• تهران -خیابان شریعتی - بالاتر از سه راه ملک - روبروی آتش نشانی - آرتارسانه
  • تلفن تماس: 02191303424

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز چیست؟

آیا تا بحال گوگل ادوردز یا گوگل ادز به گوشتان خورده است؟ Google Ads نام جدیدی برای طیف وسیعی از قابلیت‌های تبلیغاتی Google است . این سرویس‌ها برای کمک به کسب‌وکارها و بازاریاب‌ها طراحی شده‌اند که با میلیاردها نفری که پاسخ‌ها را در جستجو پیدا می‌کنند، ویدیوها را در YouTube تماشا می‌کنند، مکان‌های جدید را در Google Maps کاوش می‌کنند، برنامه‌ها را در Google Play پیدا می‌کنند، محتوا را در سرتاسر وب مرور می‌کنند و غیره طراحی شده‌اند.

در صورتیکه به مباحث دیجتال مارکتینگ علاقه مند باشید از اینجا می توانید مقالات مرتبط با آموزش دیجیتال مارکتینگ را مشاهده کنید.

نام تجاری و راه حل جدید Google Ads به مشاغل در هر اندازه کمک می کند تا راه حل های مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنند و ارائه تبلیغات ارزشمند و قابل اعتماد را برای آنها آسان تر می کند و بهترین تجربیات را برای مشتریان فعلی و بالقوه ارائه می دهد.

1. تبلیغات گوگل چگونه از گوگل ادوردز شکل گرفت؟

گوگل ادوردز تقریبا 18 سال پیش راه اندازی شد و جهان در آن زمان به شدت تغییر کرده است. اکثر مردم در طول روز به طور مداوم و سریع بین فعالیت هایی مانند جستجوی محصولات، تماشای ویدیو، مرور محتوا، بازی کردن و غیره جابجا می شوند. موبایل بخش بزرگی از زندگی روزمره است که به کاربران امکان می دهد در هر زمان و هر مکان آنلاین شوند. شناخت این تغییرات است که منجر به راه اندازی Google Ads برای جایگزینی Google Adwords شد.

در طول سال‌ها، تبلیغات با Google از کمک به کسب‌وکارها در ارتباط با افراد در جستجوی Google تا کمک به آنها در ارتباط با کاربران در هر مرحله از سفر مصرف‌کننده از طریق متن، ویدیو، نمایش و موارد دیگر تکامل یافته است. اکنون فرصت‌های بیشتری نسبت به گذشته برای کسب‌وکارها و بازاریابان وجود دارد تا از طریق کانال‌ها، صفحه‌ها و قالب‌های مختلف به مشتریان دسترسی پیدا کنند.

در حالی که این پیشرفت‌ها مطمئناً هیجان‌انگیز هستند، اما می‌توانند بسیار دشوار و پیچیده به نظر برسند – به‌ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک که زمان محدود و کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. Google Ads کار Google Adwords را بهبود می بخشد تا به شما کمک کند از فرصت های آنلاین امروز حداکثر استفاده را ببرید و ابزارهای مورد نیاز برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود را – هر چه که باشد – فراهم می کند.

2. تکامل تبلیغات گوگل چه معنایی برای کسب و کار من دارد؟

با راه اندازی تبلیغات گوگل، نوع جدیدی از کمپین به وجود می آید که به طور خاص با در نظر گرفتن مشاغل کوچک طراحی شده است. کمپین‌های هوشمند تجربه تبلیغات پیش‌فرض جدید در Google Ads هستند و شروع سفر تبلیغاتی شما هرگز آسان‌تر نبوده است. این کمپین‌های جدید، نوآوری و فناوری تبلیغاتی را طراحی می‌کنند که گوگل به آن شهرت دارد تا به صاحبان کسب‌وکار کمک کند تا به اهداف خود بدون انجام کارهای سنگین دست یابند.

تحقیقات نشان می دهد که برای 90 درصد صاحبان مشاغل کوچک، هدف اصلی تبلیغات آنلاین این است که مردم را وادار به تماس، بازدید از فروشگاه یا خرید کنند. کمپین‌های هوشمند Google Ads این اهداف را در مرکز تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما قرار می‌دهند و اکنون می‌توانید در عرض چند دقیقه تبلیغات ایجاد کنید تا نتایج واقعی کسب‌وکار را به دست آورید.

هنگامی که کمپین هوشمند خود را برای شروع راه اندازی می کنید، به سادگی اهداف کسب و کار خود را انتخاب کنید – مانند جمع آوری تماس های تلفنی از مشتریان بالقوه، جذب سرنخ ها به وب سایت خود یا آوردن مشتریان بالقوه به فروشگاه فیزیکی خود.

از آنجا، Google Ads تبلیغات شما را به طور خودکار تنظیم می کند تا در حین تمرکز بر اجرای کسب و کار خود، روی نتایجی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید تمرکز کند. هر زمان که می‌خواهید کمپین‌های خود را بررسی کنید، داشبورد Google Ads شما اطلاعات عملکرد آن‌ها را در قالبی قابل درک نمایش می‌دهد.

خواه تبلیغ کننده طولانی مدت گوگل باشید یا برای اولین بار تبلیغات آنلاین را امتحان کنید، Google Ads یک پیشنهاد جدید و هیجان انگیز با گزینه های معنی دار برای کسب و کارهای مختلف است. راه اندازی کمپین و استفاده از فناوری Google برای دستیابی به اهداف تجاری خود هرگز آسان تر و سریع تر نبوده است.

تبلیغات در گوگل چگونه هستند و شبکه تبلیغاتی گوگل چیست؟

بیایید با 3 روشی که شرکت شما می تواند با استفاده از Adwords تبلیغ کند، شروع کنیم:

تبلیغات جستجو

رایج ترین راه برای تبلیغات با گوگل ادوردز، تبلیغات جستجو است. زمانی که افراد به دنبال خدماتی که شما ارائه می‌دهید، تبلیغات جستجو در موتور جستجوی Google ظاهر می‌شوند.

گوگل ادورز
تبلیغات جستجو

تبلیغ‌کنندگان کلمات یا عبارات کلیدی را هدف قرار می‌دهند، بنابراین وقتی شخصی این عبارات را جستجو می‌کند، تبلیغات آنها ظاهر می‌شود.

Google Adwords (همچنین به عنوان Adwords شناخته می شود) پلت فرم تبلیغاتی گوگل و بزرگترین پلت فرم تبلیغات آنلاین در جهان است. با Adwords، شرکت ها در هر اندازه می توانند در گوگل و شبکه تبلیغات گوگل تبلیغ کنند

با تبلیغات جستجو، فقط زمانی پرداخت می‌کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند یا از صفحه نتیجه موتور جستجو با کسب و کار شما تماس بگیرد. این بدان معناست که شما پولی پرداخت نمی کنید مگر اینکه شخصی با تبلیغات شما تعامل داشته باشد.

با تبلیغات جستجو، شما برای افرادی که فعالانه به دنبال خدمات شما در یک لحظه معین از زمان هستند، تبلیغ می کنید. برخلاف تبلیغات سنتی‌تر مانند آگهی‌ها یا خبرنامه‌ها، تبلیغات جستجو به شما کمک می‌کنند تا زمانی که مخاطبان هدف شما را جستجو می‌کنند با آنها ارتباط برقرار کنید.

تبلیغات نمایشی

گوگل همچنین با بیش از دو میلیون وب‌سایت کار می‌کند، بنابراین می‌توانید در حین مرور اینترنت، تبلیغات را به مشتریان بالقوه نشان دهید. این تبلیغات می توانند تبلیغات متنی ساده باشند یا می توانید با ایجاد یک تبلیغ تصویری کمی شخصیت به آن اضافه کنید.

 

مانند تبلیغات جستجو، می‌توانید پرداخت به ازای هر کلیک را انتخاب کنید، یا اگر ترجیح می‌دهید می‌توانید زمانی که مردم تبلیغات شما را می‌بینند، پرداخت کنید. هنگامی که بر اساس افرادی که تبلیغات شما را می بینند، پرداخت می کنید، بر اساس 1000 نمایش تبلیغاتی که معمولاً به عنوان CPM نامیده می شود، پرداخت می کنید. شما می توانید در انواع خاصی از وب سایت ها یا مخاطبان را بر اساس علایق و ترجیحات آنها تبلیغ کنید.

تبلیغات ویدیویی

در نهایت، می توانید از طریق Google Adwords در یوتیوب تبلیغ کنید. احتمالاً با تبلیغات ویدیویی که قبل از ویدیوهای مورد علاقه شما در YouTube ظاهر می شوند آشنا هستید، اما می توانید با تبلیغات متنی و تصویری نیز در YouTube تبلیغ کنید.

مانند روش های دیگر تبلیغات در Adwords، شما فقط زمانی پرداخت می کنید که شخصی با تبلیغ شما تعامل داشته باشد. بسته به روشی که در یوتیوب تبلیغ می کنید، زمانی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند یا اگر شخصی حداقل 30 ثانیه از ویدیوی شما را تماشا می کند، می توانید پرداخت کنید. مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات شما می‌تواند در دسته‌های خاصی از ویدیوها ظاهر شود یا می‌توانید مخاطبان را بر اساس علایق و ترجیحات هدف قرار دهید.

پس چرا گوگل ادوردز؟

گوگل ادوردز به چند دلیل کلیدی یک پلتفرم تبلیغاتی محبوب برای مشاغل در هر اندازه است.

اول از همه، Google Adwords یک راه ارزان برای ورود به بازی تبلیغاتی است. برای شروع به بودجه خلاقانه زیادی نیاز ندارید و می توانید بودجه روزانه خود را با آنچه راحت هستید تنظیم کنید. هیچ حداقل هزینه ای برای شروع وجود ندارد.

دلیل دوم اینکه گوگل ادوردز می تواند گزینه خوبی باشد این است که تبلیغات بسیار هدفمند هستند. می‌توانید تبلیغات را طوری تنظیم کنید که فقط در شهرها و مکان‌های خاص نمایش داده شوند و این گزینه تبلیغاتی را برای شرکت‌های خدمات میدانی که منطقه خاصی را پوشش می‌دهند مفید می‌سازد.

در نهایت، از آنجایی که فقط زمانی پرداخت می‌کنید که شخصی با تبلیغ شما تعامل داشته باشد، می‌توانید درک بهتری از اینکه دلار تبلیغاتی شما به کجا می‌رود، بپردازید. با راه‌اندازی صحیح Adwords، می‌توانید زمانی که شخصی با شما تماس می‌گیرد یا یک فرم تماس در وب‌سایت شما را به دلیل یک تبلیغ پر می‌کند، ردیابی کنید. این نوع اندازه گیری ارائه شده توسط Adwords به شما امکان می دهد تصمیمات بهتری بگیرید و با هزینه های تبلیغاتی خود استراتژیک تر باشید.

پس آیا Adwords برای من مناسب است؟

تبلیغات با گوگل ادوردز می تواند ابزار تبلیغاتی عالی باشد، اما این لزوما به این معنی نیست که برای کسب و کار شما مناسب است. اگر به دنبال رشد مشتریان خود نیستید یا اگر به اندازه کافی کسب و کار دارید که شما را مشغول نگه دارد، نیازی نیست که فقط به خاطر تبلیغات تبلیغ کنید.

گفته می شود، اگر صدای تبلیغات با گوگل را دوست دارید، Adwords یک پلت فرم نسبتا آسان برای استفاده است و تعدادی منبع رایگان آنلاین وجود دارد که می تواند به شما در شروع کار کمک کند. اگر نمی‌خواهید خودتان حساب Adwords خود را راه‌اندازی کنید، مطمئن شوید که هر مشاور یا آژانسی که با آن کار می‌کنید دارای گواهی Google باشد.

چه خودتان حساب Adwords خود را راه‌اندازی کنید یا با شریک Google Certified کار کنید، این 3 قانون را در نظر داشته باشید:

بدانید که نتایج تضمین نشده است. در حالی که Adwords یک روش مقرون به صرفه برای ارائه تبلیغات بسیار هدفمند است، هیچ تضمینی در تبلیغات وجود ندارد.
با بودجه ای شروع کنید که با آن احساس راحتی می کنید. شما همیشه می توانید از کوچک شروع کنید و اگر نتایج را با Adwords ببینید می توانید بودجه خود را افزایش دهید.
مطمئن شوید که ردیابی را در محل خود دارید تا دقیقاً بدانید تبلیغات شما چگونه عمل می کند.