرد بالا بوده است.

برای مشاهده نحوه مدیریت و استفاده برندهای برتر محتوا در تمام نقاط تماس بازاریابی، یک نسخه نمایشی از استودیو UGC درخواست کنید.